2013-07-12, 09:03
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Jag tror som många andra att gameplayet som släppts är ganska gammalt, kanske redan från i våras är det skulle ha släppts. Jag tror alltså inte att det är den slutgiltiga grafiken/fysiken.

Jag håller inte med dig alls.
Tror inte man visar upp "gammalt skit" när det gäller att promota spelet så bra som möjligt och dom vet att många gamingsidor sitter och granskar varje bildruta.
Dom där trailerna är mer genomtänkta än vad man tror.

Hela spelet är i detta nu 100% färdigt, det sitter väl bara folk och spelar som galningar för att hitta och rätta till alla småbuggar.

Sen tar det ju tid att att trycka upp alla miljontals skivor.
En del här verkar tro att rockstar sitter och utvecklar spelet till den 16e september.

Angående bilkörningen så är jag också skeptisk till det "nya". Men jag är alltid det till nya saker. Innerst inne förstår jag nog att den förändringen Rockstar gjort är till det bättre
2013-07-12, 10:55
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNord
Självklart släpper de en gameplay video med den senaste versionen de har tillgänglig, det vore korkat att visa den sämre produkten när det finns en bättre.

Själv gillar jag inte styrningen i GTA IV alls då den kändes överdriven och inte direkt realistisk :P
Men det ska självklart inte vara en arkadaktig styrning heller. Tror de gick lite efter Midnight Club?
Jag har för mig att man släppte ofärdigt gameplay till GTA IV? Men jag kanske kommer ihåg fel, den bollen får gå till er mer insatta.

Saken är dock som så att det inte är så korkat som man kan tro, Rockstar vet redan mycket väl att alla kommer köpa spelet oavsett om de släpper ofärdigt material eller inte. Däremot kan de vinna lite på en chockeffekt sen när spelet väl släpps.

Dock så tror jag som sigurt; hela spelet är färdigutvecklat. Nu är det bara finlir.
2013-07-12, 13:12
Medlem
SeMeNoMores avatar
Läste precis att någon eller några GTAIV karaktärer kommer att ploppa upp i spelet. Mycket roligt! Om ni vet vilka/vem så vill jag dock inte veta.

Jag tror personligen på Jacob eller Packie. De flesta andra dör ju på ett eller annat sätt.
2013-07-12, 13:37
Medlem
RAGEDs avatar
Citat:
Läste precis att någon eller några GTAIV karaktärer kommer att ploppa upp i spelet. Mycket roligt! Om ni vet vilka/vem så vill jag dock inte veta.

Jag tror personligen på Jacob eller Packie. De flesta andra dör ju på ett eller annat sätt.

Det gick dom ut med tidigt, hade varit roligt om Jacob kommer med igen, fett skön snubbe. Finns folk som tror att någon "Paris hilton parodi" från GTA IV kommer att vara med men tror inte det finns något bekräftat.
2013-07-12, 13:49
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAGED
Det gick dom ut med tidigt, hade varit roligt om Jacob kommer med igen, fett skön snubbe. Finns folk som tror att någon "Paris hilton parodi" från GTA IV kommer att vara med men tror inte det finns något bekräftat.
(Spoiler för SeMeNoMore som inte vill veta av återkommande karaktärer)
2013-07-12, 15:50
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Jag har för mig att man släppte ofärdigt gameplay till GTA IV? Men jag kanske kommer ihåg fel, den bollen får gå till er mer insatta.

Saken är dock som så att det inte är så korkat som man kan tro, Rockstar vet redan mycket väl att alla kommer köpa spelet oavsett om de släpper ofärdigt material eller inte. Däremot kan de vinna lite på en chockeffekt sen när spelet väl släpps.

Dock så tror jag som sigurt; hela spelet är färdigutvecklat. Nu är det bara finlir.

Gjorde man inte, det här är första gameplay trailern någonsin inför ett GTA.
2013-07-12, 18:32
Medlem
Deferos avatar
Den bästa och mest utvecklade kartan hittills: Nästan helt säker på att den kommer se ut såhär:

http://i.imgur.com/FTdTrFwl.jpg

Vad tycks?
2013-07-12, 18:34
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVC
Förstår inte hur folk kan klaga på hur bil fysiken var i IV? Det var verkligen inte svårt att köra bilar, det var nästan perfekt. I början, de första 10 minuterna var det rätt svårt att köra men sen så sitter det som om man cyklar.

Tycker bilfysiken i V liknar mer ett arkadspel. Men vi får se hur det blir. Älskar hur betong väggen går sönder när bilen åker rakt in i den

Det är ju dock mindre häftigt att det inte händer ett skit med själva bilarna.
2013-07-12, 18:43
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Den bästa och mest utvecklade kartan hittills: Nästan helt säker på att den kommer se ut såhär:

http://i.imgur.com/FTdTrFwl.jpg

Vad tycks?

Har svårt att tänka mig att stadskärnan bli så pass "liten"
2013-07-12, 18:49
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokkMokk
Har svårt att tänka mig att stadskärnan bli så pass "liten"

Stämmer med vad de sagt tidigare. Dock är kartan rent hittepå tills annat är bevisat.
2013-07-12, 18:52
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Det är ju dock mindre häftigt att det inte händer ett skit med själva bilarna.
Någon på YT snacka om att man hade satt på en stötfångare på den där bilen inför det uppdrag så den inte skulle gå sönder lika lätt. I vanliga fall kommer ju såklart bilarna gå sönder lika som i IV, allt annat vore skam..
2013-07-12, 18:55
Medlem
QA arbetet pågår, om det inte framkommer några allvarliga buggar så är spelet redan i 1.0 stadiet. Två månader till release, rockstar jobbar arslet av sig. Kan inte tänka mig nåt annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in