Citat:
Ursprungligen postat av Avos
Meningen med livet är att vara Guds verktyg, att utföra en uppgift. Bara du kan veta vilken just DIN andliga uppgift kan vara. På samma sätt som att du har en världslig uppgift i livet,har du en andlig uppgift i livet.
Var god tillägg att det är _din_ mening med livet. Jag ber dig. Vi delar inte över huvud taget samma uppfattning. Jag kan acceptera att du lever ditt liv efter din tro, och det gör dig säkert till en helt underbar människa, men jag hoppas för allt i världen att du inte sätter samma etikett på din avkomma.
(följande är inte riktat mot dig personligen, utan alla religiösa)
Ett barn föds, där föräldrarna är djupt troende inom den kristna kyrkan, och får direkt etiketten "kristet barn". Hur kommer det sig att barnet inte får flera etiketter? t.ex. socialdemokrat, punkare, ateist med mera. Jo, just för att det vore dumt att bestämma hur barnet tänker.
-Ja, min lilla Wilmer på 3 månader är socialdemokrat och gillar punk. Vi ska töja hans öron i september.
Låter bekant? Svar: nej.
Hur kommer det säg att man över huvud taget får placera sin nyfödda bebis i en religion och påstå att han eller hon tillhör den?