Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-15, 22:35
  #1
Medlem
Tjena idag när jag körde hem från jobb så blev jag påkörd bakifrån. Vi tog varandras uppgifter, sen var där ett vittne eller vad man ska säga, som fick en liten knuff av min bil också för jag sköts ju fram.. Fick hans uppgifter också. Frågan är vad händer nu ? måste man fylla i skadeanmälan tillsammans eller var för sig sen skicka in och försäkringsbolagen sköter resten ? Hur lång tid tar det innan man får besked av försäkringsbolaget, om den ska på lagning eller skrotas.? Behöver ju bilen liksom från och till jobb..
Citera
2009-06-15, 22:42
  #2
Medlem
TomBakers avatar
Ni ska fylla i skadeanmälan på plats tillsammans. Annars får du väl fylla i den själv och skicka in och hoppas på det bästa.
Citera
2009-06-15, 22:46
  #3
Medlem
Nu va de så att han som körde in i mig hade ingen lapp och jag hade ingen lapp. men minskar chanserna att få min bil fixad om vi fyller i nu dagen efter ? han som körde in i mig erkänner ju sitt misstag och liksom så det är inga problem med de.
Citera
2009-06-15, 22:52
  #4
Medlem
TomBakers avatar
Nej då men fyll en skadeanmälan så fort som möjligt och skicka in så är det lugnt för din del!
Citera
2009-06-15, 22:55
  #5
Medlem
Perfekt. tack för hjälpen
Citera
2009-06-15, 23:01
  #6
Medlem
Mr-andersons avatar
Gör de alltid på plats för tänk efter, han kanske inte erkänner längre? Fota också gärna med mobilen eller nånting.
Citera
2009-06-16, 00:19
  #7
Medlem
Quad69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-anderson
Gör de alltid på plats för tänk efter, han kanske inte erkänner längre? Fota också gärna med mobilen eller nånting.


Att ta ett foto känns ju lite väl vad ska man säga... girigt nästan elakt ?
Jag skulle be att få kolla på körkortet bara så jag kunde bekräfta underskriften från honom...
Sen kanske dra nån rövarhistoria "Njae ursäkta om jag frågar efter körkortet pga signatur men det var en annan som försöka smita för mig en gång".

kanske är jag som är en mes?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback