2012-08-24, 20:18
Medlem
Clarizos avatar
Nya bilder upplagda!

http://www.rockstargames.com/V/
2012-08-24, 20:38
Medlem
J-Traks avatar
Minns ni den absolut första lilla hinten angående GTA V? Liberty City, ist over. Next stop.. och så den avrivna fliken där det skymtades lite granar i manualen för Episodes of Liberty City.. Någon som vågar sig på en gissning vad fan den ledtråden egentligen syftade på nu när man vet lite mer?

Är sjukt sugen på detta spelet nu, dessvärre tror jag Rockstar går in i en tyst period ett tag framöver men förhoppningsvis ej lika lång som sist det begav sig. Tycker också olikt många andra att det är bra att Rockstar fokuserar på en stor stad inklusive förstäder med landsbyggd runt om samt förhoppningsvis en och annan småstad. Tre lilleputtstäder, Los Santos inräknat, skulle göra spelet enormt mycket mer orealistiskt. Och en ''levande'' karta med tre städer i storlek som Liberty City samt landsbyggd inräknat skulle ju i princip vara en omöjlighet på dagens konsoler. Inget är ju dock officiellt ännu. Nästa screen får banne mig vara en bild på kartan!
2012-08-24, 20:43
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Blir inge San Fierro. Det har vi fått veta för länge sen. Det blir precis så som det står på deras hemsida. Alltså Los Santos med landsbygden runtom.

Som sagt så har vi fått veta detta för länge sen, enda sen första trailern kom så jag förstår inte hur folk har kunnat missa detta

Många pratar om att man möjligtvis kommer att kunna spela två karaktärer pga att man har sett fokus på två personer i både trailern och bilderna, är det ingen som har tänkt på att man kanske spelar som gamla gubben och att den andra personen bara är en kompis till ens spelkaraktär och vice versa?

Varför skulle det nödvändigtvis vara så att man kommer att kunna spela två karaktärer?
Skulle vara ett mycket märklig val av Rockstar att göra med tanke på att den typen av spelande oftast inte är så vanlig samt populär...
2012-08-24, 20:45
Medlem
Dwades avatar
Och så några veckor fulla av spekulationer. Fuck you Rockstar. Dock så är dom proffs på att få folk intresserade och sugna. Att vi ska spekulera och fundera är precis vad dom vill.
2012-08-24, 20:52
Medlem
Hoppas man får spela som negern som förekommer på bilderna/trailern. Skulle ge en så mycket mer äkta Los Santos/LA -känsla istället för att strutta runt som nån gubbe.
2012-08-24, 20:54
Medlem
Donny_Pepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbebjorn
Hoppas man får spela som negern som förekommer på bilderna/trailern. Skulle ge en så mycket mer äkta Los Santos/LA -känsla istället för att strutta runt som nån gubbe.
Där har du fel. Det är mycket roligare att spela som en välklädd respektabel herre än som något jävla förortsslödder.
2012-08-24, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donny_Pepp
Där har du fel. Det är mycket roligare att spela som en välklädd respektabel herre än som något jävla förortsslödder.

Tycker du ja. Men att börja från botten och jobba sig uppåt är ett vinnande koncept så varför ändra på det. Rockstar har en förkärlek av att låta en börja längst ner i karriärstegen också, vilket är lite av ett signaturum för GTAserien.
Dessutom är negrerna i LA dem klart hårdaste och skönaste G'sen också.
2012-08-24, 21:12
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Som sagt så har vi fått veta detta för länge sen, enda sen första trailern kom så jag förstår inte hur folk har kunnat missa detta

Många pratar om att man möjligtvis kommer att kunna spela två karaktärer pga att man har sett fokus på två personer i både trailern och bilderna, är det ingen som har tänkt på att man kanske spelar som gamla gubben och att den andra personen bara är en kompis till ens spelkaraktär och vice versa?

Varför skulle det nödvändigtvis vara så att man kommer att kunna spela två karaktärer?
Skulle vara ett mycket märklig val av Rockstar att göra med tanke på att den typen av spelande oftast inte är så vanlig samt populär...

Tror inte att vi kommer få spela med två karaktärer. Tror inte att man får samma "känsla" då. Vet fan inte hur jag ska förklara och så har det aldrig funnits två spelbara karaktärer i GTA tidigare.

Hoppas verkligen inte att man kommer få spela som en gammal gubbe... 30-32 år max tycker jag är bra. Inte nån på 40 bast fan
2012-08-24, 21:13
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Tror inte att vi kommer få spela med två karaktärer. Tror inte att man får samma "känsla" då. Vet fan inte hur jag ska förklara och så har det aldrig funnits två spelbara karaktärer i GTA tidigare.

Hoppas verkligen inte att man kommer få spela som en gammal gubbe... 30-32 år max tycker jag är bra. Inte nån på 40 bast fan

Precis, känns jävligt konstigt om man skulle behöva spela som två personer, kalla mig konservativ, gammal och tråkig men jag vill absolut bara spela som en person

Gubben i trailern ser i mina ögon inte ut att vara mer än 40 år men så länge man inte framstår som gammal och skröplig så tycker jag inte att det gör så mycket att han är äldre, om man nu kommer att spela som gubben så vill man ju kunna träna och ha en fit gubbe haha

Citat:
Ursprungligen postat av tobbebjorn
Tycker du ja. Men att börja från botten och jobba sig uppåt är ett vinnande koncept så varför ändra på det. Rockstar har en förkärlek av att låta en börja längst ner i karriärstegen också, vilket är lite av ett signaturum för GTAserien.
Dessutom är negrerna i LA dem klart hårdaste och skönaste G'sen också.

Jag skulle hellre vilja spela som gubben eftersom jag gärna skulle vilja spela som en fullblodad vit amerikan igen, är lite trött på att spela utlänningar och mörkhyade, det blir svårt att få en annan stil på ens karaktär då.

Och som många har spekulerat om så kanske man får börja från toppen, twist så att man förlorar allt och sedan så måste man jobba sig uppåt igen och då får du ju ditt vinnande koncept ändå
Senast redigerad av Reggaeman 2012-08-24 kl. 21:20.
2012-08-24, 21:33
Medlem
J-Traks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman

''A bold new direction'' kan ju mycket väl innebära ett system med flera huvudkaraktärer. Tycker mycket talar för det då den den svarta snubben, latinon och ''Ned Luke'' har dykt upp i diverse fordon, fallskärmar och dylikt. Är de några som kan få det bra är det nog Rockstar men håller med lite grann, känns på förhand lite opersonligt på nåt vis, om nu så är fallet...
2012-08-24, 21:46
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Trak
''A bold new direction'' kan ju mycket väl innebära ett system med flera huvudkaraktärer. Tycker mycket talar för det då den den svarta snubben, latinon och ''Ned Luke'' har dykt upp i diverse fordon, fallskärmar och dylikt. Är de några som kan få det bra är det nog Rockstar men håller med lite grann, känns på förhand lite opersonligt på nåt vis, om nu så är fallet...

Som jag skrev innan så kan skymtarna av dessa två personer mycket väl även innebära att en av dom har en viktig roll i storyn och att den andra är ens karaktär och att det inte alls betyder behöver betyda att man kommer att spela som båda två.

Men om det skulle vara så att man faktiskt kommer att spela två karaktärer så gäller det att Rockstar gör det jävligt snyggt, själv gillar jag inte alls idén då jag gärna håller mig till gamla godkända beprövade metoder men det är ju bara jag.
2012-08-24, 22:31
Medlem
J-Traks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Man ser ju för fan bron till San fierro, om man kollar en liten bit framför killen med maskingeväret så ser man tydligt konturerna!

Bron är helt klart en kopia på Gerald Desmond Bridge i hamnen i Long Beach söder om LA.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gerald_Desmond_Bridge

Fan vad sugen jag är på att dra runt med en jet-ski i floden på flygplansbilden! Ser ut som det kan vara ett litet stundande vattenfall på samma bild.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in