2009-08-10, 20:45
Medlem
Black Bottles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyfox
Så om Tove bara förstört/gömt sitt simkort skulle bara ord stått mot ord och hon skulle säkerligen gått fri.
Nja, smsen kan ju lika gärna ha lagrats i Tims telefon? Förutom när Tove sitter på tunnelbanan nämner de ju aldrig mordet i klartext i smsen, så på nåt sätt känns det som de faktiskt förstod att de borde vara försiktiga.
Citera
2009-08-10, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black Bottle
Nja, smsen kan ju lika gärna ha lagrats i Tims telefon? Förutom när Tove sitter på tunnelbanan nämner de ju aldrig mordet i klartext i smsen, så på nåt sätt känns det som de faktiskt förstod att de borde vara försiktiga.
Eller så lade hon inte så stor vikt vid sms:en då hon verkligen inte trodde/menade att han skulle göra det.

Tolkningsfråga.
Citera
2009-08-10, 20:49
Medlem
Batoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curiosa
Jag har läst hans sms. Han verkar ju inte alls korkad!!! Jag trodde han var det för man har läst i tidningarna att han inte har så bra betyg. Vad gulliga och romantiska sms han skickade hela tiden (förutom de som handlar om Therese, så klart). Jag tror Tove kände sig underlägsen och att hon visste att han ganska lätt kunde få en bättre tjej än hon. Nu blir det ju svårare för honom att hitta en bra tjej.

Du skämtar va? "gulliga och romantiska sms"

Varför tjatar alla om Tove som den ondskefulla mördaren? Tycker folk verkligen att Tims uppförande och stalker beteende är normalt? Nej värre nörd och svag figur har jag då aldrig hört talas om.
Citera
2009-08-10, 20:50
Medlem
crazyfoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black Bottle
Sant, där tänkte jag inte till. Men om hon sagt: "Okej vi blir ihop om du dumpar din telefon också" till Tim så hade det varit fixat.
Citera
2009-08-10, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaNff
Finns det något nyare foto på Tove?

Det nyaste är vel i FUP, T-bana bilderna.
Citera
2009-08-10, 20:55
Medlem
Citat:
Tycker folk verkligen att Tims uppförande och stalker beteende är normalt? Nej värre nörd och svag figur har jag då aldrig hört talas om.

Jag tror att "stalker beteendet" är vanligare än man tror bland ungar i den åldern, då bland lite mer osäkra killar/tjejer. Har en familjmedlem i deras ålder och vet själv vilket liv det är på SMS/MSN/telefonkontakt, ömhetsord som "jag älskar dig" efter kort tid, "förlovningar" m.m. Jag hade själv bekanta i den åldern som hade problem med självkänslan och var väldigt oroliga/osäkra på var de hade tjejen som man ansåg vara lite väl efterhängsna, och med dagens teknik inom kommunikation är det nog lätt att det blir så här. Med det försvarar jag dock absolut inte Tim.
Citera
2009-08-10, 20:55
Medlem
Hellis avatar
Bilden som publicerades på Tim här nu senast från skolkortet är en mycket obehaglig bild om man tittar på honom och verkligen tänker på vad det är han gjort. Han har så stora händer också, det enda jag kan tänka på är att de ströp Therese.

Usch, jag måste sluta bli så insatt i det här. Jag har en tendens att bli för fast i grejer.
Citera
2009-08-10, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helli
Usch, jag måste sluta bli så insatt i det här. Jag har en tendens att bli för fast i grejer.

Du är nog redan insatt nog i att följa det här skulle jag tippa på. Som dom flesta utav oss.
Citera
2009-08-10, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batos
Du skämtar va? "gulliga och romantiska sms"

Varför tjatar alla om Tove som den ondskefulla mördaren? Tycker folk verkligen att Tims uppförande och stalker beteende är normalt? Nej värre nörd och svag figur har jag då aldrig hört talas om.

Kan inte annat än att hålla med, Tim är fortfarande mördaren (enligt honom själv) och Tove trodde aldrig att han skulle göra det (enligt henne själv).

Citat:
Det hade aldrig hänt om hon inte hade pushat honom så hårt.
...som många säger.

Men det hade heller aldrig hänt om han inte varit den han var, en våldsam ung man med vrickad syn på kärlek och livet.
Citera
2009-08-10, 21:00
Medlem
Hellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coxear
Du är nog redan insatt nog i att följa det här skulle jag tippa på. Som dom flesta utav oss.

Ja det är sjukt, men det känns som att man känner dem nu i och med att man ändå fått tillgång till ganska mycket jävligt privata grejer.
Citera
2009-08-10, 21:03
Medlem
jackflashs avatar
Jag ville bara meddela att i Acrobat för Mac (inte Reader) så funkade alla FUPpar(?!) perfekt. Har du Acrobat så är det inga problem att vända sidorna. Konstigt att det inte är låsta PDFer. Vem som helst med lite datavana kan gå in och göra vilka ändringar dom vill...

Tänk också på att nya skärmar ocfta går att vrida 90 grader rent fysiskt.
Citera
2009-08-10, 21:06
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herm

Men det hade heller aldrig hänt om han inte varit den han var, en våldsam ung man med vrickad syn på kärlek och livet.

Men samtidigt verkade TL väldigt medveten om precis om hur han var och hon tryckte på de rätt knapparna för att han skulle göra det. Och gör man det så kan det ju hända. Är det möjligt att hon var HELT omedveten om det?

Hon sms:ade ju flera gånger och frågade om "det" var klart för, som hon uppgav i polisförhören, att hon var orolig att "det" hade hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in