2009-08-07, 16:33
Medlem
-Jamaica-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Varför PM:a? Är det inte smidigare att bara posta länken i tråden?

Håller med. Det vore jätteschysst om någon skulle kunna tänka sig att göra detta.
Citera
2009-08-07, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NintendoDS
Tingsrätten postar den. Det var bara de förbeställda exemplaren som man var tvungen och hämta och detta hos polisen.

När gör de det?
Citera
2009-08-07, 16:35
Medlem
Mortsbo Slims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Varför PM:a? Är det inte smidigare att bara posta länken i tråden?
Håller med. Ska det behöva smygas med offentliga handlingar?
Citera
2009-08-07, 16:43
Medlem
Jag har följt fallet med stort intresse i både tidningar, tv och här inne.
Dock inte skrivit något om det här.

Kände bara nu att jag är tvungen att skriva att jag hoppas de båda ungdomarna brinner länge och med stort lidande i helvetet.
Det pratas om huruvida flickan var/är psykiskt störd, men hur kan man vara så urbota korkad, dum i huvudet, totalt jävla tappad -det fattar jag inte.
Och grabben.. Han ska ju tydligen vara hyfsat normal, iaf utan några psykiska problem. Vafan.. När man är 16 är man ändå hyfsat till ålderna kommen och borde ha någon typ av världsbild, hur saker och ting fungerar, vad man gör och inte gör, osv. Äh.
Saknar ord. Dumma jävla idioter.
Citera
2009-08-07, 16:45
Medlem
Citat:
Sms-trafiken mellan de två tonåringarna utgör en mycket tung bevisning mot flickan för åklagaren. Sida efter sida i förundersökningen visar hur hon via sms har krävt att han ska döda henne.

Men åklagaren måste bevisa att hon menade allvar, om han ska lyckas fälla henne. Själv säger hon att allt bara var ett spel.

– Min klient har lämnat sin inställning under polisförhören. Hon nekar till något brottsligt uppsåt, säger hennes advokat Jan Karlsson.

Fy f-n http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5617176.ab
Citera
2009-08-07, 16:48
Medlem
kom igen nu, det är ju flera här som sitter med FUP'en. Upp med den på the pirate bay eller någon annanstans! Vi är mååånga som vill läsa den.
Citera
2009-08-07, 16:50
Medlem
Bronkzs avatar
Tjejen e cp. Vem minns inte första förälskelsen. Hon kan ju titta i stjärnorna efter att hon kommer undan med "trodde inte att han skulle göra det" med tanke på smstrafiken jag nyss läst. Manipulativa cpbrud. Känner fan med killens ångest, även om han borde ha en spärr som normalt funtade har.. Usch! Hon borde åka dit för hjärntvätt och utpressning!!
Citera
2009-08-07, 16:51
Medlem
Dihlens avatar
Berätta åtminstone hur man beställer den för en oerfaren!
Citera
2009-08-07, 16:51
Medlem
Dum fråga kanske då den är psykologisk, men beror det här på extrem otur (manipulerande tjej träffar lättpåverkad kille) eller kan man verkligen hetsas till att mörda någon på det här sättet? Gemene man alltså, under enda förutsättning att den manipulative är tillräckligt manipulativ?
Citera
2009-08-07, 16:54
Medlem
Bronkzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Dum fråga kanske då den är psykologisk, men beror det här på extrem otur (manipulerande tjej träffar lättpåverkad kille) eller kan man verkligen hetsas till att mörda någon på det här sättet? Gemena man alltså, under enda förutsättning att den manipulative är tillräckligt manipulativ?

klart som korvspad. Passionsbrott är ett av de vanligaste brotten.
Citera
2009-08-07, 16:56
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Dum fråga kanske då den är psykologisk, men beror det här på extrem otur (manipulerande tjej träffar lättpåverkad kille) eller kan man verkligen hetsas till att mörda någon på det här sättet? Gemena man alltså, under enda förutsättning att den manipulative är tillräckligt manipulativ?
Jag tror att de flesta inte kan manipuleras till detta av en person om de har en i övrigt normal omgivning omkring sig.

Däremot tror jag att de flesta kan manipuleras till detta av en sjuk omgivning och utsatthet från flera personer, mobbning
och utfrysning, typ Knutby.

För mig är det obegripligt att TV bedöms vara utan allvarliga störningar.
Citera
2009-08-07, 16:56
Medlem
barbeliths avatar
Citat:
Dum fråga kanske då den är psykologisk, men beror det här på extrem otur (manipulerande tjej träffar lättpåverkad kille) eller kan man verkligen hetsas till att mörda någon på det här sättet? Gemene man alltså, under enda förutsättning att den manipulative är tillräckligt manipulativ?

En oturlig kombination av en manipulerande tjej med psykopatiska drag och en jagsvag, bekräftelsesökande och osjälvständig kille med impulskontrollproblem, det är min gissning i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in