Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fick ännu ett PM. Känns som hyfsat trovärdigt, tycker jag. Refererar det lite kort:
TL ska alltså, som det tidigare funnits uppgifter på i tråden, varit mycket kontrollerande i sin relation med TV. Hon hade, påstås det, full pli på honom och han gjorde precis som hon sa.
Detta ska ha fått hans kompisar att tracka honom lite, typ "är hon din morsa eller?". En möjlig anledning till strulet med TJR kan ha varit att han ville få stopp på kompisarnas gliringar.
Efter strulet så ska, enligt PM:et, TJR varit lite "efter" TV, vilket gjorde TL helt galen. TL ska även känt sig trackad av TJR på grund av det inträffade. Även TV ska efter strulet utvecklat en avsky mot TJR, då hon setts representera misstaget med strulet.
Slutligen, ett av SMS:en löd då (påstås) "om du verkligen ångrar dig så dödar du henne". Vet inte när det skickades, men troligen inte samma kväll som festen var.
Eftersom TV och TL förlovat sig ett halvår innan allt det här hände inbillar jag mig att TL såg TV som ofelbar å ena sidan, men som ett svin å andra sidan om det stämmer att han och TJR strulat. Men om han övervägande var ofelbar kanske TL tog hans parti och såg TJR som "monstret som måste bort". Och om TV ångrade strulet kanske han också såg TJR som ett manipulerande monster som måste bort så att han och TL skulle få ha det bra igen. Hon blev väl ett problem som måste lösas på något vis.
Sedan verkar det (men vad vet man?) som att TJR var en rätt trevlig tjej, och det kan ha retat total gallfeber på TL. Ett rejält hot, fy fan för trevliga söta människor som får en själv att verka lurkig. Bort, bort,
bort med TJR till varje pris. Och fy fan om pojkvännen skulle tycka att hon var trevlig? Och fy fan, dom har ju varit kompisar. Stort hot! Bort med henne för i
helvete.
Och då kanske dramaqueenen tar över, herregud om TV skulle tycka bättre om TJR! Vilket nederlag, han måste omvändas till varje pris. Så då kanske TL skickar en miljard sms om att TJR borde dö eftersom hon är så manipulativ/en hora/falsk/(valfritt nedsättande epitet) - och till slut känner sig TV som ett äckel som gått på TJR:s spel. Och då blir både TV och TL som besatta, TJR måste bort på något vis - men tröga fjortisar som dom är förstod dom inte att deras privata känslor faktiskt kunde leda till värsta sortens brott. Äh dom tänkte bah, "bått mä na så e problemet båtta".