2009-06-15, 19:57
Medlem
Backstage-Passs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larra123
Föräldrarna har inte ett skit med det här att göra. De kan ju inte stå för ungarnas handlingar.
Dessutom så har jag hört att Tim's föräldrar har tagit avstånd från han, kan nån bekräfta?

Avstånd från resten av omgivningen är vad jag har hört. Men jag kan ju ha fel. Och jag håller för övrigt med om att föräldrarna inte har något med detta att göra. De kan ha gjort sitt allra bästa i uppfostran, men ändå kan det ha gått snett.. Förmodligen hade ju detta aldrig hänt om Tim och Tove inte blivit ett par. Ett steg åt "fel" håll och plötsligt kan hela livet ändras, beroende på vilka man umgås med.
Citera
2009-06-15, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av humor-me
Låter lite konstigt att de skulle ta avstånd från honom, kanske ta avstånd från vad han har gjort, att visa att det inte är okej att mörda någon..

Hade inte hans mamma gått till minnesplatsen för Therese och lämnat en blomma?

Jo det stämmer hon var där redan 2-3 dagar efter den tragiska natten, lämnade en blomma & fällde några tårar.
Citera
2009-06-15, 20:00
Medlem
Föräldrarna kan givetvis inte hållas ansvariga för någonting - skulle vara som att ta ansvaret bort från GM.

Huruvida de tagit avstånd från Tim har jag inte hört någonting om men farsor är väl i allmänhet mindre förlåtande, så kanske. Hade jag haft barn som gjort något liknande hade förklarat att vederbörande inte längre är mitt barn.
Citera
2009-06-15, 20:00
Medlem
Starkt gjort av modern.
Citera
2009-06-15, 20:02
Medlem
Backstage-Passs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 113113
Starkt gjort av modern.

Det tycker jag också. Är väldigt imponerad av henne att hon vågade ta sig dit. Väldigt respektfullt gjort av henne.
Citera
2009-06-15, 20:03
Medlem
SmartHanss avatar
Det är väl extremt respektlöst att gå dit. Skulle någon vars son mördat min dotter gå till minnesplatsen skulle jag bli galen. Skulle börja gråta och fightas
Citera
2009-06-15, 20:05
Medlem
Backstage-Passs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartHans
Det är väl extremt respektlöst att gå dit. Skulle någon vars son mördat min dotter gå till minnesplatsen skulle jag bli galen. Skulle börja gråta och fightas

Varför i hela friden är det respektlöst?
Citera
2009-06-15, 20:05
Medlem
ErikJonasLJs avatar
Tråden om Carolin har i skrivande stund 1315 sidor och då är fallet i Hovrätten.
Denna har just nu innan åtal ännu väckts 420 sidor. Det kommer att bli ohållbart.
Bör inte tråden delas på något sätt?
Många som vill ha uppdaterad info och diskutera den brottsliga vinkeln snarare än ovidkommande förtal av de inblandade skräms bort av det enorma flödet av inlägg. Jag är övertygad.
Citera
2009-06-15, 20:06
Medlem
Citat:

Mmm men du verkar inte fungera som oss andra. I mina ögon vore det brist på empatin och respektlöst att inte gå dit. Hade Therese varit min dotter hade jag gärna velat träffa GMs föräldrar för även dem behöver tröstas och känna att de inte har en del av vad som hänt.
Senast redigerad av Weest 2009-06-15 kl. 20:09.
Citera
2009-06-15, 20:07
Avslutad
Citat:

det är otroligt stort av henne att våga gå dit. respektlöst vore nog mer om hon istället skyllde ifrån sig & vägrade inse fakta.

dina kommentarer börjar bli ganska pinsamma..
Citera
2009-06-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backstage-Pass
Rätta mig om jag har fel, men det var väl TOVES mamma som vägrade inse fakta och tjatade om sin dotters oskuld.

Tims föräldrar har mest hållt sig för sig själva, men hans mamma har varit där och lämnat en blomma..

Enligt någon blogg jag läst var Tove mamma med på någon form av minnestjänst (?) för att visa vördnad för den som dött. Om det stämmer vet jag inte men att hon förnekat Toves inblandning är inte konstigt. Många har sagt att Tove var snäll, bra vän och duktig i skolan och det var nog inget som tydde på förhand att något sådan skulle hända. Tove var tydligen en familjetjej som gärna var hemma och umgicks med familjen och även om hon inte var en familjetjej är det nog främmande för en förälder att deras sötnos kan vara delaktig i något så hemskt.

När min morsa hittade snus när jag gick i sexan trodde hon naturligtvis inte att det var mitt. Särskilt mammor verkar vara godtrogna.
Citera
2009-06-15, 20:21
Medlem
Backstage-Passs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weest
Enligt någon blogg jag läst var Tove mamma med på någon form av minnestjänst (?) för att visa vördnad för den som dött. Om det stämmer vet jag inte men att hon förnekat Toves inblandning är inte konstigt. Många har sagt att Tove var snäll, bra vän och duktig i skolan och det var nog inget som tydde på förhand att något sådan skulle hända. Tove var tydligen en familjetjej som gärna var hemma och umgicks med familjen och även om hon inte var en familjetjej är det nog främmande för en förälder att deras sötnos kan vara delaktig i något så hemskt.

När min morsa hittade snus när jag gick i sexan trodde hon naturligtvis inte att det var mitt. Särskilt mammor verkar vara godtrogna.

Mammor är för rara. Tror alltid det bästa om sina barn
Och personligen skulle jag förmodligen tro detsamma, att mitt barn var oskyldigt. Kan inte föreställa mig hur samtliga föräldrar (och övriga familjemedlemmar) känner sig just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in