2026-06-06, 08:44
  #10789
Medlem
vichy6s avatar
Jag såg Jackie när hon bodde med Ola. Hon och han var på väg hem på morgontimmen ( jag kom hem efter resa )..hon kastade sina skor ut på vägen flera ggr och Ola hämtade och försökte lugna ner. Hon var helt galen och skrek.

Det var så jag hittade tråden.
Citera
2026-06-06, 08:49
  #10790
Medlem
vichy6s avatar
Nu behöver de alltså umgängesstöd och drogtester minst sex månader? innan något ens kan börja bli normalt?
Citera
2026-06-06, 09:01
  #10791
Medlem
Som jag skrev tidigare.

När polisen blivit dit kallade gör de en bedömning om soc ska tillkallas vilket skedde i detta fall. Soc gör en bedömning om barnen kan vara kvar och mamman blev uppmanad att hämta sin son vilket skedde och med stor sannolikhet omhändertogs spädbarnet och sattes i jour familj om soc gjorde bedömningen att ingen av föräldrarna var i stånd att ha hand om sitt barn.

Är våld inblandat kan mamman eller pappan bli erbjudna stödboende om någon av dem anses vara kapabla att ha hand om sitt barn vilket knappast är troligt i denna familj.

Nu kommer soc göra en grundlig utredning om Patrik och Jackie är lämpliga att få tillbaka sitt barn och hur den processen kommer att se ut det vet bara soc.
Citera
2026-06-06, 09:02
  #10792
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfGlitter
Vi hade vårt sovrumsfönster öppet och man hör väldigt tydligt på baksidan då det ekar väldigt. Hörde polisen säga hög promille någonting, så antar därifrån att det var därför de ringde soc. Sedan fick jag bekräftat av en annan som bor i området att de ska ha haft grillfest på kvällen? Tydligen var de fulla redan då och detta var innan polisen och alla kom.
Fy f******n!
😢
Citera
2026-06-06, 09:06
  #10793
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Hur kunde du ha ett hopp? Det spårade ju redan långt innan graviditeten. Sedan måste de kollats för narkotika med annars vore det konstigt eftersom det inte är förbjudet att dricka alkohol.
Ja jag vet att hon spårat men hade hoppats att de skulle hålla sig i åtminstone 6-12 månader

Tänker samma om narkotika
De borde ta prover på det med
Citera
2026-06-06, 09:07
  #10794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Jag såg Jackie när hon bodde med Ola. Hon och han var på väg hem på morgontimmen ( jag kom hem efter resa )..hon kastade sina skor ut på vägen flera ggr och Ola hämtade och försökte lugna ner. Hon var helt galen och skrek.

Det var så jag hittade tråden.

Ja, det är ju så det varit för Ola.
O så var det för de som umgicks med Jackies fader med. Även hon själv blev drabbad. Hur många gånger vet ingen.
Citera
2026-06-06, 09:08
  #10795
Medlem
vichy6s avatar
Tillägg, så länge de inte har eller träffar barnet får Jackie inte heller inte föräldrapenning.
Citera
2026-06-06, 09:13
  #10796
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Ja, det är ju så det varit för Ola.
O så var det för de som umgicks med Jackies fader med. Även hon själv blev drabbad. Hur många gånger vet ingen.

Den text Ola skrev om Jackie har delats tidigare. Typ att hon har noll framförhållning och att hon drack, men han ville dra ner.

Någon som minns? Var det i någon blogg?
Citera
2026-06-06, 09:13
  #10797
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Kämpade han även innan han träffade J? Jag tänker det är Jackie som kämpat o stöttat fast hon egentligen ville motsatt. Det kallas väl nåt när folk gör så? J har ju lagt sig i det hon inte har med att göra. Det var synd att P valde samboskap med en så störd person. Lurades han av hennes utseende eller är han ovanligt trög? Nu är det ju iofs inte lätt att i förväg veta om ngn är en idiot så har man barn innan så bäst att iaf bo ensam.

Han kanske vill ha sin/sina söner men är uppenbarligen inte beredd att göra vad som krävs för det. Han har ju valt att leva med dels en dramaqueen utan dess like fram det och dels supa.
Både han och hans omgivning måste ju sett förfallet under tiden han varit med Jackie, med förlorat umgänge med sonen, vårdnadstvist, inga vänner kvar, inget jobb, bli uthängd i en lååång Flashback-tråd på mer eller mindre daglig basis, anmälningar till polis och socialtjänst… Så att säga att han är ovanligt trög är nog en enorm underdrift.

Jackie har inte riktigt haft en chans från början, hennes uppväxt är inte hennes fel och jag förstår att man blir störd av både den och det sociala (dels genetiska) arvet. Men däremot har hon i vuxen ålder givetvis ett ansvar hon struntat i.
Hon skulle behöva anstränga sig hårdare än andra men hon verkar ärligt talat knappt ens gjort några helhjärtade försök.

Är någon av dem intresserade av att stanna med varandra i nuläget, om allt nu stämmer, är det helt sanslöst.
Båda barnen förtjänar så mycket bättre.
Om man kan förlora sina barn vid två olika tillfällen förtjänar de varandra.
Men Patrik, som haft något att förlora hela tiden, har haft tusen tillfällen på sig att avsluta relationen och bygga upp relationer, främst med sin son, och skaffa ett liv igen men valt något helt annat.
Citera
2026-06-06, 09:18
  #10798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Den text Ola skrev om Jackie har delats tidigare. Typ att hon har noll framförhållning och att hon drack, men han ville dra ner.

Någon som minns? Var det i någon blogg?

Här är det väl han skrivit
https://gonzogazette.news/2024/07/01/mor-ayahuasca-del-11/
Citera
2026-06-06, 09:21
  #10799
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Han kanske vill ha sin/sina söner men är uppenbarligen inte beredd att göra vad som krävs för det. Han har ju valt att leva med dels en dramaqueen utan dess like fram det och dels supa.
Både han och hans omgivning måste ju sett förfallet under tiden han varit med Jackie, med förlorat umgänge med sonen, vårdnadstvist, inga vänner kvar, inget jobb, bli uthängd i en lååång Flashback-tråd på mer eller mindre daglig basis, anmälningar till polis och socialtjänst… Så att säga att han är ovanligt trög är nog en enorm underdrift.

Jackie har inte riktigt haft en chans från början, hennes uppväxt är inte hennes fel och jag förstår att man blir störd av både den och det sociala (dels genetiska) arvet. Men däremot har hon i vuxen ålder givetvis ett ansvar hon struntat i.
Hon skulle behöva anstränga sig hårdare än andra men hon verkar ärligt talat knappt ens gjort några helhjärtade försök.

Är någon av dem intresserade av att stanna med varandra i nuläget, om allt nu stämmer, är det helt sanslöst.
Båda barnen förtjänar så mycket bättre.
Om man kan förlora sina barn vid två olika tillfällen förtjänar de varandra.
Men Patrik, som haft något att förlora hela tiden, har haft tusen tillfällen på sig att avsluta relationen och bygga upp relationer, främst med sin son, och skaffa ett liv igen men valt något helt annat.


Jackie hade bra hjälp på sista behandlingshemmet men tror Svarten förstört mycket o hon var inte mottaglig för det normala hon hade chans till då. Ville ha glamour o hamnade i Stockholm. För hon bodde väl inte kvar i Skåne när hon var med i Paradise Hotel?
Citera
2026-06-06, 09:24
  #10800
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Här är det väl han skrivit
https://gonzogazette.news/2024/07/01/mor-ayahuasca-del-11/


Stämmer. Jag bor väl ganska nära Ola och ser honom titt som tätt, han ser ut att må bra! Absolut inget spöke och alltid med Svennis i släptåg.

Förstå att relation med Jackie ÄR kaos och kaos påverkar.

Kollade också på shorts när Jackie var med i programmet ”Behandlingen”, hon är bra på att snacka…. man kan kalla det manipulera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in