2010-12-10, 16:02
  #1225
Medlem
Efter igår =)

100% Southern Pacific

Kom in på dippen, men den verkar fortsätta ner idag!
Citera
2010-12-10, 19:03
  #1226
Medlem
WarrenLivermores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av share
Efter igår =)

100% Southern Pacific

Kom in på dippen, men den verkar fortsätta ner idag!
Sålde inte insiders stora innehav nyligen?
Citera
2010-12-13, 12:44
  #1227
Medlem
theloins avatar
Rätt ny på detta, men here goes.
Några tankar? Risker att ligga för hårt i någon grupp?


Svolder 13%
Sandvik 13%
PA Res 13%
Nordea 10%
Kungsleden 10%
Autoliv 10%
Nordic Mining 7%
Swedish Match 6%
ABB Ltd 6%
Taurus 6%
Lundin Mining 6%

Tot. 85%
15% Likvid
Citera
2010-12-14, 20:43
  #1228
Medlem
Aktieklipparns avatar
Har lagt mig i en mera deffensiv possition inför det nya året.

Aktiefonder: 37,7%
7st Olika "BRICA" fonder: 22,1%
Skagen Global: 7,8%
Lannebo sverige/småbolag: 7,8%

Hedgefonder: 17,6%
Aktie-Ansvar Graal Total: 8,8%
Brummer multi-strategi: 8,8%

Öhmans Obligationsfond: 13,3%

Derivat, mest Olja: 4,4%

Teakplantage - Panama: 5,1%

Båt & Husvagn: 17,5% (köp:höst, sälj:vår)

Likvida: 4,4%


Hedgefonderna och Obligationsfonden köper jag efter årsskiftet pga skatteskäl.

En ganska feg och deffensiv portfölj
Citera
2010-12-14, 20:47
  #1229
Medlem
Blocket.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
Har lagt mig i en mera deffensiv possition inför det nya året.

Aktiefonder: 37,7%
7st Olika "BRICA" fonder: 22,1%
Skagen Global: 7,8%
Lannebo sverige/småbolag: 7,8%

Hedgefonder: 17,6%
Aktie-Ansvar Graal Total: 8,8%
Brummer multi-strategi: 8,8%

Öhmans Obligationsfond: 13,3%

Derivat, mest Olja: 4,4%

Teakplantage - Panama: 5,1%

Båt & Husvagn: 17,5% (köp:höst, sälj:vår)

Likvida: 4,4%


Hedgefonderna och Obligationsfonden köper jag efter årsskiftet pga skatteskäl.

En ganska feg och deffensiv portfölj

Handlar du med husvagnar och båtar varje år ?

Tanken har slagit mig många gånger, med snöskotrar, båtar, mc mm..
Citera
2010-12-14, 20:55
  #1230
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
Handlar du med husvagnar och båtar varje år ?

Tanken har slagit mig många gånger, med snöskotrar, båtar, mc mm..
Ja, tredje året nu. Brukar köpa en båt och 1 eller 2 vagnar och har iår gjort ca:80%, vilket är bra mkt bättre än jag gjort på aktierna. Året innan ca 50%. Och nu sitter jag med ett jätteklipp på en båt samt en husvagn. Har även använt husvagn 2v/år samt hyrt ut.

Ett bra kompliment för mig.
Citera
2010-12-14, 20:59
  #1231
Medlem
Blocket.ses avatar
Ja, utan tvekan.. inte illa

Om man är händig så är det ju bara ett plus om små defekter finnes..
Som man givetvis åtgärdar..

Men folk som säljer en båt i november, det måsta vara någon stackare som är i akut pengabehov, eller kanske ska flytta?

Ursäkta ot i denna tråd..
Citera
2010-12-14, 21:05
  #1232
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
Ja, utan tvekan.. inte illa

Om man är händig så är det ju bara ett plus om små defekter finnes..
Som man givetvis åtgärdar..

Men folk som säljer en båt i november, det måsta vara någon stackare som är i akut pengabehov, eller kanske ska flytta?

Ursäkta ot i denna tråd..
Ja, som det heter: den enes död - den andres bröd.

Jag är inte så händig när det gäller motorer så jag föredrar vagnar. Bara att polera och byta dekaler.
Citera
2010-12-14, 21:46
  #1233
Medlem
Liin_Me_Cneens avatar
AstraZeneca 40%
Balder 30%
HM 30%

Började för bara några veckor sen men tänkte köpa på mig lite mer efter nyår.
Citera
2010-12-15, 03:40
  #1234
Medlem
Andolorias avatar
Nt
__________________
Senast redigerad av Andoloria 2010-12-15 kl. 04:01.
Citera
2010-12-16, 11:47
  #1235
Medlem
Mina innehav, vill poäntera att detta är en nystartad portfölj samt att jag gillar att köra lite risky då det inte rör sig om några enorma poster.

Aktier (60%) utgår från marknadsvärde vid fördelning...
Doro - 22,8 %
Enquest - 13,1%
Balder - 19%
Lundin Petr - 22,9%
Medivir B - 24%

Fonder (36%)
Avanza Zero

Likvid i depå (4%)

Uppenbarligen så är det dålig branschspridning, men vad tycker ni annars?
Citera
2010-12-16, 18:08
  #1236
Medlem
Rodja.Raskolnikovs avatar
Hej!

Min portfölj:

Boliden 18,1%
EnQuest PLC 4,2%
Ericsson B 6,2%
Intium Justitia 5,3%
Kungsleden AB 7,7%
Latour B 6,5%
Lundin Petroleum 16,6%
SCA B 11,3%
Swedbank AB pref 15,4%

8,6% Likvid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in