Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-09-17, 15:36
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
"Och jag tycker att Windows Vista var en mindre bra produkt för Microsoft" tycker jag att det låter som att Microsoft tror fortfarande på sitt operativsystem, men att det fick så dåligt rykte att det skadade Microsoft.

Så tolkar definitivt inte jag det...
"Mindre bra produkt för Microsoft" tolkar jag som att han uttryckligen ogillar Vista och tycker att Microsoft kunde gjort bättre ifrån sig för att göra Vista till ett bra OS.

Men som sagt; alla tolkar vi medieartiklar olika.
2009-09-17, 18:17
Medlem
SilverDoggs avatar
går det att ändra hur snabbt rutan ska komma upp när man håller musen över ett program i aktivitetsfältet?
2009-09-17, 18:56
Medlem
Hmm. Jag har testat Win7 lite (i VMWare). Jag är inte imponerad.

-Windows Explorer (WE) är lika dålig som i Vista jämfört med WinXPs WE.
* Det visar inte ledigt HDD-utrymme.
* Det visar inte hur mycket filerna i en katalog tar upp utan att markera dem.

-Taskbar är sämre.
Jag kan inte klicka på en genväg två gånger för att öppna två WE, utan man måste högerklicka genvägen och välja "Windows Explorer". Hur tänkte de där egentligen?
WinXP gör det bättre. En rad för Quicklaunch med genvägar och öppna fönster i en rad under.

Undrar varför MS tror det är en fördel att dölja fönstermenyn som standard.

Ok, jag hittade ett omständligt sätt att få tillbaka Quicklaunch, men orka bry sig. Win7 verkar vara ett försämrat OS med lika dålig filhanterare som Vista har. Visst, jag antar att det har andra fördelar men jag bryr mig inte.

Aero bryr jag mig inte om. Jag kör "Windows Classic" (aka Win2000) temat i WinXP. Jag har inte förstått varför man skulle vilja ha ett "flashigt" fönsterhanterare/tema.
Senast redigerad av Lanix 2009-09-17 kl. 19:08.
2009-09-17, 19:40
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanix

-Taskbar är sämre.
Jag kan inte klicka på en genväg två gånger för att öppna två WE, utan man måste högerklicka genvägen och välja "Windows Explorer". Hur tänkte de där egentligen?
WinXP gör det bättre. En rad för Quicklaunch med genvägar och öppna fönster i en rad under.

Ok, jag hittade ett omständligt sätt att få tillbaka Quicklaunch, men orka bry sig. Win7 verkar vara ett försämrat OS med lika dålig filhanterare som Vista har. Visst, jag antar att det har andra fördelar men jag bryr mig inte.

Aero bryr jag mig inte om. Jag kör "Windows Classic" (aka Win2000) temat i WinXP. Jag har inte förstått varför man skulle vilja ha ett "flashigt" fönsterhanterare/tema.

Omständigt sätt?
Det tar 20 sekunder max att aktivera Quick Launch-toolbar:en.

Sen säger du flera gånger att du "inte bryr dig".
Det verkar i mina ögon som att du redan innan du ens testade Windows 7 hade bestämt dig för att det var ett dåligt OS.
Senast redigerad av [Strange Days] 2009-09-17 kl. 19:43.
2009-09-17, 19:46
Medlem
macka-pärs avatar
Citat:

*Ledigt HDD-utrymme visas, kolla en gång till
*Du behöver inte markera mappen, det räcker att vila muspekaren över mappen. Men varför behöver du veta vad ALLA mappar tar för utrymme samtidigt?

Att dissa ett operativ enbart på hur Utforskaren fungerar är inte särskilt djupt lodat. Men du kanske tror att Utforskare ÄR Windows?
2009-09-17, 20:03
Medlem
rezzs avatar
Funderar på att lägga in win 7

Jag funderar på att lägga in windows 7, då jag har fått tillgång till en orginalversion.

Har vista nu.. fördel nackdel. Har hört att win 7 skall vara långsammare?
2009-09-17, 20:09
Medlem
pedobear84s avatar
Tjenare, jag kör nu med win7 64bit av den tidigaste versionen. Jag tänkte nu formatera och installera en ny och fräsch install.

Vilken är den mest stabilaste Win7 versionen nu? Corpkey är ett måste Eller att man kan aktivera det.
2009-09-17, 21:18
Medlem
Snubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macka-pär
*Du behöver inte markera mappen, det räcker att vila muspekaren över mappen. Men varför behöver du veta vad ALLA mappar tar för utrymme samtidigt?
?
Nu gillar jag iofs Windows 7, men jag skulle faktiskt också vilja se hur stor varje mapp är som standard. Till exempel för att kunna sortera efter storlek och snabbt få se vilken mapp som tar upp mest plats.

Vet du något smidigt sätt att lösa den uppgiften? Att hovra musen över alla mappar i tur och ordning är INTE smidigt!
2009-09-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezz
Jag funderar på att lägga in windows 7, då jag har fått tillgång till en orginalversion.

Har vista nu.. fördel nackdel. Har hört att win 7 skall vara långsammare?
Du har hört fel, Win7 är vista med bra mycket optimering...tänk dig XP(snabbhet) med en vista skal
2009-09-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macka-pär

Att dissa ett operativ enbart på hur Utforskaren fungerar är inte särskilt djupt lodat. Men du kanske tror att Utforskare ÄR Windows?

Nej, inte på samma sätt som i gamla WinXP. Dvs i statusfältet.

I ett nytt OS är det knappast försämringar jag väntar mig i dess filhanterare.
Vad ovanligt, en löjligt försök till förolämpning på FB. Fast det är ju standard.
2009-09-17, 22:08
Medlem
robban200s avatar
Citat:

-Taskbar är sämre.

Du verkar inte ha provat W7 sålänge, ge de en chans o döm inte det direkt. Dessutom tycker hag att det är trevligt med lite ögongodis och quicklaunch tar väll 30 sek att fixa. Du verkar lite för ivrig med att döma ut det.
2009-09-17, 22:11
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zarnexx
Du har hört fel, Win7 är vista med bra mycket optimering...tänk dig XP(snabbhet) med en vista skal

I tester är Windows 7 snabbare än XP.

Såvida man har någorlunda modern hårdvara, förstås.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in