2026-06-05, 23:36
Avstängd
Är rätt säker på att Sverre har någorlunda full insyn på hur det går runt barnen
Sen finns det väl en del som man tyvärr inte får reda på ens som förälder
Hoppas soc är nöjda med delad vårdnad och vad det gett för trauma hos stora killen
riktigt uselt hanterat
Citera
2026-06-06, 00:16
Medlem
fourthwifeofharry8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Såg ngn här Jackies inlägg ngn återger här på Bloggbevakning? Är ju helt sanslöst 😡

https://imgur.com/a/OK8LPvF

Ja, jag såg det och reagerade med avsmak.
Citera
2026-06-06, 07:28
Medlem
SmurfGlitters avatar
Många av er undrar angående vad som skett med barnen. Den äldsta sonen hämtades av vad jag tror är hans mamma och sen någon kille? Bebisen omhändertogs av soc och vet inte om de fått tillbaka den. Vad jag fått höra från andra i området är att de ska ha druckit och blåst duktigt i promille när polisen var på plats. Är granne sen något år tillbaka och första gången jag och min man träffade Jackie var hon snabb med att berätta om att hennes pappa var Sveriges farligaste brottsling och bankrånare och verkade väldigt snäll och trevlig. De har bråkat väldigt mycket och jag har alltid haft en taskig magkänsla gällande henne och hennes kille. Har följt denna tråd ett tag och kan säga att det Sverre säger stämmer angående att polisen varit på plats. Soc omhändertog bebisen och föräldrarna har inte hörts alls i området sen dess.
Vet inte vad planen är gällande bebis mer än att soc omhändertog det och lämnade gården tillsammans med två polisbilar.
Citera
2026-06-06, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfGlitter
Många av er undrar angående vad som skett med barnen. Den äldsta sonen hämtades av vad jag tror är hans mamma och sen någon kille? Bebisen omhändertogs av soc och vet inte om de fått tillbaka den. Vad jag fått höra från andra i området är att de ska ha druckit och blåst duktigt i promille när polisen var på plats. Är granne sen något år tillbaka och första gången jag och min man träffade Jackie var hon snabb med att berätta om att hennes pappa var Sveriges farligaste brottsling och bankrånare och verkade väldigt snäll och trevlig. De har bråkat väldigt mycket och jag har alltid haft en taskig magkänsla gällande henne och hennes kille. Har följt denna tråd ett tag och kan säga att det Sverre säger stämmer angående att polisen varit på plats. Soc omhändertog bebisen och föräldrarna har inte hörts alls i området sen dess.
Vet inte vad planen är gällande bebis mer än att soc omhändertog det och lämnade gården tillsammans med två polisbilar.
Men..wtf?!
På något vis hade jag hopp om att det ändå skulle gå hyfsat bra.
Att det skulle spåra redan nu trodde jag dock inte.
Vad obehagligt!

Men hur vet man att de hade hög promille?
Det är ju inte offentligt och just det kan ju ingen utifrån se?

Hmmm..kan föräldrarna bli dömda för något förutom barnfridsbrott?
Citera
2026-06-06, 08:20
Medlem
SmurfGlitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnSken
Men..wtf?!
Vad obehagligt!

Vi hade vårt sovrumsfönster öppet och man hör väldigt tydligt på baksidan då det ekar väldigt. Hörde polisen säga hög promille någonting, så antar därifrån att det var därför de ringde soc. Sedan fick jag bekräftat av en annan som bor i området att de ska ha haft grillfest på kvällen? Tydligen var de fulla redan då och detta var innan polisen och alla kom.
Senast redigerad av SmurfGlitter 2026-06-06 kl. 08:27.
Citera
2026-06-06, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnSken
Men..wtf?!
Vad obehagligt!

Hur kunde du ha ett hopp? Det spårade ju redan långt innan graviditeten. Sedan måste de kollats för narkotika med annars vore det konstigt eftersom det inte är förbjudet att dricka alkohol.
Citera
2026-06-06, 08:28
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Vi hade vårt sovrumsfönster öppet och man hör väldigt tydligt på baksidan då det ekar väldigt. Sedan fick jag bekräftat av en annan som bor i området att de ska ha haft grillfest? Tydligen var de fulla redan då och detta var innan polisen och alla kom.

Väldigt illa! Om nu Jackie har en historik borde väl hennes kille ändå veta bättre?

Undrar vem hon tar ut sin ilska på nu?
Citera
2026-06-06, 08:30
Medlem
SmurfGlitters avatar
Citat:
Hur kunde du ha ett hopp? Det spårade ju redan långt innan graviditeten. Sedan måste de kollats för narkotika med annars vore det konstigt eftersom det inte är förbjudet att dricka alkohol.

Tror barnet omhändertogs i och med båda deras tillstånd just där och då. Båda var onyktra och ansågs väl säkert då som olämpliga vårdnadshavare/föräldrar för bebisen och därför tog soc barnet. Vet inte varför de omhändertog bebis mer än att de gjorde det och jag misstänker utifrån andras utsagor och även efter det jag själv fått höra, handlar om att de var så alkoholpåverkade att det var en farlig miljö för bebisen att vistas i. Vet dock inte vem som ringde dit polisen. Ingen av de andra grannarna vet heller vad jag fått höra.
Citera
2026-06-06, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Väldigt illa! Om nu Jackie har en historik borde väl hennes kille ändå veta bättre?

Undrar vem hon tar ut sin ilska på nu?

Veta bättre om vad? Har för mig att han väldigt gärna ville ha barn o sa det i podden J o P startade.
Citera
2026-06-06, 08:34
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Veta bättre om vad? Har för mig att han väldigt gärna ville ha barn o sa det i podden J o P startade.

Han har ju kämpat om vårdnad för sin son. Tänkte att han förstod att han behövde vara fläckfri. Inte supa med tjej och liten bebis. Blir skitarg!
Citera
2026-06-06, 08:37
Medlem
Citat:
Tror barnet omhändertogs i och med båda deras tillstånd just där och då. Båda var onyktra och ansågs väl säkert då som olämpliga vårdnadshavare/föräldrar för bebisen och därför tog soc barnet. Vet inte varför de omhändertog bebis mer än att de gjorde det och jag misstänker utifrån andras utsagor och även efter det jag själv fått höra, handlar om att de var så alkoholpåverkade att det var en farlig miljö för bebisen att vistas i. Vet dock inte vem som ringde dit polisen. Ingen av de andra grannarna vet heller vad jag fått höra.

Ja, är föräldrarna fulla måste ju någon annan ta hand om barnet. Fy fan 😢
Det blir iaf lite lugnt nu för grannarna som väl ett bra tag fått utstå mycket o det är fruktansvärt att se o höra när barn far illa.
Citera
2026-06-06, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Han har ju kämpat om vårdnad för sin son. Tänkte att han förstod att han behövde vara fläckfri. Inte supa med tjej och liten bebis. Blir skitarg!

Kämpade han även innan han träffade J? Jag tänker det är Jackie som kämpat o stöttat fast hon egentligen ville motsatt. Det kallas väl nåt när folk gör så? J har ju lagt sig i det hon inte har med att göra. Det var synd att P valde samboskap med en så störd person. Lurades han av hennes utseende eller är han ovanligt trög? Nu är det ju iofs inte lätt att i förväg veta om ngn är en idiot så har man barn innan så bäst att iaf bo ensam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in