Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-13, 23:14
  #13
Medlem
Tapthiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergelin
Ta några djupa andetag, sätt dig bekvämt och fundera på din fråga. Du vet med dig att du har problem med aggressioner när du inte är på kur, och vill därför nu veta hur det är att ta aas och samtidigt dricka alkohol? Vad tror du? Låter det som en bra idé? Du ska inte dricka alkohol under kur och speciellt inte när du redan har problem med aggressivitet.

Dessutom säger du att du redan har kurat. Vad är din fråga då? Du vet ju redan hur det påverkar dig.
Det jag menar med hela grejen är att om nån har samma problem så kan dom ju dock säga sitt. Om nån har samma diagnos som mig som även kör på ass, och även kanske tar några bira på en fredag-lördag kväll. Men okej, om det är så att jag ska avstå ölen en fredag-lördag kväll så visst! men som sagt, detta är ett forum och man har rätt att fråga sina saker som man undrar över.
Citera
2009-06-14, 10:17
  #14
Medlem
Tycker inte att du ska bruka aas både för dig själv och andra, vet du med dig att du har svårt att kontrolera dina aggressioner utan aas så blir det inte bättre när du är på....sen det här med alkohol och aas tycker jag man absolut kan undvika att ta samtidigt för att minimera riskerna för snetändningar.....hur skulle du må dagen efter en snetändning när du fått veta att du har flippat och slagit ihjäl eller alvarligt skadat någon?

Hur stor risk tror du själv att det är att du kommer att flippa ur under en kur?
Citera
2009-06-14, 10:38
  #15
Medlem
On Steroidss avatar
Min personliga åsikt är att det är betydligt lättare att flippa ur på alkohol än AAS.
Men AAS är mördarprepp och alkohol är en social folkdryck... Dricker man inte är man tråkig. Sköter man sin kropp och tar AAS är man ett fullblodspsyko!
Citera
2009-06-14, 10:55
  #16
Medlem
Tapthiss avatar
Jag tackar för alla seriösa svar! ska tänka lite mer på att kanske avstå dom där fredag-lördag ölen. Tack!
Citera
2009-06-14, 11:35
  #17
Medlem
har ingen diagnos men ska iväg på utredning för adhd

jag har kurat flera ggr och att inte dricka under kur är självklart då jag är hetlevrad

jag tror att man kan kura utan att få roid rage men med alkhol med i bilden så förändras allt

så drick inte inte under kur

sen med adhd brukar ju depressioner komma också, kliva av kuren brukar ju inte va så skoj om man samtidigt är inne i en depp period
Citera
2009-06-14, 12:21
  #18
Medlem
Schillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergelin
Det finns något som heter självbehärskning, ADHD eller inte, lätt att gömma sig bakom en diagnos. Dessutom ska du inte dricka när du är på kur.
Edit: https://www.flashback.org/showthrea...1#post17167381
Du har kurat förut alltså?

Lätt att påverka signalsubstanserna med vilja.
Citera
2009-06-14, 12:25
  #19
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schillinger
Lätt att påverka signalsubstanserna med vilja.
Nej, givetvis är det inte det. Vad jag menade var att det inte är en ursäkt för en vuxen man initiera slagsmål, för att man är diagnotiserad med adhd och går på prepp. Aggression och "outbursts" av ilska förekommer främst hos barn, vuxna människor med adhd lär sig hantera det.
Citera
2009-06-14, 12:27
  #20
Medlem
Schillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergelin
Nej, givetvis är det inte det. Vad jag menade var att det inte är en ursäkt för en vuxen man initiera slagsmål, för att man är diagnotiserad med adhd och går på prepp. Aggression och "outbursts" av ilska förekommer främst hos barn, vuxna människor med adhd lär sig hantera det.

Då håller jag med dig, har man fått diagnosen ADHD och har problem med aggressivitet eller liknande, så är man skyldig att göra det man kan för att minska risken för problem både för sig själv och andra, att dricka och använda aas är att inte ta ansvar.
__________________
Senast redigerad av Schillinger 2009-06-14 kl. 12:34.
Citera
2009-06-14, 14:40
  #21
Medlem
jokk18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On Steroids
Min personliga åsikt är att det är betydligt lättare att flippa ur på alkohol än AAS.
Men AAS är mördarprepp och alkohol är en social folkdryck... Dricker man inte är man tråkig. Sköter man sin kropp och tar AAS är man ett fullblodspsyko!
Men det är väl inte riktigt tendensen att flippa ur som ifrågasätts.
Alla KAN flippa ur. Alkohol eller inte, steroider eller inte.
Och då är väl frågan vem vill du helst se flippa ur? En 70kilos alkis eller en 120kilos steroidbrukare?
Har man naturliga tendenser till ett aggressivt beteende ska man för andras säkerhet inte röra AAS. Blir man aggressiv på alkohol ska man väl egentligen undvika det också men en berusad liten alkis är lätt att föredra framför en galen steroidbrukare.
Citera
2009-06-14, 17:05
  #22
Medlem
Jag tror detta är väldigt inviduellt....

jag har då både ADHD och dysleksi
och tempraments fulla föreldrar.

har gått bra för mig dom 3 kurer jag gjort även om jag tagit några öl vissa helger. MEN tips ta inte din ritalina/conserta ts med anabola och sen dricka,
gjorde jag 1 gång och gör aldrig om va nog dne värsta kvällen för mina vänner.
allt gick överstyr!

Du borde känna ditt temprament! jag är 19år och känner mitt, och kan behärska det! kan du inte berhärska det som man lär sig med ADHD när man är 13-15år så ska du verkligen inte gå på roids! elr ens tränna MMA!
fara för almänheten.....
Citera
2009-06-14, 17:08
  #23
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tk_killer
Jag tror detta är väldigt inviduellt....

jag har då både ADHD och dysleksi
och tempraments fulla föreldrar.

har gått bra för mig dom 3 kurer jag gjort även om jag tagit några öl vissa helger. MEN tips ta inte din ritalina/conserta ts med anabola och sen dricka,
gjorde jag 1 gång och gör aldrig om va nog dne värsta kvällen för mina vänner.
allt gick överstyr!

Du borde känna ditt temprament! jag är 19år och känner mitt, och kan behärska det! kan du inte berhärska det som man lär sig med ADHD när man är 13-15år så ska du verkligen inte gå på roids! elr ens tränna MMA!
fara för almänheten.....
Det är ju depot, så blodnivåerna blir stabila. Har svårt att tro att den lilla dosen methylfenidat gjorde att din kväll gick överstyr.
Citera
2009-06-14, 17:20
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergelin
Det är ju depot, så blodnivåerna blir stabila. Har svårt att tro att den lilla dosen methylfenidat gjorde att din kväll gick överstyr.


54mg ritalina tar rätt bra på mig speciellt när ritalinan går ut (runt kvällen) är det värst. svårt att beskriva då du inte ahr ADHD och fattar vad jag menar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback