Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-10, 23:22
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Tänk på att programmen du använder måste vara skrivna för 64-bit, annars gör det ingen skillnad.

Hoppas det skall fungera bra!

Jo, DET visste jag.
Äh, känns som om det är dags att testa igen och se om jag märker någon skillnad från 3 till 4 gb ram.
Jag tvivlar, men varför inte när det är gratis.
2009-08-11, 00:01
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Jo, DET visste jag.
Äh, känns som om det är dags att testa igen och se om jag märker någon skillnad från 3 till 4 gb ram.
Jag tvivlar, men varför inte när det är gratis.

Återkom sen och berätta dina resultat och tycke.
Funderar själv på att testa 64:an, har kört med 32:an i några veckor nu så.
Då kanske jag ändå sätter mig i stolen och installerar om igen.
2009-08-11, 00:24
Medlem
mitt internet blev segare (surfandet) efter att jag installerade Windows 7 RTM..

Någon som hört något om detta?
2009-08-11, 11:34
Medlem
Nappjucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eNaz
mitt internet blev segare (surfandet) efter att jag installerade Windows 7 RTM..

Nej men upplevde ungefär samma sak igår, gick över.
2009-08-11, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eNaz

Min nedladdning blev segare. Från att ha hämtat i max 10 MB i sekunden så hämtar jag numera 5-7 MB/sek max.
2009-08-11, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Min nedladdning blev segare. Från att ha hämtat i max 10 MB i sekunden så hämtar jag numera 5-7 MB/sek max.
Du har inte bara glömt att ändra inställningar i utorrent osv öppna rätt portar osv
2009-08-11, 12:09
Medlem
Är det ingen som vet vart man kan fixa fulla Acronis eller liknande program? Måste verkligen ha tillbaks allt utrymme nu. Har inte ens 100MB ledigt.
2009-08-11, 12:15
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockarn
Är det ingen som vet vart man kan fixa fulla Acronis eller liknande program? Måste verkligen ha tillbaks allt utrymme nu. Har inte ens 100MB ledigt.

På W-BB har jag sagt men nu fick du PM, håll tillgodo
2009-08-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteus
På W-BB har jag sagt men nu fick du PM, håll tillgodo

Nämen se där ja. Tack så himla mycket
2009-08-11, 13:23
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Nämen se där ja. Tack så himla mycket

Inga problem, hatar att ha för små partitioner. Hade en 20GB för att testa W7 från början och fy vad det tog lång tid att uppgradera (installationen rekommenderar 16GB ledigt).

Det är inte så rekommenderat att ändra på partitioners storlekar (dvs resize) men jag har aldrig haft problem med Acronis, dock har gparted kraschat väldigt ofta för mig och förstört ett bra antal partitioner (den har tagit hela hårddisken)
2009-08-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteus
Inga problem, hatar att ha för små partitioner. Hade en 20GB för att testa W7 från början och fy vad det tog lång tid att uppgradera (installationen rekommenderar 16GB ledigt).

Det är inte så rekommenderat att ändra på partitioners storlekar (dvs resize) men jag har aldrig haft problem med Acronis, dock har gparted kraschat väldigt ofta för mig och förstört ett bra antal partitioner (den har tagit hela hårddisken)

Hehe, riktigt irriterande, jag hade 11.6GB allt som allt

Nu provade jag att göra som den sa och gjorde 2 nya stora partitioner, en till spel och en till allt annat. Men va fan, dom finns ju inte? Jag som gjort något fel? Valde storlekar osv, sen satte igång och fick starta om datorn. Det kom upp att den läste partitioner innan den startade men sen bara fortsatte den som vanligt och jag har ändå inga såna partitioner ? :s Dom syns inte ens i Acronis.
2009-08-11, 13:46
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Hehe, riktigt irriterande, jag hade 11.6GB allt som allt

Nu provade jag att göra som den sa och gjorde 2 nya stora partitioner, en till spel och en till allt annat. Men va fan, dom finns ju inte? Jag som gjort något fel? Valde storlekar osv, sen satte igång och fick starta om datorn. Det kom upp att den läste partitioner innan den startade men sen bara fortsatte den som vanligt och jag har ändå inga såna partitioner ? :s Dom syns inte ens i Acronis.

Testa göra en i taget, jag fick inte upp skärmen med Acronis när jag gjorde resize på W7 då jag hade stängt av boot graphics, men den arbetade ändå.

Kan det vara som med dskchk att man kan avbryta operationen om man trycker på valffri tngt inom 10sekunder eller något?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in