2011-02-25, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaiskeliPampu
Har hört av folk som är rätt insatta och läst att GTA5 Kommer att komma i slutet av 2011/början av 2012 och att det kommer att ha en hollywood-inspirerad story och att dom håller på att skriva manus nu. jag diggar det iallafall.

Tänk att vara en upcoming moviestar som typ har en bakgrund som kriminell och som man sen går tillbaka till eller nått, inte fan vet jag

tänk om det kunde vara grafiken från IV fast ljust och ''glatt'' som vice city och lika stort och fritt som i San Andreas. Och att det finns alla olika typer av miljöer, lite som i San Andreas med en storstad, lite landsbygg och en jävla massa skog! Hursomhelst så kommer jag att köpa det

Här har vi någon som kan absolut noll om spelutveckling ser jag, spelet skall släppas slutet av Q4 2011början av Q1 2012 enl dina "uppgifter" från "rätt insatta folk"

Förutsatt rel datum var något så när korrekt så skulle _MANUS_ varit färdigt sedan länge.
2011-02-25, 15:34
Medlem
BaiskeliPampus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Här har vi någon som kan absolut noll om spelutveckling ser jag, spelet skall släppas slutet av Q4 2011början av Q1 2012 enl dina "uppgifter" från "rätt insatta folk"

Förutsatt rel datum var något så när korrekt så skulle _MANUS_ varit färdigt sedan länge.

shit, don't kill the messenger. säger bara vad jag hört. och som folk varit inne på har ju de själva sagt att de skulle släppa spelen med två års mellanrum?

Bara undrar hur insatt du är? Jag menar hur har du koll på hur lång tid innan man skriver manus?
2011-02-25, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaiskeliPampu
shit, don't kill the messenger. säger bara vad jag hört. och som folk varit inne på har ju de själva sagt att de skulle släppa spelen med två års mellanrum?

Bara undrar hur insatt du är? Jag menar hur har du koll på hur lång tid innan man skriver manus?

Man bygger spelet runt manus, inte tvärtom, innan dess är det på penna/papper eller storyboard stadium.
2011-02-25, 16:25
Medlem
BaiskeliPampus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Man bygger spelet runt manus, inte tvärtom, innan dess är det på penna/papper eller storyboard stadium.

Ja det fattar väll jag också, det enda jag har sagt är att dom har sagt att det ska utspela sig i hollywood. men om du får bedöma själv då, när tror du dom släpper det?
2011-02-25, 22:06
Medlem
Först gör dom väl staden, sen manus?
Eller är jag ute och cyklar?
2011-02-25, 23:17
Medlem
Finalswes avatar
Enligt "mönstret" så kommer GTa5 utspela sig i Vice City:P

Hoppas spelet har samma grafik som 4an och samma mystiska känsla som i San Andreas och lika utbredd karta som SA me
2011-02-25, 23:27
Medlem
seccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wheta
Först gör dom väl staden, sen manus?
Eller är jag ute och cyklar?
Ja, det är knappast som att alla designers sitter i ett år och väntar på att storyn ska bli klar. Områden skräddarsys efter vad som behövs.

Hoppas som andra sagt att det blir lite gladare än 4an, annars blir det Saints Row 3 för hela slanten.
2011-02-26, 21:06
Medlem
BaiskeliPampus avatar
Vad tror ni om vad det kommer vara för år då? tror ni att det kommer utspela sig under 70, 80 eller 90-talet, nutid eller kanske framtid?

Skulle vara rätt häftigt att se hur dom gjorde om dom skulle göra så att det utspelade sig i framtiden?
2011-02-27, 01:56
Medlem
848s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finalswe
Enligt "mönstret" så kommer GTa5 utspela sig i Vice City:P

Hoppas spelet har samma grafik som 4an och samma mystiska känsla som i San Andreas och lika utbredd karta som SA me

Samma grafik?! bättre kommer det ju att vara! gta iv kom ju 2008. jag hoppas på ett nytt san andreas, med de stora miljöerna.
2011-02-27, 02:32
Medlem
Absolut inte i framtiden. Jag fullkomligt avskyr spel som ska utspela sig i framtiden men som inte hör hemma där.

Typ som battlefield etc. Fy fan.

Hoppas de går tillbaka och gör ett GTA London. Det hade varit rätt kul i modern tappning. Lite trött på USA runkandet nu. Lite snatch feeling över det hela, med sköna dialekter, karaktärer etc.
2011-02-27, 02:46
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Absolut inte i framtiden. Jag fullkomligt avskyr spel som ska utspela sig i framtiden men som inte hör hemma där.

Typ som battlefield etc. Fy fan.

Hoppas de går tillbaka och gör ett GTA London. Det hade varit rätt kul i modern tappning. Lite trött på USA runkandet nu. Lite snatch feeling över det hela, med sköna dialekter, karaktärer etc.

Mja..efter Los Santos så vill jag att Rockstar på allvar ska återskapa Los Angeles i ett kommande GTA Tycker att den staden med alla sina gäng passar utmärkt för GTA serien. Men visst jag skulle absolut inte gnälla över ett nytt GTA London, fast jag tror inte att vi kommer att få se det utan Rockstar satsar nog på mer säkra kort, och då är det ju USA som gäller.

Låt oss dock hoppas att det dröjer ett bra tag innan vi får återvända till Liberty City igen..
2011-02-27, 02:51
Medlem
Greedy Geniuss avatar
har också läst hollywood ryktena som det pratas om ovan. kanske lite entourage inspirerat fast såklart mörkare, typ att man jobbar med mer sånna typer som ari gold anlitar för att spionera och leta upp skit på personer osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in