Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-15, 20:06
  #1
Medlem
jag har precis påbörjat medicinering med concerta och har läst bipacks-sedeln och där står det att alcohol inte alls är bra till alcohol.

Jag fyller år o hade tänkt att dricka några drinkar/bärs då nästa vecka och tänkte ifall någon har erfarenhet av att medicineras med concerta och dricka lite ibland.
om det verkligen är så illa det låter och isf hur jag löser det..
Citera
2009-06-15, 20:13
  #2
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dep
jag har precis påbörjat medicinering med concerta och har läst bipacks-sedeln och där står det att alcohol inte alls är bra till alcohol.

Jag fyller år o hade tänkt att dricka några drinkar/bärs då nästa vecka och tänkte ifall någon har erfarenhet av att medicineras med concerta och dricka lite ibland.
om det verkligen är så illa det låter och isf hur jag löser det..


Det är ingen fara att blanda i normaldoser. Det farliga är väl att båda höjer hjärtrytmen. Är du en svällande fetknopp kanske det inte är att rekommendera.
Citera
2009-06-15, 22:29
  #3
Medlem
Att dricka för mycket på concerta är aldrig bra. Men kolla på apotekets hemsida, där finns nog information, hittade info där om pencilin jag gick på för en vecka sen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback