2013-05-08, 08:01
Medlem
I Trevors trailer kunde man se en Juggalo. Tyckte väll trailern var ganska redneck.
2013-05-08, 08:48
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Står på nya bilderna.

Jag fick ett litet kreativt ryck imorse så satte ihop denna karta baserat på hur stor nya världen kommer vara http://i.imgur.com/pmvUyCW.jpg

Waahh. Tror aldrig jag riktigt tänk på hur stort det är. Räcker nog till och blir över.
2013-05-08, 10:31
Medlem
Färgienhinks avatar
Jag har nog aldrig varit så hypad inför ett spel. Personligen tycker jag att det är bra att spelet släpps i september istället så man har någonting att se fram emot efter sommaren, istället för att missa den.

Håller med om att karaktärerna känns mer intressanta än i dom tidigare spelen. Ska bli intressant att se hur pass mycket man kan göra om bilarna, enligt det där Midnight Club videon som någon länkade så verkar man ju kunna göra en hel del. Vill ju spela med Franklin skaffa ett stort garage och ha massa coola bilar av olika slag. Dom lär ju ha street Race som något minispel då en karaktär i spelet jobbar med bilar och är en grym chafför!
2013-05-08, 10:35
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Waahh. Tror aldrig jag riktigt tänk på hur stort det är. Räcker nog till och blir över.
Jag har aldrig riktigt tänk på det förrän nu, men om GTA V är 3½ gånger så stort som världen i Red Dead Redemption, och det tar ~20 minuter att gå från kant till kant - det borde innebära att det tar 20*3,5=70 minuter att gå igenom världen i Grand Theft Auto V.

Det kan väl omöjligt stämma?

Visst var världen 3½ gånger större än Red Dead Redemption, och 5 gånger större än Red Dead Redemption om man inräknar vattnet i Grand Theft Auto V?
2013-05-08, 10:49
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag har aldrig riktigt tänk på det förrän nu, men om GTA V är 3½ gånger så stort som världen i Red Dead Redemption, och det tar ~20 minuter att gå från kant till kant - det borde innebära att det tar 20*3,5=70 minuter att gå igenom världen i Grand Theft Auto V.

Visst var världen 3½ gånger större än Red Dead Redemption, och 5 gånger större än Red Dead Redemption om man inräknar vattnet i Grand Theft Auto V?
Fast i red dead rider man ponnys. i gta kör man ju!
2013-05-08, 10:54
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats
Mjo, fast jag tänkte mest på den faktiska storleken. Man (jag) får ett helt annat perspektiv på spelvärldens storlek om jag vet hur lång tid det tar att gå tvärs igenom.
2013-05-08, 10:56
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Färgienhink
Håller med om att karaktärerna känns mer intressanta än i dom tidigare spelen. Ska bli intressant att se hur pass mycket man kan göra om bilarna, enligt det där Midnight Club videon som någon länkade så verkar man ju kunna göra en hel del. Vill ju spela med Franklin skaffa ett stort garage och ha massa coola bilar av olika slag. Dom lär ju ha street Race som något minispel då en karaktär i spelet jobbar med bilar och är en grym chafför!

Jag har för mig att jag läste om att dom tog in Midnight club teamet för att göra bilfysiken till GTA V

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats
Äh, man ska inte köra. Man ska cykla!
2013-05-08, 11:20
Medlem
Uncle Dukes avatar
Tycker detta verkar helfräsigt, gillar att vi kommer att få se mycket landsbygd, som i San Andreas (kommer ihåg första gången jag råkade köra genom en järnvägstunnel och kom ut på landet, jävlar vad häftigt det var!), och en massa hillbillies. Hoppas bara att vi får en ordentlig country-kanal på radion igen.

Citat:

Tar det verkligen bara 20 minuter att gå tvärsigenom Red Dead Redemption-världen? Den är ju skitstor! Eller menar du om man rider, det verkar mer rimligt?
Senast redigerad av Uncle Duke 2013-05-08 kl. 11:22.
2013-05-08, 11:25
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Tar det verkligen bara 20 minuter att gå tvärsigenom Red Dead Redemption-världen? Den är ju skitstor! Eller menar du om man rider, det verkar mer rimligt?
Jag är faktiskt lite osäker. Jag tror jag ska ta och damma av mitt PS3 och ta reda på det personligen någon gång i veckan.
2013-05-08, 11:35
Medlem
Citat:
Ja det låter lite konstigt, världen är som sagt väldigt stor och eftersom man kan råka på faror så lär det ta lite längre..
2013-05-08, 12:05
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Tycker detta verkar helfräsigt, gillar att vi kommer att få se mycket landsbygd, som i San Andreas (kommer ihåg första gången jag råkade köra genom en järnvägstunnel och kom ut på landet, jävlar vad häftigt det var!), och en massa hillbillies. Hoppas bara att vi får en ordentlig country-kanal på radion igen.

Citat:
Jag är faktiskt lite osäker. Jag tror jag ska ta och damma av mitt PS3 och ta reda på det personligen någon gång i veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Ja det låter lite konstigt, världen är som sagt väldigt stor och eftersom man kan råka på faror så lär det ta lite längre..

Det lär ta minst två timmar, säkert upp mot tre-fyra att GÅ genom hela RDR världen. Alltså från ena hörnet till det andra.
Kartan är ju väldigt stor, plus att man går sjukt långsamt.
2013-05-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Nu vet jag inte vilken plattform du har spelat Gta IV på men på PS3 så kan du ju iallafall "ta bort" autosikte genom att hålla siktknappen halvt intryckt, det gör jag jämt då jag också är redigt trött på auto-aim
Spelade på 360, och jag är inte säker på att du förstår vad jag menar. Vad jag hatade med GTA IV online var när autoaim var på, det hela blev som en arena istället för en stad. Allt man kunde hoppas på var 2-3 kills innan man dog, medans när auto aim var borta kunde man spela mer taktiskt vilket är omöjligt när skotten kommer som en magnet på dig. Alla snorungar spelar med autoaim, därför om det finns en funktion i GTA V för ON/OFF autoaim kommer ALLA spela med Autoaim vilket kommer förstöra online-läget helt. Känslan försvinner liksom, krävs inga skills för att förtjäna levlar med autoaim utan det hela blir för robotaktigt. Offline är en annan sak. GTA är ett av få spel som är värt att ens spela offline, men Rockstar har väl utlovat ett mycket bättre online-läge än föregående spel men om auto-aim finns kvar så gör rockstar bort sig totalt.

Helvete vad länge Rockstar väntar mellan GTA-spelen, det är ju ett halvt decennium sen GTA IV, tiden går så jävla fort...
Senast redigerad av guest02 2013-05-08 kl. 13:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in