2013-08-23, 18:24
Medlem
pettaofcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Har det gjorts nån jämföring mellan Skyrim världen och GTA V? Skulle vara intressant o veta för Skyrim är den största spelvärld jag har hittills satt foten i

Sen säg att mainstoryn är 20-25 timmar så borde ju sidemissions och alla upptäckter och insamlingar av items vara värt minst 20 timmar till eller vad tror ni?

Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Mycket mer än 40 timmar om du ska göra alla sidemissions, upptäcker, och insamlingar av items skulle jag tro.

Att sätta 100% tar grymt lång tid, speciellt i början innan alla guides och locations kommit ut.
2013-08-23, 18:42
Medlem
Gravers avatar
Ikonerna till trophies i spelet är läckta.

http://imgur.com/a/D4pTa/#0
Bild nummer 7 till 12 ger en liten hint om vad för typ utav heists man kommer att göra.
2013-08-23, 19:07
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Ikonerna till trophies i spelet är läckta.

http://imgur.com/a/D4pTa/#0
Bild nummer 7 till 12 ger en liten hint om vad för typ utav heists man kommer att göra.

Big Foot på LS insigniat Men fan verkar som det bara är 6 heists.... bara 6 av bilderna har tjuvmask på sig
2013-08-23, 19:13
Medlem
Reggaemans avatar
Nu är det bara 25 dagar kvar men jag börjar nästan tycka att Rockstar kan hålla käften nu haha, man får lite för mycket info och insikt i spelet innan det ens har släppts och det känns ju inte som att man kommer överraskas speciellt mycket över det man kommer att få se i spelet när det väl släpps

Iallafall ang den ingående infon, bilder kan dom fortsätta släppa
2013-08-23, 19:15
Medlem
sigurts avatar
Spelade lite GTA IV idag för första gången på minst två år. Några reflektioner....

Det här eviga problemet att när man tar en bil så "dyker" samma modell upp överallt, ibland blev det fan löjligt. Åkte i en SUV på motorvägen och ja kommer ikapp 6 ST som kör brevid varandra. Det har såklart med konsolens kapacitet att göra, R* gör såklart inte så medvetet men det är likförbannat sjukt störande.

Småträden är som betong, känns märkligt när man kan köra ned varenda lykstolpe!

Jag tycker att bilkörningen faktiskt är jäkligt skön, hoppas dom inte ändrat alldeles för mycket till V:an.

Styrningen känns sådär när det gäller att röra sig på kanter på hustak osv, mycket lätt att ramla ner.

Renderingen (heter det så?) är katastrof, det dyker upp saker som om det vore magi på skärmen. Jag körde full fart på en gångväg, man ser människor som jag undviker men PANG helt plötsligt dyker det upp några mitt framför bilen som är omöjliga att undvika och det resulterar i polishäng.

Jag provade att flyga med helikopter diagonalt över kartan (stadens karta) det tog 1min 10 sekunder med den helikoptern man snor från guideturen. Antar att det kommer ta mycket längre i V:an!

Jag förstår att det är en gammal konsol som kommer prövas hårt vad gäller kapacitet, men ja hoppas dom fixat till en del av dessa saker jag tog upp. Om inte 100% så iallafall gjort en ansträngning till det bättre!
2013-08-23, 19:33
Medlem
pettaofcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Spelade lite GTA IV idag för första gången på minst två år. Några reflektioner....

Det här eviga problemet att när man tar en bil så "dyker" samma modell upp överallt, ibland blev det fan löjligt. Åkte i en SUV på motorvägen och ja kommer ikapp 6 ST som kör brevid varandra. Det har såklart med konsolens kapacitet att göra, R* gör såklart inte så medvetet men det är likförbannat sjukt störande.

Småträden är som betong, känns märkligt när man kan köra ned varenda lykstolpe!

Jag tycker att bilkörningen faktiskt är jäkligt skön, hoppas dom inte ändrat alldeles för mycket till V:an.

Styrningen känns sådär när det gäller att röra sig på kanter på hustak osv, mycket lätt att ramla ner.

Renderingen (heter det så?) är katastrof, det dyker upp saker som om det vore magi på skärmen. Jag körde full fart på en gångväg, man ser människor som jag undviker men PANG helt plötsligt dyker det upp några mitt framför bilen som är omöjliga att undvika och det resulterar i polishäng.

Jag provade att flyga med helikopter diagonalt över kartan (stadens karta) det tog 1min 10 sekunder med den helikoptern man snor från guideturen. Antar att det kommer ta mycket längre i V:an!

Jag förstår att det är en gammal konsol som kommer prövas hårt vad gäller kapacitet, men ja hoppas dom fixat till en del av dessa saker jag tog upp. Om inte 100% så iallafall gjort en ansträngning till det bättre!

Körde faktiskt också lite GTA IV idag.

Tycker styrningen och striderna nästan är rentav dåliga, i alla fall om man jämför med RDR. Det känns klumpigt och väldigt segt. Cover-systemet känns stelt och ja, inget vidare bra helt enkelt. I de videos som släppts liknar det dock RDR väldigt mycket vilket är positivt för mig!

Angående bilfysiken ligger jag någonstans mittemellan dom som älskar den och dom som hatar den. Kommer ihåg att jag avskydde skiten första gången jag spelade men man lär sig med tiden och även om jag ofta irriterade mig på hur segt det känns där med, är det väl ganska verkligt (jämfört med tidigare spel) och ibland ganska skönt.

Jag hoppas bilfysiken ändras lite och att styrningen och striderna får ett rejält lyft. Är så fruktansvärt taggad inför det här släppet.
2013-08-23, 19:57
Medlem
Ratis avatar
Lite mera spoiler-varningar i inläggen här i tråden vore inte helt fel.
2013-08-23, 20:24
Medlem
Reggaemans avatar
Förmodligen en av de tråkigare bilder som postas i den här tråden men nu är det nära!

http://i.imgur.com/SmvpVEr.jpg

---------------------------------------

Helvete vad muskulös Franklin ser ut att vara på den här bilden, ser nästan ut som en annan person

http://www.rockstargames.com/V/screenshots/screenshot/864-1280.jpg

Fick för mig att han var rätt så normalbyggd..

------------

Och den här bilden

http://www.rockstargames.com/V/screenshots/screenshot/867-1280.jpg

Seglen helt ute, kommer man att kunna segla helt utan motor med tanke på att Rockstar har sagt att väder och vind kommer att påverka en bra mycket mer än i tidigare spel eller vad tror ni?

Segelbåtarna i Gta San Andreas och Gta IV hade väl inga segel som var "utfällda"?
Senast redigerad av Reggaeman 2013-08-23 kl. 20:33.
2013-08-23, 20:27
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Säkert en av de tråkigare bilder som postas i den här tråden men nu är det nära!

Fyfan, helt klart den bilden som byggt upp hypen mest. Tänk att få stoppa sitt alldeles egna exemplar i sin egna konsol.
2013-08-23, 20:27
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Har det gjorts nån jämföring mellan Skyrim världen och GTA V? Skulle vara intressant o veta för Skyrim är den största spelvärld jag har hittills satt foten i

Sen säg att mainstoryn är 20-25 timmar så borde ju sidemissions och alla upptäckter och insamlingar av items vara värt minst 20 timmar till eller vad tror ni?
Hittade en sida som heter "How long to beat" och roade mig en stund med att kolla hur lång tid olika GTA-spel har tagit för folk. De man närmast får jämföra med är väl San Andreas och GTA IV.

Enligt sidan är fördelningen ungefär så här:
GTA IV
Story: 28 h
Story + Extra: 40 h
Completionist(tror det är 100% + Trophies och lite små grejor som inte krävs för 100%): 85 h
Combined: 36 h

GTA San Andreas
Story: 31 h
Story + Extra: 54 h
Completionist: 104 h
Combined: 55 h

Skyrim
Story: 29 h
Story + Extra: 94 h
Completionist: 192 h
Combined: 101 h

Min gissning är att GTA V kommer tar ungefär 30-40 h att klara beroende på spelhastighet, färdighet osv. Det verkar ju finnas en del saker att göra och jag tror inte allt räknas till 100 % så att klara av allt och få alla achievements kommer nog ta mellan 90 och 110 h. Det är mina gissningar. Själv kommer jag att försöka lägga ihop hela min speltid och se om jag kan bräcka 1000 h
2013-08-23, 20:39
Medlem
Nya updates på rockstars hemsida, ex "Local Artisans" osv.
2013-08-23, 21:09
Medlem
Tord-Eugenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Förmodligen en av de tråkigare bilder som postas i den här tråden men nu är det nära!

Oj vad fel du har! Den där bilden är ju fantastisk, ett fysiskt bevis på att GTA V finns! Och den där bruden som hånar en med sitt jävla peacetecken för att hon får va på skivan gör det inte bättre, ne fyfan va fint

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in