2013-01-04, 19:49
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenRovskagg
Det flyter ju inte på i GTA IV .. såfort det händer saker samtidigt, typ explosioner och sånt, så laggar det.. dåligt! därför tycker jag det är konstigt att de släpper spelet till ps3 och 360

Jag har haft den här diskussionen många gånger men jag säger det igen: Jag har aldrig upplevt att Gta IV laggar på PS3, möjligtvis lite framedrops som i mina ögon knappt märks av men det är allt.
Jag vet inte vad ni andra har för dåliga versioner av spelet eller dåliga versioner av konsoler men för min del funkar det fint.

Lagg i mina ögon är endast när skärmen hackar till på ett så märkbart sätt att det förstör spelupplevelsen och det har jag aldrig vart med om i Gta IV till PS3.

Jag har redan hört över ett dussin personer i den här tråden komma med motanalyser till vad jag har skrivit om detta men jag håller fast vid vad jag skriver så spara mig ditt dravel

Punkt.
Senast redigerad av Reggaeman 2013-01-04 kl. 20:01.
2013-01-04, 20:01
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Helt ok screenshotar men jag höll på att sätta kaffet i halsen när jag läste detta: "Stay tuned for lots more ahead, including more artwork and the unveiling of the game's official cover later this month." Herregud vad fint med officiella omslaget Sen kan jag inte förstå att folk klagar på att allt ser kantigt ut osv. Så gör det oftast i trailers och screenshotar. Se bara på GTA IV:s ena trailer http://www.youtube.com/watch?v=M80K51DosFo GTA IV var mycket snyggare när man senare spelade det. Tror fortfarande att GTA V kommer det grymmaste spelet någonsin.

http://www.rockstargames.com/newswire/article/47701/original-gtav-artwork-the-trunk-and-more-added-to-rockstar-downl.html
2013-01-04, 20:08
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag har haft den här diskussionen många gånger men jag säger det igen: Jag har aldrig upplevt att Gta IV laggar på PS3, möjligtvis lite framedrops som i mina ögon knappt märks av men det är allt.

Lagg i mina ögon är endast när skärmen hackar till på ett så märkbart sätt att det förstör spelupplevelsen och det har jag aldrig vart med om i Gta IV till PS3.

Jag har redan hört över ett dussin personer i den här tråden komma med motanalyser till vad jag har skrivit om detta men jag håller fast vid vad jag skriver så spara mig ditt dravel

Punkt.
Jag har kört IV hur mycket som helst på ps3 och det laggar alldrig för mig heller.
Ljudet har försvunnit ngr ggr och att spelet har låst sig men lite får man leva med...

Lika rdr laggar alldrig.

Sen att välja på om spelet ska vara snyggt och framedrop:a när det händer mycket eller vara fulare och flyta på utmärkt så väljer jag hellre första alterntivet, för det gör inte så mycket med framedrop mm i gta(till viss gräns). Skillnad på bf3 och liknande
2013-01-04, 20:14
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Helt ok screenshotar men jag höll på att sätta kaffet i halsen när jag läste detta: "Stay tuned for lots more ahead, including more artwork and the unveiling of the game's official cover later this month." Herregud vad fint med officiella omslaget Sen kan jag inte förstå att folk klagar på att allt ser kantigt ut osv. Så gör det oftast i trailers och screenshotar. Se bara på GTA IV:s ena trailer http://www.youtube.com/watch?v=M80K51DosFo GTA IV var mycket snyggare när man senare spelade det. Tror fortfarande att GTA V kommer det grymmaste spelet någonsin.

http://www.rockstargames.com/newswire/article/47701/original-gtav-artwork-the-trunk-and-more-added-to-rockstar-downl.html

Fan va nice, den där raden missade jag helt

Jag skrev samma sak på sidan innan dvs att spel oftast ser bättre ut när man spelar än vad de gör på screenshots men du kan ju inte förneka att den här bilden ser väldigt platt/plastig ut i bakgrunden och väldigt "grynig" ut i överlag?

http://www.rockstargames.com/V/screenshots/screenshot/491.s1280

----------------------------------------------------------------------

Fan asså, alla dessa bilder från bergen med staden i bakgrunden, kommer ha så jävla roligt bara med att glida runt på kullarna i en SUV eller krascha och rulla ner med bilar nedför backarna
Senast redigerad av Reggaeman 2013-01-04 kl. 20:19.
2013-01-04, 20:35
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ny Artwork bild också

http://media.rockstargames.com/rockstargames/img/global/downloads/wallpapers/games/v_trunk_1920x1080.jpg
(Trevor ser ju förjävla skön ut )

Står fuck på hans fingrar. HAHA.

Gillar ubåtbilden och hajbilden!
Sweet som fan, jag hoppas hajarna attackerar!
2013-01-04, 22:05
Medlem
Dappericiouss avatar
Nyfiken.
Vad kommer man kunna göra i multiplayer?
Roama fritt, åka i samma bil etc? någon som vet?
2013-01-04, 22:13
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dappericious
Nyfiken.
Köra fritt hoppas jag verkligen, åka flera stycken i samma bil är väl självklart.
Dom har inte sagt så mycket om mp, förutom att dom lagt ner mycket jobb på mp delen=)
2013-01-04, 22:54
Medlem
Aggkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dappericious
Nyfiken.

Förhoppningsvis finns ju free roam, det du nämner kan man ju göra redan i IV, så att det inte skulla finnas är högst osannolikt!
2013-01-04, 23:18
Medlem
Reggaemans avatar
Nu är det ju bara några månader kvar och jag undrar om vi kommer att få se några stora "överraskningar" inom info-släpp innan releasen.

1. Den första stora grejen var ju självklart Trailer #1, hela spelvärlden jublade av att få reda på att nästa Gta var på väg.

2. Den andra stora grejen var ju Game Informers stora artikel, 22 sidor (digital version) full med detaljer och insikt i spelets stil.

3. Vet inte om man kan kalla Trailer #2 för en stor grej då det inte riktigt kändes som att folks folks entusiasm var på topp samt att reaktionerna var rätt dämpade men vi räknar den ändå

Bilder är ju kul men det är ju ingen direkt stor grej då det släpps ett par bilder lite då och då.

Frågan är ju vad nästa "stora" grej blir då i infoväg, vad tror ni?

Och snälla säg inte "en bild på kartan" för att det har aldrig släppts en hel kartbild av ett Gta-spel innan spelet har släppts och det lär knappast hända nu heller.
Senast redigerad av Reggaeman 2013-01-04 kl. 23:22.
2013-01-04, 23:23
Bannlyst
Citat:
Nu är det ju bara några månader kvar och jag undrar om vi kommer att få se några stora "överraskningar" inom info-släpp innan releasen.

1. Den första stora grejen var ju självklart Trailer #1, hela spelvärlden jublade av att få reda på att nästa Gta var på väg.

2. Den andra stora grejen var ju Game Informers stora artikel, 22 sidor (digital version) full med detaljer och insikt i spelets stil.

3. Vet inte om man kan kalla Trailer #2 för en stor grej då det inte riktigt kändes som att folks folks entusiasm var på topp samt att reaktionerna var rätt dämpade men vi räknar den ändå

Bilder är ju kul men det är ju ingen direkt stor grej då det släpps ett par bilder lite då och då.

Och snälla säg inte "en bild på kartan" för att det har aldrig släppts en hel kartbild av ett Gta-spel innan spelet har släppts och det lär knappast hända nu heller.

trailer #2 var ju skit skön. Skulle inte kalla första trailern "skön".
2013-01-04, 23:27
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppPuffen
trailer #2 var ju skit skön. Skulle inte kalla första trailern "skön".

Fast det har ju mer med att göra att första trailern var ett officiellt tecken på att Gta V är på väg vilket var väldigt stort, sen vilken trailern av de två som har släppts som är bäst är skitsamma för min del.
2013-01-04, 23:32
Avslutad
Citat:

Helt klart ett relasedatum!

Man kan ju alltid hoppas på en tredje trailer innan spelet släpps...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in