Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Att GTA spelen går en stark riktning åt det mer realistiska hållet är ett faktum.
Ser inte varför bränsle inte kan räknas in - skulle vara riktigt verklighetstroget - sen att folk tänker "ääeeooohh,, palla med det bajset - då får jag springa i fem kilometer för att jag glömde tanka" - är för mig helt jävla tafatt.
Det är lika bra att lära sig nu i ett datorspel om någon gång.
Nånting som borde implementeras är möjligheten att ställa in hur man vill ha det. Antingen Default/Normal eller Hardcore, samt en tredje som man kan kalla Custom, där det är On/Off knappar på följande:
- Kroppsskador vid kraftiga kollisioner
- Bränsleåtgång
- Fartbegränsningar
- Realistisk skadefysik på fordon (inkl. motorcyklar, sneda styren, ihoptryckta däck etc)
- Förstöra motorn på ett fordon genom att skjuta på motorn (alltså inte att hela bilen slutligen exploderar). Denna punkt är lite overkill dock
- Skottskador på armar/ben gör att man inte kan köra vissa fordon, samt att man får problem med att gå/springa och använda tvåhandsvapen.
- Realistiska kroppsskador (2-3 skott i bålen/1 skott i huvudet = död), samt fallskador även om man landar i vatten.
- Slitage på vapen
- Slitna vapen hänger sig
Ja listan kan ju göras jävligt lång, men en sådan här lösning skulle vara perfekt, så får folk göra som de själva behagar, och det skulle tilltala fler.