2009-06-13, 00:22
Medlem
jack_of_spadess avatar
Jävla BRIS-äckel som passar på att utnyttja det här för ännu en förbannad insamling.

Jävla halvreptil till bloggare som försöker skörda lite billiga PK-poäng med sina krokodiltårar och sin falska sympati.

Jävla vidriga villamänniskor som köper allt media skriver om och stämmer in i kören sjungandes falskast av alla, för att visa omgivningen vilka goooda människor dom är.

Ursäkta OT, men jag tappar tron på mänskligheten lite grann varje gång något sånt här händer.
Citera
2009-06-13, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissanheika
Eller är de så hårdnackade redan vid 16 år att dom ser framåt och skaffar sig ny identitet, nytt liv nån annanstans och glömmer allt.
Min kristallkula indikerar lite att en av dem kommer att bli uttalat psykfall och ta livet av sig vart det lider, den andre kommer att begå ytterligare våldshandlingar, eventuellt ett nytt mord, några år efter frisläppandet.

Men jag har haft fel förr. Fick bara plötsligt en slags "framtida déjà vu", förmågan ligger i släkten.

Sorry för eventuell OT, men känslan blev så påträngande att jag ville skriva ner den.
Citera
2009-06-13, 00:24
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fick ännu ett PM. Känns som hyfsat trovärdigt, tycker jag. Refererar det lite kort:

TL ska alltså, som det tidigare funnits uppgifter på i tråden, varit mycket kontrollerande i sin relation med TV. Hon hade, påstås det, full pli på honom och han gjorde precis som hon sa.

Detta ska ha fått hans kompisar att tracka honom lite, typ "är hon din morsa eller?". En möjlig anledning till strulet med TJR kan ha varit att han ville få stopp på kompisarnas gliringar.

Efter strulet så ska, enligt PM:et, TJR varit lite "efter" TV, vilket gjorde TL helt galen. TL ska även känt sig trackad av TJR på grund av det inträffade. Även TV ska efter strulet utvecklat en avsky mot TJR, då hon setts representera misstaget med strulet.

Slutligen, ett av SMS:en löd då (påstås) "om du verkligen ångrar dig så dödar du henne". Vet inte när det skickades, men troligen inte samma kväll som festen var.

Tack för intressant info! Varför får du alla roliga PM med viktig info i olika fall? Jo, jag vet att du har ett bra rykte. Skoja lite bara.

Kontrollbehovet som TL har bottnar troligen i en personlighetsstörning av något slag. Detta har ju också diskuterats till leda här i tråden. Vad tror du själv om du får gissa?

Obs! Du har PM!
Senast redigerad av nackepa 2009-06-13 kl. 00:27.
Citera
2009-06-13, 00:25
Medlem
Flus avatar
Citat:
...
Slutligen, ett av SMS:en löd då (påstås) "om du verkligen ångrar dig så dödar du henne". Vet inte när det skickades, men troligen inte samma kväll som festen var.
Det låter som samma SMS som nämnts tidigare i tråden (då var ordalydelsen "om du ångrar dig så dödar du henne"). Se inlägg #3185. Där stod det att det skickades under veckan innan festen.
Senast redigerad av Flu 2009-06-13 kl. 00:28.
Citera
2009-06-13, 00:26
Medlem
Grimmjows avatar
Stackars flicka, hon hade ju hela livet framför sig

Fan om detta var USA/Iran/Kina skulle de ha avrättat dem, vilket skulle vara på sin plats.
Om detta var min syster hade vi redan kommit in i en annan fas av historien... Men nu har jag tyvärr ingen syster

Som någon sa ovan, Sveriges rättsystem borde ses över, det är FÖR milda straff för sånt här. Inte ska man väl bara få fem (5) år (de kommer sannolikt att göra det + sluten ungdomsvård) för att ha tagit någons liv. 60-70 år borde det vara. I detta fall dödsstraff.

OM ANHÖRIGA TILL BROTTSOFFRET LÄSER DETTA SÅ SKA NI (DE ANHÖRIGA)
VETA ATT JAG HAR SYMPATI FÖR ER TILL ALLRA HÖGSTA GRAD!
Citera
2009-06-13, 00:34
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack_of_spades
Jävla BRIS-äckel som passar på att utnyttja det här för ännu en förbannad insamling.

Jävla halvreptil till bloggare som försöker skörda lite billiga PK-poäng med sina krokodiltårar och sin falska sympati.

Jävla vidriga villamänniskor som köper allt media skriver om och stämmer in i kören sjungandes falskast av alla, för att visa omgivningen vilka goooda människor dom är.

Ursäkta OT, men jag tappar tron på mänskligheten lite grann varje gång något sånt här händer.
BRIS som organisation har jag ingenting emot.
Det är väl bra att det finns något ställe barn som har problem kan ringa till?
Citera
2009-06-13, 00:35
Medlem
Bardons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nlogax
På tal om respekt för offren. Alla som har följt tråden har ju sett Aftonbladets specialblogg om Theresemordet: http://blogg.aftonbladet.se/llfu

Är det någon mer än jag som stör sig lite på Annika Marklunds lilla prosasamling?

Typ såhär låter det:

Marklunds intentioner är säkert goda, men i sammanhanget upplever jag hela grejen som lite självupptagen.

Hahaha håller med, skitdåligt skrivet. Antagligen vill dom bygga upp hennes "varumärke" då mamma Marklund blivit avslöjad som lögnare och pajjat sitt varumärke.
Citera
2009-06-13, 00:38
Medlem
Kissanheikas avatar
Citat:
Fick ännu ett PM. Känns som hyfsat trovärdigt, tycker jag. Refererar det lite kort:

TL ska alltså, som det tidigare funnits uppgifter på i tråden, varit mycket kontrollerande i sin relation med TV. Hon hade, påstås det, full pli på honom och han gjorde precis som hon sa.

Detta ska ha fått hans kompisar att tracka honom lite, typ "är hon din morsa eller?". En möjlig anledning till strulet med TJR kan ha varit att han ville få stopp på kompisarnas gliringar.

Efter strulet så ska, enligt PM:et, TJR varit lite "efter" TV, vilket gjorde TL helt galen. TL ska även känt sig trackad av TJR på grund av det inträffade. Även TV ska efter strulet utvecklat en avsky mot TJR, då hon setts representera misstaget med strulet.

Eftersom TV och TL förlovat sig ett halvår innan allt det här hände inbillar jag mig att TL såg TV som ofelbar å ena sidan, men som ett svin å andra sidan om det stämmer att han och TJR strulat. Men om han övervägande var ofelbar kanske TL tog hans parti och såg TJR som "monstret som måste bort". Och om TV ångrade strulet kanske han också såg TJR som ett manipulerande monster som måste bort så att han och TL skulle få ha det bra igen. Hon blev väl ett problem som måste lösas på något vis.
Sedan verkar det (men vad vet man?) som att TJR var en rätt trevlig tjej, och det kan ha retat total gallfeber på TL. Ett rejält hot, fy fan för trevliga söta människor som får en själv att verka lurkig. Bort, bort, bort med TJR till varje pris. Och fy fan om pojkvännen skulle tycka att hon var trevlig? Och fy fan, dom har ju varit kompisar. Stort hot! Bort med henne för i helvete.
Och då kanske dramaqueenen tar över, herregud om TV skulle tycka bättre om TJR! Vilket nederlag, han måste omvändas till varje pris. Så då kanske TL skickar en miljard sms om att TJR borde dö eftersom hon är så manipulativ/en hora/falsk/(valfritt nedsättande epitet) - och till slut känner sig TV som ett äckel som gått på TJR:s spel. Och då blir både TV och TL som besatta, TJR måste bort på något vis - men tröga fjortisar som dom är förstod dom inte att deras privata känslor faktiskt kunde leda till värsta sortens brott. Äh dom tänkte bah, "bått mä na så e problemet båtta".
Citera
2009-06-13, 00:48
Medlem
Kissanheikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack_of_spades

Vad är det för fel på BRIS?
Hur vet du att det handlar om krokodiltårar och billiga PK-poäng?
Och så tycker jag att du är snobbig när du snackar om "villamänniskor" som sjunger falskt, en hel del sjunger säkert helt rent.
Däremot förefaller du, genom ditt inlägg, vara en person som vill verka kritisk och rebellisk utan att ha något på fötterna.
Citera
2009-06-13, 00:50
Medlem
Paul Tibbetss avatar
I det här fallet så hoppas jag på en upplösning i stil med karatefjanten som mördade sin elev och fick ett k-pist magasin i ryggen på permis, eller den danske flygledaren som fick en kniv i bröstet efter att styrt ett ryskt och DHL plan att krocka över södra Tyskland.
Citera
2009-06-13, 00:53
Medlem
Troians avatar
Jag måste säga att jag inte riktigt förstår kopplingen med Knutby-fallet som många gör.

Knutby:

- Anstifaren var en sexualmissbrukare av rang.
- Mördaren trodde ordern kom från Gud.
- Mördarens (SS) motiv var att hon ville handla i enlighet med Guds vilja.
- Anstiftarens (HF) motiv var han ville få fritt spelrum för en relation med AL.

Stureby:

- Den misstänkte anstifaren var en mycket svartsjuk person.
- Den misstänkte mördaren kände till att SMS:en var från dennes partner.
- Den misstänkte mördarens motiv är att rädda sin relation med anstiftaren.
- Den misstänkte anstiftarens motiv är ett personligt hat mot TJR.

En likhet är naturligtvis att SMS med "order" skickats i båda fallen, men det spelar ju ingen roll i ett rättsligt sammanhang. SMS är ju bara en kanal, och saknar betydelse när rätten gör sin bedömning.
Citera
2009-06-13, 00:55
Medlem
Kissanheikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul Tibbets
I det här fallet så hoppas jag på en upplösning i stil med karatefjanten som mördade sin elev och fick ett k-pist magasin i ryggen på permis, eller den danske flygledaren som fick en kniv i bröstet efter att styrt ett ryskt och DHL plan att krocka över södra Tyskland.

Jamen vad bra. Ont ska ju med ont förgås, och så småningom blir varenda människa på jorden inblandad och så dör vi allihop. Heja vendettan och öga för öga tand för tand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in