2011-08-28, 22:54
Medlem
GirigaJudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cschrille

OnT, skulle vara kul med "mer" frihet t.ex råna folk på gatan och snatta/råna butiker. Hoppas även att styling och trimning kommer tillbaka från SA
Grejen är ju att det är kul i exakt fem sekunder. I Vice City kunde man ju jaga ikapp och slå ner folk som blev jagade av polisen och få pengar som belöning samt poäng som räknades in i ens "titel", körde man riktigt många så blev man en good citizen!

Men det var ju inte kul att syssla med särskilt länge, samma sak med snatterier, personrån och annat trams. Visst, göra ett random rån i en butik/bank är kul några gånger då man planerar hur man ska ta sig därifrån och bli av med wantedlevel men det blir ju tröttsamt fort det med.
2011-08-29, 15:44
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GirigaJuden
Vad de företagen gör är att de tar högsta möjliga pris i förskott, vilket innebär ränta på pengarna under tiden folk väntar samt mer soliditet till företaget (dvs mer pengar i kassan) samtidigt som man har garanterade kunder som redan betalat det pris som butiken vill ha så det spelar ingen roll vad konkurrenterna anger för pris när väl spelet släpps.

Ganska smart och riskfritt för butiken.

Fast man betalar ju inte förens man har fått spelet så vad menar du? Lär ju inte vara någon som har betalt för half life 3 innan valve sagt ett skit om det.
2011-08-29, 22:30
Medlem
GirigaJudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost-Division
Fast man betalar ju inte förens man har fått spelet så vad menar du? Lär ju inte vara någon som har betalt för half life 3 innan valve sagt ett skit om det.
Aha, jag trodde faktiskt att pengarna drogs eller reserverades från kontot!
2011-08-29, 22:39
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Citat:
Aha, jag trodde faktiskt att pengarna drogs eller reserverades från kontot!
Du kan ju förbetala men jag tror inte att de drar pengarna innan ett spel ens fått release date eller sagt att det kommer. Jag hade bf3 förbokat sen länge typ 2009 och på min order har priset sänkts. Dock så har sätter de ju inte ett extremt högt pris. half life 3 kostar 450 kr på webhallen och det är ju inte så extremt. Dock tycker jag att man får skylla sig själv om man betalar för ett spel innan det sagts att det kommer då priset bara är en gissning.
Dax för on topic igen känner jag. Hoppas på ett gta med en stor varierad värld typ som san andreas hade fast helt andra områden så klart. Dock samma sak med att det finns lite mindre byar, större städer och sen ute i vischan. Utnyttja blu-ray på ps3 och pc's stora lagringsutrymme och gör en riktigt stor stad, xbox ägare kan gått få installera så att mapen blir gigantisk.
Senast redigerad av Ghost-Division 2011-08-29 kl. 22:43.
2011-08-29, 23:04
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost-Division
Du kan ju förbetala men jag tror inte att de drar pengarna innan ett spel ens fått release date eller sagt att det kommer. Jag hade bf3 förbokat sen länge typ 2009 och på min order har priset sänkts. Dock så har sätter de ju inte ett extremt högt pris. half life 3 kostar 450 kr på webhallen och det är ju inte så extremt. Dock tycker jag att man får skylla sig själv om man betalar för ett spel innan det sagts att det kommer då priset bara är en gissning.
Dax för on topic igen känner jag. Hoppas på ett gta med en stor varierad värld typ som san andreas hade fast helt andra områden så klart. Dock samma sak med att det finns lite mindre byar, större städer och sen ute i vischan. Utnyttja blu-ray på ps3 och pc's stora lagringsutrymme och gör en riktigt stor stad, xbox ägare kan gått få installera så att mapen blir gigantisk.
Viktigast är att PC-spelarna inte blir rövknullade som med GTA IV. Kvittar ju hur bra hårdvara man besitter, pinsamt dålig prestanda bitvis oavsett.

Men ja, ge mig min småstäder från San Andreas tillbaka! Det var så jävla mysigt att glida runt där...
2011-08-30, 01:37
Medlem
GirigaJudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille

Men ja, ge mig min småstäder från San Andreas tillbaka! Det var så jävla mysigt att glida runt där...
Håller med, jag tycker förvisso att atmosfären i Vice City var enastående, musiken, palmerna, hettan, den fångade Miami Vice-temat, 80-talet osv jävligt bra men samtidigt var ju spelplanen skrattretande liten jämfört med SA eller vilket annat GTA-spel som helst.

Ett nytt SA vore inte fel, kanske med någon annan figur i centrum, kanske i en annan tidsepok.

Dock så gjorde ju Rockstar en vändning med GTA IV där de strävar efter mer realism, därför som Niko faktiskt dör av ett högt fall medans i VC och SA överlevde han ju. Samma sak med bilkrockar, man kunde aldrig dö av en bilkrock i VC och SA medan i IV kan man ju dö. Osv osv.
2011-08-30, 02:34
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Håller med, jag tycker förvisso att atmosfären i Vice City var enastående, musiken, palmerna, hettan, den fångade Miami Vice-temat, 80-talet osv jävligt bra men samtidigt var ju spelplanen skrattretande liten jämfört med SA eller vilket annat GTA-spel som helst.

Ett nytt SA vore inte fel, kanske med någon annan figur i centrum, kanske i en annan tidsepok.

Dock så gjorde ju Rockstar en vändning med GTA IV där de strävar efter mer realism, därför som Niko faktiskt dör av ett högt fall medans i VC och SA överlevde han ju. Samma sak med bilkrockar, man kunde aldrig dö av en bilkrock i VC och SA medan i IV kan man ju dö. Osv osv.
VC har en oerhörd charm. Men timmarna jag har spenderat i ingenstans i SA kan inte mätas med någon annan spelupplevelse förutom Splinter Cell 1. Fan, halva(minst) nöjet med SA är upptäckarfärden! Och nej man överlever inte fall från hög höjd i SA, har experimenterat en del med det
2011-08-30, 03:24
Medlem
netopyrs avatar
Citat:
Grejen är ju att det är kul i exakt fem sekunder. I Vice City kunde man ju jaga ikapp och slå ner folk som blev jagade av polisen och få pengar som belöning samt poäng som räknades in i ens "titel", körde man riktigt många så blev man en good citizen!

Men det var ju inte kul att syssla med särskilt länge, samma sak med snatterier, personrån och annat trams. Visst, göra ett random rån i en butik/bank är kul några gånger då man planerar hur man ska ta sig därifrån och bli av med wantedlevel men det blir ju tröttsamt fort det med.

visst men alltid kul med mycket frihet. även om man blir less så kan man göra det iaf, eller gå in på pubar o spela biljard eller andra såna små detaljer som gör att man kan spela i timme efter timme.

hur många gånger har man inte börjat ett biljardpel men sen slagit ihjäl motståndaren med kön istället?
2011-08-30, 09:11
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Viktigast är att PC-spelarna inte blir rövknullade som med GTA IV. Kvittar ju hur bra hårdvara man besitter, pinsamt dålig prestanda bitvis oavsett.

Jag tycker att dom kan fixa fyran först. Går ju inte att avsluta på grund av heli-buggen.

Litesmåkul game. Särskillt med all gammal bra musik, blev dock grymt besviken när det inte gick att spela klart.
2011-08-30, 13:44
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Jag tycker att dom kan fixa fyran först. Går ju inte att avsluta på grund av heli-buggen.

Litesmåkul game. Särskillt med all gammal bra musik, blev dock grymt besviken när det inte gick att spela klart.
Vad menar du? Jag har varvat det på datorn
2011-08-30, 16:37
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Vad menar du? Jag har varvat det på datorn

Kolla på nätet. Finns massor inklusive undertecknad som inte kan klättra upp på helikoptern.
Jag försökte nog ett 20-tal gånger, men no go.
2011-08-30, 17:00
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Kolla på nätet. Finns massor inklusive undertecknad som inte kan klättra upp på helikoptern.
Jag försökte nog ett 20-tal gånger, men no go.
Minns inte att jag hade problemet. Finns en lösning här: http://www.overclock.net/pc-games/487891-gta-4-can-you-not-finish.html

Annars skulle jag nog tippa på att det är patchat för länge sen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in