2012-09-27, 23:43
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yetis
Det här är kanske inte någon källa utan taget ifrån en artikel hittad på gamereactor. Dock så ligger det i mycket han säger. Nya konsollerna kommmer ju senast vid jul nästa år och jag tror inte att Rockstar kommer släppa GTA iv innan dess ifall dem inte annonserar spelet innan december. Ni får tro vad ni vill, men tyvärr så släpps det till både denna generation och nästa, dock kommer PC spelare få det tufft att spela på max inställningar, även high end (gtx 680 i5 2500 4.2 här).

Ah, spekulationer alltså, MYCKET INTRESSANT! Några nya konsoler (förutom den nya Wii-grejen) kommer troligtvis inte dyka upp innan nästa december. Förresten så har GTA4 redan släppts och GTA5 har redan annonserats. Din källa suger.
2012-09-28, 00:12
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Finns ingen källa men det är ren logik.
"Ingen lär alltså behöva vara oroliga för att inte kunna spela Grand Theft Auto V till Playstation 3, däremot kommer den kompletta upplevelsen förmodligen att fås till antingen Playstation 4 och/eller Xbox 720 (beroende på vilken av Microsoft och Sony som får ut konsolen först och lyckats slanta upp mest för den dealen).

Kort sagt tror jag att vi redan lever med den åttonde generationens spel just nu. Vi ser dem, vi snackar om dem, vi läser om dem - men vi har inte en aning om att de egentligen hör till en annan era. Framtiden är kort sagt här redan nu."
"Nej, i november 2011 släpptes nämligen Grand Theft Auto V-trailern, och början på en lång trend som fortsatt sedan dess tog sin början. Och då talar jag återigen inte om grafik eller något liknande, utan om hur spel plötsligt utannonseras utan specificerade format. Vi vet idag, drygt 10 månader senare fortfarande inte ens om Grand Theft Auto V kommer att släppas exklusivt till Wii U, om det kommer till PC eller... ja, överhuvudtaget ingenting om premiären."
"Det här hade man kunnat avfärda med att Rockstar ju alltid är hemlighetsfulla, och det var väl också så det mottogs. Att det skulle komma till Playstation 3 och Xbox 360 var ju ändå rätt självklart och månaderna gick. Men sedan hände något i juni. E3 gick av stapeln och Ubisoft charmade spelvärlden med en direkt vanvettigt bra presskonferens som avslutades på de bästa av sätt med en demonstration av Watch Dogs.

Watch Dogs utsågs snabbt till mässans hetaste nya utannonsering och vi fick se rejält med gameplay, vilket är ovanligt med nya utannonseringar. Och det vi fick se gav mersmak. Originellt, ursnyggt och bara allmänt fräscht var vanliga omdömen. En sak fick vi dock inte veta. Format. Vi vet inte vad Watch Dogs ska släppas till."
Det här är kanske inte någon källa utan taget ifrån en artikel hittad på gamereactor. Dock så ligger det i mycket han säger. Nya konsollerna kommmer ju senast vid jul nästa år och jag tror inte att Rockstar kommer släppa GTA iv innan dess ifall dem inte annonserar spelet innan december. Ni får tro vad ni vill, men tyvärr så släpps det till både denna generation och nästa, dock kommer PC spelare få det tufft att spela på max inställningar, även high end (gtx 680 i5 2500 4.2 här).

Det är redan utannonserat att Watch Dogs kommer att släppas till PS3 och Xbox 360...håller med personens inlägg här ovan, dina källor suger.
Du har bara dig själv som största källa och det säger ju ingenting.

Just nu så känner jag mig till 100% säker att Gta V inte kommer att släppas till PS4, om vi fortfarande inte har någon information om till vilka konsoler Gta V kommer att släppas i Juli 2013 så känner jag mig villig att ändra min åsikt.
2012-09-28, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Det är redan utannonserat att Watch Dogs kommer att släppas till PS3 och Xbox 360...håller med personens inlägg här ovan, dina källor suger.
Du har bara dig själv som största källa och det säger ju ingenting.

Just nu så känner jag mig till 100% säker att Gta V inte kommer att släppas till PS4, om vi fortfarande inte har någon information om till vilka konsoler Gta V kommer att släppas i Juli 2013 så känner jag mig villig att ändra min åsikt.
Källa på att spelet kommer ut Juli 2013?
2012-09-28, 01:46
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Källa på att spelet kommer ut Juli 2013?

Och när har jag sagt det?

Jag skrev att jag inte tror att Gta V kommer att släppas till PS4, om vi fortfarande inte har fått någon information ang det i Juli 2013 (dvs lite mer än halva 2013) så är jag villig att ändra min åsikt om den saken.

Gör om gör rätt.
2012-09-28, 01:52
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag är förvisso inget vidare på att söka efter info om Playstation 4 men går man in på Sonys hemsida och söker på Playstation 4 så får man inte upp ett smack...

På den här sidan däremot så finns det en nedräkning, om den stämmer har jag ingen aning om.

http://www.ps4playstation4.com/ps4-release-date-countdown-begins

Finns inge official announcement från varken Sony eller Microsoft när det gäller PS4/Xbox 720, så det är normalt att man inte kan få upp något vettigt än som man kan lita på Bara en massa spekulationer som finns just nu.
2012-09-28, 02:09
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Finns inge official announcement från varken Sony eller Microsoft när det gäller PS4/Xbox 720, så det är normalt att man inte kan få upp något vettigt än som man kan lita på Bara en massa spekulationer som finns just nu.

Näe, tänkte nästan det

Har dock för mig att jag läste på typ FZ.se att en språkperson för Sony har sagt att PS4 är under full utveckling och att det kommer att släppas i början på nästa år men som sagt så har jag ingen aning om det var sant eller inte.

Jag hoppas ju att Gta V kommer till PS3 men om det mot förmodan skulle släppas till PS4 så kommer iallafall inte jag tveka på att köpa mig ett exemplar om jag så ska käka nudlar i ett halvår.
Senast redigerad av Reggaeman 2012-09-28 kl. 02:17.
2012-09-28, 02:55
Medlem
CommonKnowledges avatar
Angaende sno sa fick man under ett uppdrag i San Andreas flyga till Liberty City och dar snoade det ju.
Inte alls otroligt att man kommer fa se sno igen. Speciellt med tanke pa vad Rockstar lyckades skapa for natur med RDR. http://www.youtube.com/watch?v=iPSG-J9YB84

Nar det galler lansering sa ar jag trott pa alla som bara slanger ur sig att det kommer saljas till nasta generations konsoler. Ingenting hittills pekar pa att det ar nasta generation. Om ett halvar kommer spelet slappas, det ar jag till 99% overtygad om nar man tittar pa historien och tidigare spelslapp.

Detta har i 3 ars tid forfinats:
http://youtu.be/BL_Zp97U4-0
http://youtu.be/edmTtBnHmV0
Senast redigerad av CommonKnowledge 2012-09-28 kl. 03:03.
2012-09-28, 04:09
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Angaende sno sa fick man under ett uppdrag i San Andreas flyga till Liberty City och dar snoade det ju.
Inte alls otroligt att man kommer fa se sno igen. Speciellt med tanke pa vad Rockstar lyckades skapa for natur med RDR. http://www.youtube.com/watch?v=iPSG-J9YB84

Nar det galler lansering sa ar jag trott pa alla som bara slanger ur sig att det kommer saljas till nasta generations konsoler. Ingenting hittills pekar pa att det ar nasta generation. Om ett halvar kommer spelet slappas, det ar jag till 99% overtygad om nar man tittar pa historien och tidigare spelslapp.

Detta har i 3 ars tid forfinats:
http://youtu.be/BL_Zp97U4-0
http://youtu.be/edmTtBnHmV0

Du har förstås en väldigt bra poäng i det du säger om att miljöer har förfinats rejält i spel med tanke på exemplet RDR.

Jag kan gå med på att det finns en liten möjlighet till att få se snö, dock tror jag i så fall att det endast kommer att finnas på en väldigt liten del typ yttersta topparna på berg.

Men en skidort känns väldigt otänkbart för min del, vet inte riktigt varför det känns så omöjligt men det känns inte som att det skulle passa bra in, det skulle skära sig för mycket med Los Angeles sol + att man inte ser den minsta lilla hint i varken trailer eller bilder på att snö skulle förekomma överhuvudtaget så därför tror jag till 95% gissning att snö inte kommer att finnas med.

Dock hade det säkert varit ett roligt inslag, inget snack om den saken.
2012-09-28, 10:20
Medlem
Ingen som hört om det blir Xbox eller Playstation som får det först?

Att det kommer till dom nya konsolerna tror jag inget på. Att utveckla ett spel till en outvecklad konsol köper allafall inte jag.

Inte när dom kommit så långt redan nu med Gta V
2012-09-28, 11:02
Medlem
sneakydudes avatar
Jag tycker det skulle vara skitroligt om man kunde åka flakmoped med skidor fastsurrade på framhjulen och en kulspruta på flaket, samtidigt som man skjuter laserstrålar med penis och allt ska utspela sig i ett kapitel där man åker jetpack till en annan ort, nämligen Ski Sunne i Värmland. Dessutom ska spelet släppas exklusivt till Wii och Playstation 7. Vad sägs om det reggeaman? Eller tror du det är osannolikt att det händer?
2012-09-28, 12:03
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Jag tycker det skulle vara skitroligt om man kunde åka flakmoped med skidor fastsurrade på framhjulen och en kulspruta på flaket, samtidigt som man skjuter laserstrålar med penis och allt ska utspela sig i ett kapitel där man åker jetpack till en annan ort, nämligen Ski Sunne i Värmland. Dessutom ska spelet släppas exklusivt till Wii och Playstation 7. Vad sägs om det reggeaman? Eller tror du det är osannolikt att det händer?

Oh snap!
2012-09-28, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude

Vad har så många emot reggeaman?
Han uttrycker bara sina åsikter om era idéer, och han verkar vara en av dom få som faktiskt har realistiska tankar om spelet.
Visst har många roliga idéer men det strävar lätt iväg, jag hade också velat att man spelade som Bert Karlsson iklädd trikåer, ständigt sökade efter ungdomens källa och därmed stoppa den livsfarlige Oppfinnar-Jocke som fått storhetsvansinne och otrolig törst på människoblod.
Men vägen dit är inte lätt, först måste du ta dig genom den förbjudna skogen, över domedagsbergen och genom den helvetesporten.... MEN det kommer inte hända i ett GTA.

Iallafall, det här med vilken generations konsoler det kommer till. Nu är inte jag så insatt i hur man utvecklar spel, och hur mycket som tillverkarna och spelutvecklarna pratar med varandra. Men känns det lite konstigt om dom börjar utveckla och annonsera spel långt innan man ens hört ett ord om konsolen i fråga?
Jag tror bergis att det kommer till ps3/360

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in