2011-11-02, 02:37
Medlem
Cleptos avatar
Kanske lite off-topic men spelet kommer inte släppas på en skiva.
http://www.gamereactor.se/nyheter/29736/GTA+V+endast+nedladdningsbart?%2F

Citat:
Imorgon kommer den första trailern på Grand Theft Auto V, men redan nu rapporterar Industry Gamers att det kan komma att bli det första stora spelet som inte kommer att släppas på skiva. Man citerar branschanalytikerföretaget Newzoo som säger att spelet kommer att säljas i butik med fodral och eventuella samlarutgåvor, men att man bara kommer få en kod att ladda ned spelet och inte en faktiskt skiva.

Sorry om nyheten har redan blivit postat en gång.
2011-11-02, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clepto

Står ju att det KAN bli så, inte att det KOMMER bli så...
2011-11-02, 02:47
Medlem
Cleptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dothedew
Står ju att det KAN bli så, inte att det KOMMER bli så...
Det står kan komma bli den första, de tar för givet att ingen annan kommer göra på samma sätt.
2011-11-02, 02:48
Medlem
FEFBGs avatar
Citat:

Jag motsäger inte denna idè. Personligen skulle det bli mycket lättare att slippa byta skiva hela tiden. Men varför? Är det för att konsolernas skiv/bluray spelare inte fixar spelen?
2011-11-02, 02:54
Medlem
Cleptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEFBG
Jag motsäger inte denna idè. Personligen skulle det bli mycket lättare att slippa byta skiva hela tiden. Men varför? Är det för att konsolernas skiv/bluray spelare inte fixar spelen?
Vet inte om jag skulle gilla detta, det tar betydligt mer plats och jag måste köpa hårddisk till min xbox .
Jag tror de gör det pga. att de tjänar mer pengar att göra på detta sättet. Man kan inte låna ut spelet.
2011-11-02, 03:05
Medlem
MyNameIss avatar
Citat:
Vet inte om jag skulle gilla detta, det tar betydligt mer plats och jag måste köpa hårddisk till min xbox .
Jag tror de gör det pga. att de tjänar mer pengar att göra på detta sättet. Man kan inte låna ut spelet.

Nej exakt det finns inte någon som orkar bära några skivor till sin vän...
2011-11-02, 03:13
Medlem
Cleptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIs
Så lat kan man väl inte vara? Om ni inte kan bära en skiva, hur orkar ni bära andra saker då?
Dessutom så kan personen som lånar spelet bära det :P
2011-11-02, 03:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Det har funnits sedan första GTA släpptes i 3D, dvs GTA Liberty City. Det har alltid fungerat på PC iaf, är nästan säker på att det funkar på GTA IV för PS3 och Xbox360 också. Fan synd att du har missat det
Jävligt skönt att cruisa runt i San Andreas och lyssna på musiken man själv älskar!

Angående viken stad som skulle vara kul att det uspelar sig i är Houson, Dallas, Detroit, Chicago, Washington (inte DC alltså, men staten), Seattle eller San Fransisco. Någon utav dom inte lika så vanliga städerna i spel likt dessa!

Men vafan... Funnits på alla spel bara att jag har använt fel konsol! Har alltid suttit med mobiltelefonen och spelat musik genom den

Tror också att det kommer utspela sig i San Fransisco eller Washington
2011-11-02, 04:13
Medlem
MyNameIss avatar
Citat:
Så lat kan man väl inte vara? Om ni inte kan bära en skiva, hur orkar ni bära andra saker då?
Dessutom så kan personen som lånar spelet bära det :P
Vad du själv som skrev att det inte går att låna ut.
2011-11-02, 04:25
Medlem
FEFBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIs
Jag tror du har missförstått det här. Det går alltså inte att låna ut spelet eftersom man inte har en skiva att ge bort.
2011-11-02, 04:27
Medlem
MyNameIss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEFBG
Jag tror du har missförstått det här. Det går alltså inte att låna ut spelet eftersom man inte har en skiva att ge bort.
Han citerade någon som skrev att spelet kommer vara på flera skivor?
2011-11-02, 04:29
Medlem
Streptokockers avatar
Själv önskar jag att GTA V utspelar sig tillbaka i tiden, som GTA: Vice City som utspelar sig i mitten på åttiotalet. Jag älskade just Vice City för dom lyckades fånga atmosfären så jävla bra. Det hade varit särskilt roligt om dom tog en plats vi sett tidigare (t.ex. Liberty City nutid) och gick tillbaka 30-40 år.

Om jag däremot ska spekulera känner jag mig ganska säker på att spelet kommer utspela sig i en miljö vi sett tidigare. Antagligen blir det San Andreas (eller en stad som fanns i San Andreas, troligtvis Los Angeles) eller kanske Miami.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in