Citat:
Ursprungligen postat av Wolfsie
Jag tycker frågan är intressantare än svaret.
"Vad är meningen med livet" förutsätter ju att det finns en mening med livet men gör det verkligen det? Våra liv bygger ju på big bang med konsekvenser, dvs en olyckshändelse och om allt är en olyckshändelse borde det ju sådeles inte finnas någon mening med livet.
För att det ska finnas en mening med livet borde ju ens existens fylla en funktion och isf lär ju den funktionen vara individuell och likaså meningen med livet.
"Vad är meningen med livet" förutsätter ju att det finns en mening med livet men gör det verkligen det? Våra liv bygger ju på big bang med konsekvenser, dvs en olyckshändelse och om allt är en olyckshändelse borde det ju sådeles inte finnas någon mening med livet.
För att det ska finnas en mening med livet borde ju ens existens fylla en funktion och isf lär ju den funktionen vara individuell och likaså meningen med livet.
Jag har redan svarat på vilken funktion människorna har i universum. Eftersom jag tror att den enda meningen med universum är att skapa babyuniversa genom svarta hål är människans funktion ( och alla andra levande eller döda ting) att främja skapandet av svarta hål. I och med att människan inte är i den positionen att hon kan skapa svarta hål just nu är vår uppgift att överleva som ras till den tid kommer då människan kan manipulera och påverka stora massor av materia.
Alltså - att säga att människans mening är att föröka sig är att stanna i mitten av svaret. Vad är det för mening med att föröka sig då, frågar man sig? Jo, Allt som existerar i universum finns till för att universum ska kunna föröka sig. Människan är således slaggprodukter av skapandet av en sol som kan betäcknas som ett missfall. Då får vi hoppas att människan är tillräckligt intelligent och långlivad som ras för att visa att vi visst inte är slaggprodukter utan ett intelligent verktyg skapad av universum för att dra sitt strå till stacken - genom att genom teknik skapa förutsättningar för att svarta hål skall skapas i en avlägsen framtid.