2024-04-25, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxandrollon
Det är enligt mig alltid en själv som skapar intressen eller sågar dem.
Jag har känt mig tvingad att såga nästan allting eftersom så få andra vill göra det. Därför har jag blivit en vad en vanlig person vid en första anblick skulle säga vara störd trots att det inte är så. Tvärtom och det är dessutom extra mycket B.

Jag ser själv att något, men endast till synes, inte står rätt till men det beror på att jag kommit utanför "handlingen i biosalongen". Jag har klätt av alla äventyr och meningsfullhet till ingenting.

Detta eftersom jag vill att alla ska vakna så att jag har andra att möta samma verklighet med, om du förstår vad jag menar.
Slutet är alltid början på något nytt.

Jag förstår, ja det är möjligt att alltihop bara är en illusorisk dröm eller simulering. Allt är förbannat märkligt med den här situationen hursomhelst, och vi människor ser ut att vara dom enda här som undrar vad fan som pågår. haha
Citera
2024-04-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Så länge man lyckas bekämpa långtråkigheten någorlunda är det inte fy skam att leva. Kanske nästan är som skadeglädje men jag tycker det är kul att se vilken vändning världen tar och vad som händer runt omkring mig. Det är verkligen som en dålig tragedikomedi men börjar faktiskt tycka att det är lite roligt att hänga med haha.

Den intressanta frågan är vad som händer med livet på jorden när solen slocknar. Då är det nog game over för planeten med alla kyrkogårdarna 🙃
Citera
2024-04-25, 20:54
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Den intressanta frågan är vad som händer med livet på jorden när solen slocknar. Då är det nog game over för planeten med alla kyrkogårdarna 🙃
Solen kommer inte bara att slockna. Först ska den t ex bli en röd jätte, och extremt mycket hetare än idag, enligt denna sajt så mycket som 3000 gånger hetare under den s k heliumblixten.

https://faculty.wcas.northwestern.ed...bsite/end.html

Om du inte orkar läsa, så skrolla iaf nästan längst ner för att se en graf på Solens output över tid.

Poängen: livet på jorden kommer att brännas bort, inte frysa ihjäl.

---
Självklart har inget av detta någon bäring alls på meningen med våra liv, för då kommer vi ju att ha varit döda i många miljarder år. Meningen med livet handlar ju om LIVET, inte om när vi är döda. Fånga dagen, det är NU livet händer.

Flera miljarder år är också en extremt lång tid, t ex mycket längre tid än det ens funnits flercelligt liv på jorden, och tiotusentals gånger längre tid än det har funnits människor, och miljoner gånger längre tid än de tusentals år som gått sedan den första civilisationen i Mesopotamien.

Ang kyrkogårdar kommer inget sådant från idag att finnas kvar efter något 10-tals miljoner år. Hela Himalaya med Mount Everest är "bara" typ 50 miljoner år. Det händer stora grejer på jordytan på miljardtals år pga tektonik och erosion.
Senast redigerad av nerdnerd 2024-04-25 kl. 21:11.
Citera
2024-04-25, 22:42
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:

Japp, utgången är given men innan dess ska x antal skit hända.
Citera
2024-04-26, 08:56
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Det låter bra, i din ålder är det för tidigt att ge upp, det finns fortfarande stor chans att få ett bra liv. Jag hade väl inte heller varit så uppgiven om inte jag haft mina åkommor som gör varje dag till ett smått helvete. Men det är bara att acceptera att man har sin bästa tid bakom sig. Å andra sidan har jag som sagt ändå fått uppleva en hel del av livets goda. Man hade dock önskat dom bra åren kunde blivit några fler. Å andra sidan finns det dom som inte ens får bli 41.

Långtråkighet har jag rätt sällan upplevt i livet, mina intressen har alltid hållit den borta. Men jo, när man haft random kneg så har ju livet varit förbannat trökigt, jag har dock aldrig stått ut på något jobb längre än ett par år. Eller skoltiden som tonåring också iofs, då skolkade jag mest dock och hängde på biljardhall med halvgangsters. Fick bli komvux senare när jag var mer studiemotiverad men det gick ju lika fint.

Önskar det vore samma här men ofta känns det som långtråkigheten är vad som kommer bli min död. Är också den typen som undviker jobb men ska nog börja jobba bara för att ha något att göra. Lätt att tycka mycket när man är ung men jag har ingen livserfarenhet när det kommer till kritan. Djupfilosofin får man nästan sätta 50 års gräns på haha.
Men har du provat psykedelia?
Det rekommenderas för andligt sökande och det är ingen stor andel av de som genomgått en genuin psykedeliabehandling som är trångsynta ateister inte.
Citera
2024-04-26, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Solen kommer inte bara att slockna. Först ska den t ex bli en röd jätte, och extremt mycket hetare än idag, enligt denna sajt så mycket som 3000 gånger hetare under den s k heliumblixten.

Om du inte orkar läsa, så skrolla iaf nästan längst ner för att se en graf på Solens output över tid.

---
Självklart har inget av detta någon bäring alls på meningen med våra liv, för då kommer vi ju att ha varit döda i många miljarder år. Meningen med livet handlar ju om LIVET, inte om när vi är döda. Fånga dagen, det är NU livet händer.

Flera miljarder år är också en extremt lång tid, t ex mycket längre tid än det ens funnits flercelligt liv på jorden, och tiotusentals gånger längre tid än det har funnits människor, och miljoner gånger längre tid än de tusentals år som gått sedan den första civilisationen i Mesopotamien.

Ang kyrkogårdar kommer inget sådant från idag att finnas kvar efter något 10-tals miljoner år. Hela Himalaya med Mount Everest är "bara" typ 50 miljoner år. Det händer stora grejer på jordytan på miljardtals år pga tektonik och erosion.

Ja det blir varmt här på jorden framöver 😂 Carpe diem är nog ingen dum strategi så länge livet pågår.

Tror du att livet från jorden kommer ha någon chans att överleva någon annanstans i rymden efter solens död? Då gissar jag att resan måste gå mot en ny planet med vatten nära någon ny stjärna. Men det måste ju bli en jävligt lång resa.
Citera
2024-04-26, 11:52
Medlem
Citat:
Japp, utgången är given men innan dess ska x antal skit hända.

Ja vi skrattar hela vägen till graven kan man säga och det som motiverar mänskligheten framåt mot solens död är:

1 Att fånga dagen och uppleva positiva känslor.

2 Att tro på Jesus eller andra heliga spöken.

3 Att ta hand om barnen och barnbarnen.
Citera
2024-04-26, 13:30
Medlem
Citat:
Önskar det vore samma här men ofta känns det som långtråkigheten är vad som kommer bli min död. Är också den typen som undviker jobb men ska nog börja jobba bara för att ha något att göra. Lätt att tycka mycket när man är ung men jag har ingen livserfarenhet när det kommer till kritan. Djupfilosofin får man nästan sätta 50 års gräns på haha.
Men har du provat psykedelia?
Det rekommenderas för andligt sökande och det är ingen stor andel av de som genomgått en genuin psykedeliabehandling som är trångsynta ateister inte.

Då får väl fördjupa dig i saker du är intresserad av? Eller har du inget sådant. haha Jobba för att ha något att göra, det var nog det sorgligaste jag hört. haha Nej man blir förhoppningsvis lite klokare med livserfarenhet, samtidigt som man har haft lite tid att bli bra på det man gillar.

Nej inte provat psykedelia men hade velat. Dock så kvarstår problemet att det ändå alltid finns möjligheten att det rör sig om hallisar skapade av hjärnan hur verkligt det än ter sig. Man behöver ha något bevis som kan verifieras i denna verkligheten, detsamma gäller NDEs och egentligen allt paranormalt.
Citera
2024-04-26, 13:31
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ja vi skrattar hela vägen till graven kan man säga och det som motiverar mänskligheten framåt mot solens död är:

1 Att fånga dagen och uppleva positiva känslor.

2 Att tro på Jesus eller andra heliga spöken.

3 Att ta hand om barnen och barnbarnen.

Ja haha vi driver runt i någon slags masspsykos här nere på jorden.
När en person har en felaktig bild av verkligheten så heter det vanföreställning och när flera människor har en förvrängd syn på verkligheten så heter det religion. Skål!
Citera
2024-04-26, 13:44
Medlem
Citat:
När en person har en felaktig bild av verkligheten så heter det vanföreställning och när flera människor har en förvrängd syn på verkligheten så heter det religion. Skål!

Ja religion är dessvärre bara en av alla vanföreställningar i mänsklighetens masspsykos.

Är du redan på't så här tidigt? Ja det ser ut att bli ännu en blöt kväll för filosoferna. haha
Citera
2024-04-26, 14:20
Medlem
Citat:

Haha ja att religiösa personer inte räknas som galna är ett stort mysterium faktiskt 🙂

Dom uppvisar alla symtom på sinnessjukdom. Dom är övertygade om att dom står i kontakt med osynliga gudar, heliga andar osv. Rena gökboet faktiskt. Men ändå stoppar läkarna och psykologerna huvudet i sanden när dom möter dessa galningar 😂 Skål på dig!
Citera
2024-04-26, 14:30
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd

---

Vad innebär det att fånga dagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in