2009-06-24, 17:15
  #25
Medlem
100% Xact BEAR
Citera
2009-06-25, 09:41
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Almighty
100% Xact BEAR

ajdå, då hade du ingen rolig dag igår...
Citera
2009-06-25, 09:42
  #27
Medlem
Andr345s avatar
Sålde mina xact bear nu som jag köpte imorse.

Var tyvärr inte vid datorn under gårdagen, missade såklart rallyt
Citera
2009-06-25, 17:43
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
ajdå, då hade du ingen rolig dag igår...

Iförrgår var lika rolig som igår var tråkig
Citera
2009-06-27, 14:01
  #29
Medlem
white_rabbit_s avatar
Eniro 6%
Kungsleden 41%

Övriga 53%
Nordea Bank
SEB A
Swedbank

Eniro ska ut, H&M, realty income & förmodligen clas ohlson ska in.
__________________
Senast redigerad av white_rabbit_ 2009-06-27 kl. 14:06.
Citera
2009-06-30, 21:34
  #30
Medlem
Aktier

H&M 15%

tele 2 10%

Clas ohlson 5%

Connecta 5%

railcare 10%

Millicom 5%

investor 10%



Fonder

Avanza zero 10 %
Skagen Kon-tiki 10%

Skagen Global 5%

HQ obligationsfond 15%

Ge mig gärna kommentarer!
Citera
2009-06-30, 22:24
  #31
Medlem
Lång Eniro 67%
Kort OMx terminer 289 %
Kort HM 185 %
Citera
2009-07-01, 00:54
  #32
Medlem
Caparzos avatar
Vilket bolag är bäst i varje bransch för portföljen?

Tele2 vs TeliaSonera

Kungsleden vs Fabege

JM vs PEAB

Hakon Invest vs Axfood

SCA vs Holmen

Några andra branscher som bör vara representerade?
Citera
2009-07-01, 01:03
  #33
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Vilket bolag är bäst i varje bransch för portföljen?

Tele2 vs TeliaSonera

Kungsleden vs Fabege

JM vs PEAB

Hakon Invest vs Axfood

SCA vs Holmen

Några andra branscher som bör vara representerade?
Vad som är bäst är ju personligt och efter tycke och smak. Men alla bolag du nämner är välskötta bolag.

Tycker du skulle ha lite mer råvaror faktiskt. Även lite verkstad och investment och/eller finans skulle inte sitta fel.
Citera
2009-07-01, 01:18
  #34
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Vad som är bäst är ju personligt och efter tycke och smak. Men alla bolag du nämner är välskötta bolag.

Tycker du skulle ha lite mer råvaror faktiskt. Även lite verkstad och investment och/eller finans skulle inte sitta fel.

Sandvik/Atlas Copco och SSAB kanske? Sedan Latour för dess stabilitet, samt Investor.
Eventuellt komplettering med Vostok Nafta eller annan exponering mot tillväxtmarknader.

Hur skulle en väldiversifierad portfölj se ut med de bolag jag nämnt? Situationen är den att jag förvaltar 100' åt mina föräldrar för skojs skull i en KF med minimicourtage 39 kronor. Jag är beredd att ta ganska stor risk och investeringen är på 5 års sikt.
Det jag är osäker på är hur jag ska investera, eftersom courtaget äter upp värdet vid för många köp?

En annan fråga: Vad tror du om fastighetsbranschen på kort och lång sikt? Den verkar ta mycket stryk nu och Fabege/kled är på låga nivåer, om säg ett halvår, är det troligt att fastighetsaktierna är lägre än i dag? Hur påverkas kurserna av bostadspriserna, ligger de ett år före?

Det är en myriad av frågor och jag förstår om du inte orkar svara på allt, men det skulle uppskattas oerhört.

Tack på förhand

MVH

CaparZo
Citera
2009-07-01, 01:39
  #35
Medlem
lönnmördares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Vilket bolag är bäst i varje bransch för portföljen?

Tele2 vs TeliaSonera

Kungsleden vs Fabege

JM vs PEAB

Hakon Invest vs Axfood

SCA vs Holmen

Några andra branscher som bör vara representerade?

Om man måste välja av de 2 du skrivit så:

Tele2, Kungsleden, Peab, Axfood & SCA.

Som svar på ditt andra inlägg så tycker jag att man bör ha nått investmentföretag i sin portfölj, kanske kinnevik el investor.

Själv är jag mycket pessimistisk till marknaden så hade inte köpt nått just nu, men alla bolag du skrivit är fina...

Men många tror på fortsatt uppgång så du får skaffa dig en egen uppfattning, det är viktigt att gå på det man själv tror
Citera
2009-07-01, 01:42
  #36
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lönnmördare
Om man måste välja av de 2 du skrivit så:

Tele2, Kungsleden, Peab, Axfood & SCA.

Som svar på ditt andra inlägg så tycker jag att man bör ha nått investmentföretag i sin portfölj, kanske kinnevik el investor.

Själv är jag mycket pessimistisk till marknaden så hade inte köpt nått just nu, men alla bolag du skrivit är fina...

Men många tror på fortsatt uppgång så du får skaffa dig en egen uppfattning, det är viktigt att gå på det man själv tror

Vad tror du om marknaden just nu? Tror du att det är klokt att vänta tills efter september innan aktieköp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in