2003-11-16, 02:39
Medlem
Gjorde tre stycken nattmackor för ett tag sen, och som vanligt blev jag irriterad för Bregott Mellan är så "hårt" och svårbrett precis efter att man tagit ut det ur kylen. På dagarna brukar jag låta paketet stå öppnat så att det blir varmare fort. Mackorna går sönder när man försöker breda dom :/.

Någon som vet varför det är så här?
Citera
2003-11-16, 02:40
Medlem
GreenManalishis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefonsladd
Gjorde tre stycken nattmackor för ett tag sen, och som vanligt blev jag irriterad för Bregott Mellan är så "hårt" och svårbrett precis efter att man tagit ut det ur kylen. På dagarna brukar jag låta paketet stå öppnat så att det blir varmare fort. Mackorna går sönder när man försöker breda dom :/.

Du har för kallt i kylen ?
Citera
2003-11-16, 02:42
Medlem
Laments avatar
hmm ta bara det översta lagret av smöret.. dra flera ggr med kniven å ta liksom jättetunna lager.. om du bara kräver ner så är det hårt ja
Citera
2003-11-16, 02:46
Medlem
Lorelais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefonsladd

Ju mer mjölkfett margarinet innehåller desto dåligare bredbarhet vid kylskåpstemperatur har det. Bregott har högt mjölkfettsvärde och även om det klassas som margarin liknar det mer smör.
Citera
2003-11-24, 13:36
Medlem
Sephiroths avatar
Jag bojkottar Bregott. Det blir ALDRIG bra när man använder det, om det inte är för hårt så är det för mjukt... ucsh och fy... nej bojkotta Bregott!
Citera
2003-11-24, 14:24
Medlem
Rubbermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sephiroth
Jag bojkottar Bregott. Det blir ALDRIG bra när man använder det, om det inte är för hårt så är det för mjukt... ucsh och fy... nej bojkotta Bregott!

Nej, nej vad är det du säger?
Bregott är de bästa man kan ha på mackan näst efter riktigt smör. Fy bubblan för alla Mini/Light/Mellan/Lätt varianter som finns på temat överlag. Huh, smabon hade köpt Mini-Lätta för ett tag sen. Kändes som att äta bredbart vatten. Tummen ner.
Ge mig Bregott! Nu!
Citera
2003-11-24, 14:56
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberman
Bregott är de bästa man kan ha på mackan näst efter riktigt smör. Fy bubblan för alla Mini/Light/Mellan/Lätt varianter som finns på temat överlag. Huh, smabon hade köpt Mini-Lätta för ett tag sen. Kändes som att äta bredbart vatten. Tummen ner.
Ge mig Bregott! Nu!
Fan, Rubberman, kunde inte sagt det bättre själv!!! Om man låter Bregotten stå framme i värmen så den mjuknar och sedan ställer in den i kylen verkar det som den härdar, man får knacka ur klumpen och använda osthyvel.... Mina lymmlar verkar ha någon fobi mot att ställa IN saker i skåp och lådor...
Citera
2003-11-24, 15:55
Awaiting Email Confirmation
Använd Flora istället (ja eller Milda eller vad det heter nuförtiden), smakar gott och är lättbredd fastän kall.
Citera
2003-11-28, 06:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberman
Ge mig Bregott! Nu!

Jag köper bara Mini-Lätta. Jag gillar inte flottsmaken från Bregott, smör och annat. Mini-Lätta har en perfekt sälta och sen är det ju mindre fett också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in