2011-10-27, 20:36
Medlem
therifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawtayee
Finns det någon chans att spelet kommer att släppas innan 2012;s slut?

Det tror jag nog! Jag tror på sommaren 2012.
2011-10-27, 20:47
Medlem
Weeners avatar
GTA IVs första trailer släpptes nästan exakt ett år innan spelet kom ut, GTA San Andreas första trailer släpptes två månader innan spelet kom ut. Så ja, man vet ju inte. Jag gissar dock på Hösten 2012, men hoppas på våren/sommaren 2012.
2011-10-27, 20:51
Medlem
McNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmucken
Spela om spelen. Det dras referenser till 3an i både vice city och San Andreas. Däremot så finns det inget som har med de tre spelen att göra i GTA2 eller i GTA4, och där är vi tillbaka på det vi var inne på. GTA 4 och 5 kommer alltså, mycket troligen att inte ha ett skit med varandra att göra.
Bara för att de har lite sammanlänkat t.ex att en gubbe dyker upp i ett av de spelen är det fan inte ett GTA:III Vice City som ni tror...
Förresten, nämns inte Vice City eller ngt liknande till och med i Gta IV???! Då skulle det vara samma sak...
2011-10-27, 20:53
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNord
Bara för att de har lite sammanlänkat t.ex att en gubbe dyker upp i ett av de spelen är det fan inte ett GTA:III Vice City som ni tror...
Förresten, nämns inte Vice City eller ngt liknande till och med i Gta IV???! Då skulle det vara samma sak...
Jo Vice city nämns ett antal gånger i IV.
2011-10-27, 20:54
Medlem
therifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weener
GTA IVs första trailer släpptes nästan exakt ett år innan spelet kom ut, GTA San Andreas första trailer släpptes två månader innan spelet kom ut. Så ja, man vet ju inte. Jag gissar dock på Hösten 2012, men hoppas på våren/sommaren 2012.

Angående IV så blev det ju också försenat några månader. Så vitt jag har förstått det var det tänkt att IV skulle släppas omkring åtta månader efter trailern, men blev till sist så att spelet släpptes ett år efter.

Men som du skriver, man vet aldrig. Vi får väl hoppas vi får en hint i trailern, typ "sommaren 2012" eller något åt det hållet. Exakt datum lär dem ju inte avslöja direkt ..
2011-10-27, 20:54
Medlem
PumpkinKings avatar
Citat:
Spela om spelen. Det dras referenser till 3an i både vice city och San Andreas. Däremot så finns det inget som har med de tre spelen att göra i GTA2 eller i GTA4, och där är vi tillbaka på det vi var inne på. GTA 4 och 5 kommer alltså, mycket troligen att inte ha ett skit med varandra att göra.
Det må finnas massor av referenser och länkar till de olika spelen i GTA III eran men faktum kvarstår: spelet heter inte GTA 3: San Andreas. Det är ett självstående spel som enkelt heter Grand Theft Auto: San Andreas.
2011-10-27, 21:27
Medlem
zBr9s avatar
Angående oklarheterna kring referenser mellan spelen hit och dit, så är det väl ändå så (och här får någon rätta mig om jag har fel) att samtliga GTA-spel utspelar sig i ett och samma universum?

Därför är det inte några konstigheter med att referenser dyker upp lite varstans i dom olika spelen, oavsett om dom sedan tillhör samma "generation" GTA-spel eller inte. Det vill säga, det vore inget konstigt om plötsligt en äldre CJ dök upp i GTA IV exempelvis.
2011-10-27, 21:37
Medlem
therifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Angående oklarheterna kring referenser mellan spelen hit och dit, så är det väl ändå så (och här får någon rätta mig om jag har fel) att samtliga GTA-spel utspelar sig i ett och samma universum?

Därför är det inte några konstigheter med att referenser dyker upp lite varstans i dom olika spelen, oavsett om dom sedan tillhör samma "generation" GTA-spel eller inte. Det vill säga, det vore inget konstigt om plötsligt en äldre CJ dök upp i GTA IV exempelvis.

Exakt min tanke också. Vice City, Liberty City, San Andreas och till en viss mån även Everywhere City tillhör samma "GTA universum" och därför vore det konstigt om Vice City aldrig nämnts i någon annan GTA utgåva än i just Vice City ..
2011-10-27, 21:38
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therif
Angående IV så blev det ju också försenat några månader. Så vitt jag har förstått det var det tänkt att IV skulle släppas omkring åtta månader efter trailern, men blev till sist så att spelet släpptes ett år efter.

Men som du skriver, man vet aldrig. Vi får väl hoppas vi får en hint i trailern, typ "sommaren 2012" eller något åt det hållet. Exakt datum lär dem ju inte avslöja direkt ..

IV skulle kommit i Oktober men vart försenat till April, sas ju att det var pga svårigheterna med att utveckla spelet till PS3. Men nu lär dom ju ha lärt sig den konsolen så denna gång bör vi inte se en så stor försening iaf.

Jag hoppas att spelet kommer senast April 2012.
2011-10-27, 22:58
Medlem
schmuckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PumpkinKing
Det må finnas massor av referenser och länkar till de olika spelen i GTA III eran men faktum kvarstår: spelet heter inte GTA 3: San Andreas. Det är ett självstående spel som enkelt heter Grand Theft Auto: San Andreas.
Nej månne att titeln inte inne håller siffran 3. Men det underförstådda är ju att de spelen hänger ihop.
2011-10-27, 23:04
Medlem
McNords avatar
Citat:
Nej månne att titeln inte inne håller siffran 3. Men det underförstådda är ju att de spelen hänger ihop.
Allspelen hänger ihop på något sätt. Som en sa tidigare, det är samma "universum"

Hoppas verkligen de skippar GFWL i GTA V och sedan skippar Rocsktar social game, så jävla irriterande. 3 program för att spela det från steam, vad tänker de med?
Senast redigerad av McNord 2011-10-27 kl. 23:08.
2011-10-27, 23:19
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Citat:
4an hänger också ihop. Alla utspelar sig i samma universum och det går referenser mellan spelen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in