2013-07-12, 00:28
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Är det Michaels dotter och son på bilden? Är det inte "Up-n-Atom" som är den fiktive superhjälten Radioactive-Man från Simpsons ledord?

Edit: Det stämde med Radioactive-Man
http://newspaper.li/static/ec2ffe7a25a7bf53ddb3d2e2067e8d7e.png
Japp, Jimmy och Tracy. Undrar om man kan ligga i spelet som i GTA SA? I så fall ligger Tracy illa till .
2013-07-12, 00:43
Medlem
Bandoliers avatar
Hoppas verkligen att GTA V har samma bilfysik som GTA IV!!

Kolla in den här videon från GTA IV - så vill jag uppleva jakterna även i femman!

http://www.youtube.com/watch?v=3lmWFq_W7Qk

Det är som att se på en biljaktsfilm från 70-talet - underbart!!
2013-07-12, 00:45
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier

Kolla in den här videon från GTA IV - så vill jag uppleva jakterna även i femman!

Rockstar sa redan från början att fysiken är förbättrad, "mindre båtlik och mer som ett racingspel" beskrev man det. Dvs. mycket bättre.
2013-07-12, 00:46
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:

Rockstar har redan bekräftat att handlingen för bilarna kommer att vara annorlunda.

Citat:
"The cars hold to the ground better... It feels more like a racing game," Houser says.
De har även beskrivit bilhandlingen i Grand Theft Auto IV som "båtlik", och att de försöker ta ett steg bort från detta.
2013-07-12, 00:47
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Rockstar sa redan från början att fysiken är förbättrad, "mindre båtlik och mer som ett racingspel" beskrev man det. Dvs. mycket bättre.

Ja...fast utifrån det man sett hittills av GTA V så verkar bilåkningen oroväckande arkadisk! Men det kanske blir en annan sak när man kör själv...
2013-07-12, 00:48
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ja...fast utifrån det man sett hittills av GTA V så verkar bilåkningen oroväckande arkadisk! Men det kanske blir en annan sak när man kör själv...
Jag tror som många andra att gameplayet som släppts är ganska gammalt, kanske redan från i våras är det skulle ha släppts. Jag tror alltså inte att det är den slutgiltiga grafiken/fysiken.
2013-07-12, 00:49
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Rockstar har redan bekräftat att handlingen för bilarna kommer att vara annorlunda.

De har även beskrivit bilhandlingen i Grand Theft Auto IV som "båtlik", och att de försöker ta ett steg bort från detta.

Jag anser inte att det var något fel på bilhandlingen i GTA IV. Tvärtom var det väl ett av de få förbättringarna? Att åka bil i GTA IV tycker jag var riktigt jäkla skönt....

Men det är väl en smaksak.
2013-07-12, 00:51
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Jag anser inte att det var något fel på bilhandlingen i GTA IV. Tvärtom var det väl ett av de få förbättringarna? Att åka bil i GTA IV tycker jag var riktigt jäkla skönt....

Men det är väl en smaksak.
Jag tycker också att den var relativt bekväm. Dock inte när bengen kom och man skulle dra plattan i mattan, då blev det för orealistiskt.
2013-07-12, 00:58
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Jag tycker också att den var relativt bekväm. Dock inte när bengen kom och man skulle dra plattan i mattan, då blev det för orealistiskt.

Ja det finns en del sådant som klart kan förbättras.
Men just själva körupplevelsen och den "filmiska" presentationen tilltalade mig.
2013-07-12, 02:32
Medlem
McNords avatar
Citat:
Jag tror som många andra att gameplayet som släppts är ganska gammalt, kanske redan från i våras är det skulle ha släppts. Jag tror alltså inte att det är den slutgiltiga grafiken/fysiken.
Självklart släpper de en gameplay video med den senaste versionen de har tillgänglig, det vore korkat att visa den sämre produkten när det finns en bättre.

Själv gillar jag inte styrningen i GTA IV alls då den kändes överdriven och inte direkt realistisk :P
Men det ska självklart inte vara en arkadaktig styrning heller. Tror de gick lite efter Midnight Club?
2013-07-12, 08:41
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNord
Självklart släpper de en gameplay video med den senaste versionen de har tillgänglig, det vore korkat att visa den sämre produkten när det finns en bättre.

Själv gillar jag inte styrningen i GTA IV alls då den kändes överdriven och inte direkt realistisk :P
Men det ska självklart inte vara en arkadaktig styrning heller. Tror de gick lite efter Midnight Club?
Om jag inte missminner mig är det sagt att det bara är samma team från Midnight Club som jobbar på bilhandlingen i Grand Theft Auto V.
2013-07-12, 09:02
Medlem
VVCs avatar
Förstår inte hur folk kan klaga på hur bil fysiken var i IV? Det var verkligen inte svårt att köra bilar, det var nästan perfekt. I början, de första 10 minuterna var det rätt svårt att köra men sen så sitter det som om man cyklar.

Tycker bilfysiken i V liknar mer ett arkadspel. Men vi får se hur det blir. Älskar hur betong väggen går sönder när bilen åker rakt in i den

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in