Citat:
Ursprungligen postat av
sigurt
Spelade lite GTA IV idag för första gången på minst två år. Några reflektioner....
Det här eviga problemet att när man tar en bil så "dyker" samma modell upp överallt, ibland blev det fan löjligt. Åkte i en SUV på motorvägen och ja kommer ikapp 6 ST som kör brevid varandra. Det har såklart med konsolens kapacitet att göra, R* gör såklart inte så medvetet men det är likförbannat sjukt störande.
Småträden är som betong, känns märkligt när man kan köra ned varenda lykstolpe!
Jag tycker att bilkörningen faktiskt är jäkligt skön, hoppas dom inte ändrat alldeles för mycket till V:an.
Styrningen känns sådär när det gäller att röra sig på kanter på hustak osv, mycket lätt att ramla ner.
Renderingen (heter det så?) är katastrof, det dyker upp saker som om det vore magi på skärmen. Jag körde full fart på en gångväg, man ser människor som jag undviker men PANG helt plötsligt dyker det upp några mitt framför bilen som är omöjliga att undvika och det resulterar i polishäng.
Jag provade att flyga med helikopter diagonalt över kartan (stadens karta) det tog 1min 10 sekunder med den helikoptern man snor från guideturen. Antar att det kommer ta mycket längre i V:an!
Jag förstår att det är en gammal konsol som kommer prövas hårt vad gäller kapacitet, men ja hoppas dom fixat till en del av dessa saker jag tog upp. Om inte 100% så iallafall gjort en ansträngning till det bättre!
Körde faktiskt också lite GTA IV idag.
Tycker styrningen och striderna nästan är rentav dåliga, i alla fall om man jämför med RDR. Det känns klumpigt och väldigt segt. Cover-systemet känns stelt och ja, inget vidare bra helt enkelt. I de videos som släppts liknar det dock RDR väldigt mycket vilket är positivt för mig!
Angående bilfysiken ligger jag någonstans mittemellan dom som älskar den och dom som hatar den. Kommer ihåg att jag avskydde skiten första gången jag spelade men man lär sig med tiden och även om jag ofta irriterade mig på hur segt det känns där med, är det väl ganska verkligt (jämfört med tidigare spel) och ibland ganska skönt.
Jag hoppas bilfysiken ändras lite och att styrningen och striderna får ett rejält lyft. Är så fruktansvärt taggad inför det här släppet.