2009-06-10, 23:41
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruDat
http://209.85.129.132/search?q=cache:T5IPgy1Zfe8J:tovelind.blogg.se/+tim+tove+lind&cd=8&hl=sv&ct=clnk&gl=se

"Jag har legat nerbäddad hela dagen och gråtit efter Tim lite, det börjar bli en del av vardagen nu, och så har jag kollat på OC (Såklart).
Men det som har vart bäst idag måste jag säga var när jag ringde till Tim och pratade i några få och gråtiga minuter. Klockan var väl ungefär halv fem på morgonen hos honom, inget jag tänkte på såklart.. Förlåt älskling, men jag saknar dig så mkt!"

En märklig detalj vad gäller Toves personlighet är att hon inte tycks dricka. Hon var nykter på mordkvällen och på "listan" som både hon och Tim lade ut på sina respektive bloggar, 2008, så kryssar hon i en del pinsamheter, men lämnar rutan om att ha varit full tom.

Weird...

Citera
2009-06-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
En märklig detalj vad gäller Toves personlighet är att hon inte tycks dricka. Hon var nykter på mordkvällen och på "listan" som både hon och Tim lade ut på sina respektive bloggar, 2008, så kryssar hon i en del pinsamheter, men lämnar rutan om att ha varit full tom.

Weird...

Dock verkar ju TV göra det då han posear med en cider tillsammans med ett par andra grabbar på en bild en bit bak i tråden..
Samtidigt är det konstigt att man får dricka om festen var anordnad av skolan. Visst, lite kan man ju dölja för personal/vakter men att vara riktigt full och utan att veta vad man gör är ju svårt att lyckas dölja. Om det nu fanns personal/vakter på plats?
Citera
2009-06-10, 23:48
Medlem
wonderlands avatar
Finns ju dom som inte dricker i den åldern...stämmer ju på hon är plugghäst.
Är kanske inte bra att vara bakis ofta om man pluggar mycket. Sen så kan hon ju dricka typ en cider/öl utan att hon blir full.
Citera
2009-06-10, 23:49
Medlem
Drudass avatar
Hon kanske har ett sånt starkt kontrollbehov att hon tycker att det är obehagligt att vara full (tappa kontrollen)?
Citera
2009-06-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ltotheinus
Dock verkar ju TV göra det då han posear med en cider tillsammans med ett par andra grabbar på en bild en bit bak i tråden..
Samtidigt är det konstigt att man får dricka om festen var anordnad av skolan. Visst, lite kan man ju dölja för personal/vakter men att vara riktigt full och utan att veta vad man gör är ju svårt att lyckas dölja. Om det nu fanns personal/vakter på plats?
Dom hade ju fest i skogen.. Inget arrangerat av skolan.
Citera
2009-06-10, 23:53
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden

Weird...

Är inte så aktuellt med en sån gammal lista, man börjar dricka nån gång runt den åldern. 1år är en väldigt långt tid i en tonårings liv.
Citera
2009-06-10, 23:54
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drudas
Hon kanske har ett sånt starkt kontrollbehov att hon tycker att det är obehagligt att vara full (tappa kontrollen)?

Ja, det var snarast det jag tänkte på - men jag övertolkar kanske; hon var ju ändå bara 16 år.
Citera
2009-06-10, 23:55
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Är inte så aktuellt med en sån gammal lista, man börjar dricka nån gång runt den åldern. 1år är en väldigt långt tid i en tonårings liv.
Nog börjar man väl tidigare, själv började jag dricka i 7an, 13 år gammal..
Citera
2009-06-10, 23:57
Medlem
RetaliationMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Nog börjar man väl tidigare, själv började jag dricka i 7an, 13 år gammal..

Tog min första öl vid 22..

Finns ytterligheter åt båda hållen
Citera
2009-06-11, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ltotheinus

vem har sagt nått om att festen var anordnad av skolan? som jag förstod det hade klasskompisarna själva bestämt sig för att ha denna klassfest. eller?

en av alla sakerna jag tänker på är...

minns inte om någon har nämnt detta, rätt svårt att hålla reda på alla detaljer för 300 sidor... men ialf.

när TJR skrev att hon kommer strax... kan det inte ha varit antingen TV eller TL som skrev, beroende på vilken av dem som utförde dådet? (TJR kanske redan var död då? De kanske sedan puttade henne nerför backen för att det mer skulle likna en olycka?) Eller om TV tar på sig ansvaret för mordet/dråpet/vad fan som sägs i media, för TL's skull? för nu kan han bevisa att han älskar henne jättemycket, och även skydda hennes oskuld.

Förresten var väl inte Gordon och TJR tillsammans när dådet skedde?

Tänk om det var så att TV och TJR bestämde sig för att träffas ute i skogen för att prata. Han kanske hade några känslor för TJR men vågade inte göra slut med TL på grund av hennes kontrollbehov och hitan och ditan..

Antingen såg TL dem gå iväg eller så lurade hon dit dem båda två. Att dem två redan stod där när TL kom och konfronterade dem båda två.

Finns sjukt många spekulationer men låt säga att TV och TJR som sagt är i skogen. TL kommer dit. Antingen pratar TL och TJR bara, eller så gör de annat (närgånget, kyssar, kramar?) TL blir vansinnig. A
- Antingen utför TL själv dådet och säger till TV att vara tyst om detta, för han älskar väl henne?
- Eller...! TL blir som sagt vansinnig. TL ställer ett ultimatum till TV att välja mellan henne och TJR. Han väljer TJR, TL blir då vansinnig (igen)

Och jag pallar inte spekulera något mer fan..
Citera
2009-06-11, 00:08
Medlem
cheeffs avatar
Jo när man börjar dricka är ju väldigt olikt för vissa personer, min brors flickvänn dricker inte men dock går hon ut väldigt mycket och är på många fester och hon är 20 nu.

Skummade igenom expressen lite och såg att hon Britta Svensson(?) skrev nått i stil med "Vart fanns föräldrarna?". Bara jag som tycker det låter jävligt dumt? Ser man med jämmna mellanrum på t.e.x. Ordet Fritt eller vad det nu kan heta i tidningar att folk jämt undrar... vart är föräldrarna. Visst kanske man kan undra i "vissa" fall men gärningsmännen i detta fall har väl inte uppvisat nått speciellt beteende innan detta? Enda man hört är väl att Tim skulle ha ett litet hett temprament (hur dom varit är ju såklart bara spekulationer). Kan man verkligen undra "Vart var föräldrarna? Märkte dom inte att deras barn skulle mörda?". Låter så jävla dumt bara tycker jag.
Citera
2009-06-11, 00:10
Medlem
Miss-Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hullabandolla
vem har sagt nått om att festen var anordnad av skolan? som jag förstod det hade klasskompisarna själva bestämt sig för att ha denna klassfest. eller?

en av alla sakerna jag tänker på är...

minns inte om någon har nämnt detta, rätt svårt att hålla reda på alla detaljer för 300 sidor... men ialf.

när TJR skrev att hon kommer strax... kan det inte ha varit antingen TV eller TL som skrev, beroende på vilken av dem som utförde dådet? (TJR kanske redan var död då? De kanske sedan puttade henne nerför backen för att det mer skulle likna en olycka?) Eller om TV tar på sig ansvaret för mordet/dråpet/vad fan som sägs i media, för TL's skull? för nu kan han bevisa att han älskar henne jättemycket, och även skydda hennes oskuld.

Förresten var väl inte Gordon och TJR tillsammans när dådet skedde?

Tänk om det var så att TV och TJR bestämde sig för att träffas ute i skogen för att prata. Han kanske hade några känslor för TJR men vågade inte göra slut med TL på grund av hennes kontrollbehov och hitan och ditan..

Antingen såg TL dem gå iväg eller så lurade hon dit dem båda två. Att dem två redan stod där när TL kom och konfronterade dem båda två.

Finns sjukt många spekulationer men låt säga att TV och TJR som sagt är i skogen. TL kommer dit. Antingen pratar TL och TJR bara, eller så gör de annat (närgånget, kyssar, kramar?) TL blir vansinnig. A
- Antingen utför TL själv dådet och säger till TV att vara tyst om detta, för han älskar väl henne?
- Eller...! TL blir som sagt vansinnig. TL ställer ett ultimatum till TV att välja mellan henne och TJR. Han väljer TJR, TL blir då vansinnig (igen)

Och jag pallar inte spekulera något mer fan..

Ska detta ha skett, i skogen, när det som sagt var becksvart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in