2026-06-06, 09:26
  #10801
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Hur kunde du ha ett hopp? Det spårade ju redan långt innan graviditeten. Sedan måste de kollats för narkotika med annars vore det konstigt eftersom det inte är förbjudet att dricka alkohol.

Dom blev väl antagligen ditlarmade på grund av högljudda personer, stök, bråk och oro för barnen. Man kan inte lämna barnen där med två redlöst berusade bråkiga dårar som inte vet vad dom gör eller kan stå på benen, än mindre ta hand om barn.
Citera
2026-06-06, 09:36
  #10802
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfGlitter
Många av er undrar angående vad som skett med barnen. Den äldsta sonen hämtades av vad jag tror är hans mamma och sen någon kille? Bebisen omhändertogs av soc och vet inte om de fått tillbaka den. Vad jag fått höra från andra i området är att de ska ha druckit och blåst duktigt i promille när polisen var på plats. Är granne sen något år tillbaka och första gången jag och min man träffade Jackie var hon snabb med att berätta om att hennes pappa var Sveriges farligaste brottsling och bankrånare och verkade väldigt snäll och trevlig. De har bråkat väldigt mycket och jag har alltid haft en taskig magkänsla gällande henne och hennes kille. Har följt denna tråd ett tag och kan säga att det Sverre säger stämmer angående att polisen varit på plats. Soc omhändertog bebisen och föräldrarna har inte hörts alls i området sen dess.
Vet inte vad planen är gällande bebis mer än att soc omhändertog det och lämnade gården tillsammans med två polisbilar.


Kan bekräfta att detta stämmer.
Mycket man får till sig bara av en kort rastning efter tolvslaget...
En övergiven grill och ölburkar… En patrull… en högljudd polisman i telefonsamtal för alla att höra… vita bilar från kommunen… skärrade barn… ytterligare en patrull med blåljus i all hastighet…
Citera
2026-06-06, 09:38
  #10803
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askanmed
Kan bekräfta att detta stämmer.
Mycket man får till sig bara av en kort rastning efter tolvslaget...
En övergiven grill och ölburkar… En patrull… en högljudd polisman i telefonsamtal för alla att höra… vita bilar från kommunen… skärrade barn… ytterligare en patrull med blåljus i all hastighet…


Mer får du ge. De var väl inne då?

Oavsett. Patriks långvariga process med att få umgås med sin äldre son är pajad.
Citera
2026-06-06, 09:46
  #10804
Medlem
Antoinettes avatar
Usch vad tråkigt att det blev såhär. Tyvärr kan jag inte heller säga att jag är förvånad. Jackie har haft problem med psykisk ohälsa och missbruk ända sedan hon var ung och det brukar tyvärr inte vara en bra kombination med att ha ett litet barn. Det är mycket krävande även för någon som annars mår bra i sig själv att bli förälder. Det är helt omvälvande på ett sätt som kräver ganska mycket grundstabilitet och ”grit” hos föräldrarna, och just detta är väl tyvärr inget som kännetecknat Jackie hittills. Jag hoppas verkligen att de hittar en bra lösning för lilla bebisen som håller långsiktigt.
Citera
2026-06-06, 09:48
  #10805
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Väldigt illa! Om nu Jackie har en historik borde väl hennes kille ändå veta bättre?

Undrar vem hon tar ut sin ilska på nu?

Vi har ju sett att Jackie tar ut sin ilska på vem och vad som helst. Allt och alla runtomkring henne. Tyvärr är det nog hennes närmaste som får det värsta skiten och smällarna. T.ex sin ”bästa vän” och granne som paret dysfunktionell pratar väldigt illa om de pratar alltså illa om kompisen, pojken och pappan asså. Jag skulle inte vilja närma mig JoP. Farliga och dubbelsidiga personer.
Citera
2026-06-06, 09:55
  #10806
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askanmed
Vi har ju sett att Jackie tar ut sin ilska på vem och vad som helst. Allt och alla runtomkring henne. Tyvärr är det nog hennes närmaste som får det värsta skiten och smällarna. T.ex sin ”bästa vän” och granne som paret dysfunktionell pratar väldigt illa om de pratar alltså illa om kompisen, pojken och pappan asså. Jag skulle inte vilja närma mig JoP. Farliga och dubbelsidiga personer.

Jag syftade på texten bloggbevakning lade ut. Att hon skulle skada de som som gjorde hennes son illa.

Ironiskt och sorgligt nog är det hon själv som skapat den situationen, hon är den som skadar.

Krävs nog år av övervakat umgänge.

Självklart rimligt då den lille måste få en chans till tryggt boende.
Citera
2026-06-06, 09:56
  #10807
Medlem
Alltså på riktigt.
Finns folk i tråden som beskriver vad som har hänt efter iakttagelser och information från Patriks och Jackies omgivning ändå är ni inte nöjda. Ge källor, ge mer information , ge oss det, ge oss datt..

Alltså vi är varken Säpo eller Polisen.
Citera
2026-06-06, 10:02
  #10808
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverre1
Alltså på riktigt.
Finns folk i tråden som beskriver vad som har hänt efter iakttagelser och information från Patriks och Jackies omgivning ändå är ni inte nöjda. Ge källor, ge mer information , ge oss det, ge oss datt..

Alltså vi är varken Säpo eller Polisen.


Mamman till äldre sonen var här tidigare. Men tror att de flesta av oss inte ville se detta haveri till föräldraskap!

Skäms på dig Jackie om du läser nu!

Och du Patrik, Fifan.
Citera
2026-06-06, 10:05
  #10809
Medlem
Det gick hyfsat snabbt att bli av med barnet och hamna i klorna på soc ändå, inte förvånad.
Undra hur många av sockärringarna som mamma Jacky tyckte kunde ta en kuk i röven där i alkoholdimman samt hur många gånger hon sa hon är dotter till Sveriges största psykfall.

Det ni säger om knullkarln och varför han är med mamma Jacky… jag tror att då får han iallafall vara någon. Han benämns, han får vara musikern Patrik och inte misslyckade luffaren Patrik.

Tråkigt hur som men bästa för barnet. Ett barn ska inte ha 2 bebisar som föräldrar
Citera
2026-06-06, 10:06
  #10810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jackie hade bra hjälp på sista behandlingshemmet men tror Svarten förstört mycket o hon var inte mottaglig för det normala hon hade chans till då. Ville ha glamour o hamnade i Stockholm. För hon bodde väl inte kvar i Skåne när hon var med i Paradise Hotel?

Ja , hon hade bra hjälp på Orana men jag tror att hon som 18/19 år var alldeles för ung och omogen för att stå helt på egna ben, bli utskriven och utan att ha någon typ familjeband och egentligen äldre, väletablerade personer i sin omgivning. Och att Svarten såklart redan förstört och fortsatte förstöra.
Att flytta hemifrån för de flesta i hennes dåvarande ålder är inte det minsta problematiskt, men de brukar inte ha levt hela tonåren på institution. Hon är långt ifrån unik i att det går åt helvete med hennes bakgrund.

När hon klev in i Paradise hotel tror jag hon hade haft en egen lägenhet ett kort tag i Skåne och varit utskriven ett kort tag men hon hade ju inga där, inget jobb eller egentligen något att förlora på att gå in i PH.

Rosanna ställde sedan upp mycket på Jackie mentalt och med normalitet i vardagen, samt husrum. På den tiden var ofta Rosanna Jackies +1. Där och då drog hon in lite pengar på bloggen osv. Men det var mycket problem mellan Jackie och Rosanna också, hon fick med stå ut mycket med Jackies beteende.
Citera
2026-06-06, 10:12
  #10811
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Ja , hon hade bra hjälp på Orana men jag tror att hon som 18/19 år var alldeles för ung och omogen för att stå helt på egna ben, bli utskriven och utan att ha någon typ familjeband och egentligen äldre, väletablerade personer i sin omgivning. Och att Svarten såklart redan förstört och fortsatte förstöra.
Att flytta hemifrån för de flesta i hennes dåvarande ålder är inte det minsta problematiskt, men de brukar inte ha levt hela tonåren på institution. Hon är långt ifrån unik i att det går åt helvete med hennes bakgrund.

När hon klev in i Paradise hotel tror jag hon hade haft en egen lägenhet ett kort tag i Skåne och varit utskriven ett kort tag men hon hade ju inga där, inget jobb eller egentligen något att förlora på att gå in i PH.

Rosanna ställde sedan upp mycket på Jackie mentalt och med normalitet i vardagen, samt husrum. På den tiden var ofta Rosanna Jackies +1. Där och då drog hon in lite pengar på bloggen osv. Men det var mycket problem mellan Jackie och Rosanna också, hon fick med stå ut mycket med Jackies beteende.

Men Patrik då?
Citera
2026-06-06, 10:24
  #10812
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Men Patrik då?

Va? Jag förstår inte vad du menar? Och skrev min åsikt om Patrik, som är min åsikt och inte några faktum, för någon timme sedan?

Det där inlägget var om Jackie som yngre. Inte som 30+. Och ursäktar inget av det hon gjort nu. Inget försvar what so ever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in