Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Vad som är bäst är ju personligt och efter tycke och smak. Men alla bolag du nämner är välskötta bolag.
Tycker du skulle ha lite mer råvaror faktiskt. Även lite verkstad och investment och/eller finans skulle inte sitta fel.
Sandvik/Atlas Copco och SSAB kanske? Sedan Latour för dess stabilitet, samt Investor.
Eventuellt komplettering med Vostok Nafta eller annan exponering mot tillväxtmarknader.
Hur skulle en väldiversifierad portfölj se ut med de bolag jag nämnt? Situationen är den att jag förvaltar 100' åt mina föräldrar för skojs skull i en KF med minimicourtage 39 kronor. Jag är beredd att ta ganska stor risk och investeringen är på 5 års sikt.
Det jag är osäker på är hur jag ska investera, eftersom courtaget äter upp värdet vid för många köp?
En annan fråga: Vad tror du om fastighetsbranschen på kort och lång sikt? Den verkar ta mycket stryk nu och Fabege/kled är på låga nivåer, om säg ett halvår, är det troligt att fastighetsaktierna är lägre än i dag? Hur påverkas kurserna av bostadspriserna, ligger de ett år före?
Det är en myriad av frågor och jag förstår om du inte orkar svara på allt, men det skulle uppskattas oerhört.
Tack på förhand
MVH
CaparZo