2009-06-13, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Kom igen nu.

1998 påstår de vara det varmaste uppmätta året. 2008 blir kallare än föregående år. 2008-1998=10. 10 år.

Skärpning.

Och om du läser ordentligt så ser du att 2008 är kallare p.g.a La Niña. 1998 var dessutom extra varmt p.g.a El Ninõ.
Citera
2009-06-13, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monoj
Och om du läser ordentligt så ser du att 2008 är kallare p.g.a La Niña. 1998 var dessutom extra varmt p.g.a El Ninõ.

Jo jag läste det. De måste ju ha någon bortförklaring. När det blir kallare i tio år till vilket det ser ut att bli kommer det att fabuleras ihop någon förklaring till det också.

Nu vet du i varje fall att det blivit kallare det senaste decenniet. Om du varit uppmärksam här i tråden har du även sett att den "globala uppvärmningen" lett till snöfall i Bagdad och i Kenya.
Citera
2009-06-13, 16:42
Medlem
Citat:
Jo jag läste det. De måste ju ha någon bortförklaring. När det blir kallare i tio år till vilket det ser ut att bli kommer det att fabuleras ihop någon förklaring till det också.

Nu vet du i varje fall att det blivit kallare det senaste decenniet. Om du varit uppmärksam här i tråden har du även sett att den "globala uppvärmningen" lett till snöfall i Bagdad och i Kenya.

Haha, skämtar du med mig? La Niña sänker medeltemperaturen och El Niño höjer densamma. Vad menar du med att det är en bortförklaring? Jag tycker nog vi kan applicera "ser bara vad man vill se" på dig istället för mig.
Citera
2009-06-13, 16:58
Medlem
Isläget vid polerna, maj 2009

Nej... polarisarna håller inte på att smälta bort. Isavsmältningen är en myt. Samma gäller för glaciärer, de krymper och de växer.

"Även NSIDC bekräftar att isens utbredning är nära det normala för årstiden. Istäckets utbredning i Arktis ligger klart över värdet från 2007. Att sommaristäcket var lågt 2007 berodde på ovanliga vindförhållanden över Berings sund och hade inget med någon "global uppvärmning" att göra."

"Isläget i Antarktis. Källa NSIDC. Uppdatering 2009-05-19: Grafen har bytts mot en mer aktuell. Havsisens utbredning i Antarktis är nära 1.000.000 km2 över det normala. Var är den katastrofala globala uppvärmningen?"

Källa: Per Welanders blogg "Moderna Myter". På bloggen finns rikt med länkar till mätstationer, institut och universitet.
http://www.moderna-myter.se/
Citera
2009-06-13, 17:02
Medlem
Citat:
Haha, skämtar du med mig? La Niña sänker medeltemperaturen och El Niño höjer densamma. Vad menar du med att det är en bortförklaring? Jag tycker nog vi kan applicera "ser bara vad man vill se" på dig istället för mig.

Om tio år när det är ännu kallare så kommer "forskarna" komma med någon förklaring till det också. Det är deras jobb.

Vad säger du om snön i Bagdad då?
Citera
2009-06-13, 17:05
Medlem
Citat:
Om tio år när det är ännu kallare så kommer "forskarna" komma med någon förklaring till det också. Det är deras jobb.

Vad säger du om snön i Bagdad då?

Eftersom du undviker att svara på frågor du inte kan svara på så frågar jag igen; På vilket sätt är El Niño och La Niña bortförklaringar?

Förstår inte riktigt vilken relevans det har att det har snöat i Baghdad. Lär dig skilja på väder och klimat.
Citera
2009-06-13, 17:09
Medlem
Citat:
Eftersom du undviker att svara på frågor du inte kan svara på så frågar jag igen; På vilket sätt är El Niño och La Niña bortförklaringar?

Det är bortförklaringar på det sättet att de förklarar bort den sjunkande temperaturen.

Forskarna kommer väl gnöla om ninjor om tio år också. Om de inte hittat på något nytt då. Mycket möjligt att forskarna påstår att den kommande globala nedkylningen är människors fel den också. Det har hänt förr, att dom bytt fot med i takt med att klimatet förändras.
Citera
2009-06-13, 17:16
Medlem
Citat:
Det är bortförklaringar på det sättet att de förklarar bort den sjunkande temperaturen.

Forskarna kommer väl gnöla om ninjor om tio år också. Om de inte hittat på något nytt då. Mycket möjligt att forskarna påstår att den kommande globala nedkylningen är människors fel den också. Det har hänt förr, att dom bytt fot med i takt med att klimatet förändras.

Men minskningen i temperatur under 2007/2008 berodde på La Niña, det handlar inte om bortförklaringar. 1998-2008 är inte kallt alls, utan det innehåller tvärtom de flesta av rekordåren man uppmätt. Här kan du läsa mer om 1998-2008 sammanfattat från en rapport:
http://chriscolose.wordpress.com/2009/04/07/decadal-scale-coolings-not-all-that-unusual/
Citera
2009-06-13, 17:17
Medlem
Weztdahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EraserP12
Man kunde ju önska att polarisarna inte smälter också då. Får du stopp på smältandet kan jag hålla med dig.

Sen är det en annan sak att vad vi än gör kan vi inte ändra klimatet.

2 % av alla koldioxidutsläpp kan vi påverka. Vad fan gör det om Kalle Bertilsson kör miljöbil då????

Exakt! TS uttalande tyder på en jävla okunnskap.
Citera
2009-06-13, 17:20
Medlem
Citat:
Men minskningen i temperatur under 2007/2008 berodde på La Niña, det handlar inte om bortförklaringar. 1998-2008 är inte kallt alls, utan det innehåller tvärtom de flesta av rekordåren man uppmätt. Här kan du läsa mer om 1998-2008 sammanfattat från en rapport:
http://chriscolose.wordpress.com/2009/04/07/decadal-scale-coolings-not-all-that-unusual/

Sammanfattningsvis för åren 1998-2008: kallare.

Och det verkar fortsätta...
Citera
2009-06-13, 17:21
Medlem
Weztdahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Vi Sverige är det mest miljövänligaste landet i hela världen.
Det är dom andra länderna som måste också skärpa sej.
T.ex. USA har ju börjat, men negerländerna och blatteländerna spyr ju ut avgaser. IQ = 0

Att skylla på "...negerländerna och blatteländerna..." när USA, ett av världens rikaste länder, har varit jävla dåliga med sin miljöpolitik är riktigt dålig.
Citera
2009-06-13, 17:22
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weztdahl
Exakt! TS uttalande tyder på en jävla okunnskap.

TS verkar inte veta skillnaden mellan väder och klimat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in