2013-05-07, 19:11
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
De har kommit en bra bit på kartan inför GTA V på GTAForums.
http://i.imgur.com/TBbQ8nO.jpg

Jo, följer den tråden dagligen.
Ser riktigt bra ut

Edit:Dock så tycker jag att flygplatserna är lite för nära varandra.

På tal om bilfysiken såg att ni skrev att ni gillade den, själv så hoppas jag att den inte är lika gungig som IV, vissa bilars stötdämpare kändes mer slut än vad det egentligen är tillåtet.

Bilfysiken är dock inte det jag tänker mest på, eftersom det nu kommer finnas cyklar så är den fysiken mer intressant.
Senast redigerad av Kaejko 2013-05-07 kl. 19:18.
2013-05-07, 19:16
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obi-Wan
Här är de tre bredvid varandra:
http://pinoytutorial.com/techtorial/wp-content/uploads/2012/11/gta-v-concept-map.png

Här är GTA SA jämfört med några andra större spel:
http://cdn.unrealitymag.com/wp-content/uploads/2010/05/large-video-game-worlds2.jpg

Alltså inte ens RDR, GTA SA och IV tillsammans är speciellt imponerande jämfört med t.ex Just Cause 2.
Jag minns att jag läste någonstans att den andra länken där man jämför olika spelvärldar med varandra är helt felaktig.

Jag kan dock inte hitta tråden där den diskuterades, men jag vet åtminstone att den diskuterades på Reddit.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Så enligt dem kommer det bara finnas en stad, en stor sjö, några berg och sedan bara ödemark?
Förutsatt att vi har sett allt i spelets trailers och screenshots - ja. De har dock enbart utgått ifrån det vi har fått se. Det finns mycket kvar som vi inte har sett ännu.
Senast redigerad av PUSClFER 2013-05-07 kl. 19:18.
2013-05-07, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Ingen direkt story? Har du ens spelat GTA innan? Kolla bara på trailerna som finns, klart fan det kommer vara en FET story i detta spel.

Sen så kommer ju inte hela spelet handla enbart om att göra rån. Självklart kommer det handla om annat också. Precis som tidigare spel så kommer det vara en story fylld med olika uppdrag och karaktärer man möter.

Herregud....

Nope det tror jag inte att det kommer vara, självklart tror jag att det kommer finnas en underliggande story, men jag är övertygad om att den röda tråden i narrativet inte kommer vara lika tydlig och påtaglig som i GTA IV, jag tror att fokus i berättandet kommer ligga på jakten på pengar och konsekvenserna det medför. Jag tror inte det kommer finnas ett lika definitivt slut som i IV.

Eller som Dan Houser säger: GTA V cuts between these three interlocking narratives, drawing parallels and distinctions between the men. And instead of one set-piece conclusion, the game is structured around a series of five or six mega-heists which take place throughout the game, and which other missions lead up to. The idea is to get gamers into big set-piece thrill-fests like GTA IV's Three Leaf Clover much more quickly.

http://www.guardian.co.uk/technology/gamesblog/2012/nov/12/grand-theft-auto-v-preview-gta-5

Och jag har sett samtliga trailers ett flertal gånger utan att kunna hitta en FET story, så du får gärna berätta för mig vad du sett som jag missat!
2013-05-07, 19:41
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albrt99
Vilken karaktär gillar ni mest? so far
Trevor! verkar vara en klockren karaktär
2013-05-07, 19:45
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obi-Wan
Här är de tre bredvid varandra:
http://pinoytutorial.com/techtorial/wp-content/uploads/2012/11/gta-v-concept-map.png

Här är GTA SA jämfört med några andra större spel:
http://cdn.unrealitymag.com/wp-content/uploads/2010/05/large-video-game-worlds2.jpg

Alltså inte ens RDR, GTA SA och IV tillsammans är speciellt imponerande jämfört med t.ex Just Cause 2.

Är det bekräftat att GTA V kommer vara precis som RDR, GTA SA och IV tillsammans? Eller kommer det kunna vara större?
2013-05-07, 20:07
Medlem
Hur tror ni snuten kommer jaga en om man är efterlyst men befinner sig undervatten med dykarutrustning?
2013-05-07, 20:13
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Nope det tror jag inte att det kommer vara, självklart tror jag att det kommer finnas en underliggande story, men jag är övertygad om att den röda tråden i narrativet inte kommer vara lika tydlig och påtaglig som i GTA IV, jag tror att fokus i berättandet kommer ligga på jakten på pengar och konsekvenserna det medför. Jag tror inte det kommer finnas ett lika definitivt slut som i IV.

Eller som Dan Houser säger: GTA V cuts between these three interlocking narratives, drawing parallels and distinctions between the men. And instead of one set-piece conclusion, the game is structured around a series of five or six mega-heists which take place throughout the game, and which other missions lead up to. The idea is to get gamers into big set-piece thrill-fests like GTA IV's Three Leaf Clover much more quickly.

http://www.guardian.co.uk/technology/gamesblog/2012/nov/12/grand-theft-auto-v-preview-gta-5

Och jag har sett samtliga trailers ett flertal gånger utan att kunna hitta en FET story, så du får gärna berätta för mig vad du sett som jag missat!

Ok tro jag missuppfattade lite. Du tror alltså att det kommer finnas en story, men den kommer inte vara lika seriös eller djup som tidigare spel. Möjligt, vi får se när spelet släpps.
2013-05-07, 20:16
Medlem
madderfackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Är det bekräftat att GTA V kommer vara precis som RDR, GTA SA och IV tillsammans? Eller kommer det kunna vara större?

''The map 3.5 times the size of Red Dead Redemption in terms of playable area above ground. Five times if you count underwater area.''
2013-05-07, 20:17
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrowz
Hur tror ni snuten kommer jaga en om man är efterlyst men befinner sig undervatten med dykarutrustning?

Kul tanke. Och på tal om det, fanns det poliser som flög jets i San Andreas?
2013-05-07, 20:20
Medlem
madderfackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Kul tanke. Och på tal om det, fanns det poliser som flög jets i San Andreas?

Nej, det fanns det inte. Var helikoptrar som vanligt, men jag misstänker att i V så kommer säkert militären kunna jaga en med jets om man är så pass efterlyst.
2013-05-07, 20:21
Medlem
Gideon-Stures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Gå och spela det dötråkiga mörka GTA IV istället då där det inte finns ett jävla skit att göra förutom main quest linjen.

Och vad fan har Saints med saken o göra? SA kom långt innan SR 1 och i ett Gta spel ska allt gå att göra, man ska kunna leva som en riktig person och ha skitroligt med sina pengar.

Köpa byggnader, bilar etc annars är spelet slut och helt dött efter main quests som i IV

Och att kunna ändra frisyr och kläder gör att jag som spelare kan göra karaktären till "min" när jag sätter mina egna stil på han.

Och vem har sagt att GTA inte är ett rollspel? Det är det egentligen särskilt nu när man kan levla upp olika färdigheter också
Jag snackar inte om att det inte ska gå att göra grejer vid sidan av huvuduppdragen, det e bara bra om det går. Men just dom här löjliga rollspelselementen jag stör mig på. När jag lirar gta vill jag att den spelbara gubben ska vara en färdig karaktär med en "egen personlighet", inte ett tomt ark som man själv fyller hur man vill att den ska vara, då skulle jag ha valt att lira ett rollspel istället.

Den medelålders snubben med fru och barn som glider runt i rolexklocka och kostym e till exempel inte någon (jag skulle kunna tänka mig) hux flux skulle raka av sig håret eller skaffa en tatuering. Därför stör det mig att man överhuvudtaget kan det. De tid och resurser som lagts på dom här funktionerna hade kunnat användas till något mycket viktigare... till exempel fler uppdrag, fler sidouppdrag, fler fordon, fler djur o.s.v.

Den här nya bullet time funktionen, eller möjligheten att sakta ner tiden när man kör stör mig däremot inte. Jag diggar den både i Max Payne och red dead redemption.
Senast redigerad av Gideon-Sture 2013-05-07 kl. 20:25.
2013-05-07, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madderfacker
Nej, det fanns det inte. Var helikoptrar som vanligt, men jag misstänker att i V så kommer säkert militären kunna jaga en med jets om man är så pass efterlyst.
Tvivlar jag på. Starkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in