2009-06-09, 19:50
Medlem
Fittsparks avatar
Elverket

Det nämndes någonstans om en händelse på Elverket som offret varit med om.
Har det klargjorts vad det handlar om?
Citera
2009-06-09, 19:50
Medlem
Catings avatar
Finns en Fredrika på facebook,(som är med på både Inas och TJRs vän lista) MEN, jag vet ju naturligtvis inte om hon är inblandade eller ej jag heller.

Edit
Hon verkar ju ha varit vän med TJR..Tittade på hennes bilddagbok nu, och hon skriver om hur mkt hon särjer son vän.
Senast redigerad av Cating 2009-06-09 kl. 19:54.
Citera
2009-06-09, 19:51
Medlem
mysErnsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EcstasyOfGold
nej, det vore fel. såklart. men man kan hittar nåt intressant i gästboken

Finns bara ett fåtal "lider med dig"-meddelanden.. Inget intressant vad jag ser.
Citera
2009-06-09, 19:52
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jamaica-
Tror inte hon direkt är tight med Therese egentligen. När någon dör i den åldern blir plötsligt alla bästisar med henne, och ska grina ut i ett inlägg på bloggen. Nästa timme är det glömt. Det är en jätteytlig ålder, högstadietiden.

Den uppfattningen har jag också fått från tidigare fall där offren har varit unga tonåringar.

När man läser inlägg på offers lunarstorm-gästböcker osv så är det som om hela den svenska tonårskåren är offrets bästa vän.

Den där ytligheten är egentligen rätt vidrig, varesig den är medveten eller omedveten.

Visst är det OK att skriva en liten kommentar i ett offers gästbok, men det behöver ju inte dras till överdrift.
Citera
2009-06-09, 19:53
Medlem
mysErnsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Det nämndes någonstans om en händelse på Elverket som offret varit med om.
Har det klargjorts vad det handlar om?

Rätta mig om jag tänker helt åt helvete, men kan det inte bara vara så att det är känt att T hängde mycket på elverket och strulade runt med en massa killar? Som ett dåligt rykte.

EDIT:

Här ser ni också att hon har gått igenom en rätt hård fjortisperiod.

http://thresrojo.blogg.se/2009/march/perioder.html#comment
Senast redigerad av mysErnst 2009-06-09 kl. 19:58.
Citera
2009-06-09, 19:54
Medlem
Är det inte konstigt att ingen hört Tess skrika när hon blev överfallen/vad som nu hände? Hur långt bort från resten av festgänget kan hon ha varit?
Visserligen finns ju misstanke om att hon blivit strypt och då kan hon såklart inte skrika, men när hon får första slaget/inser att hon kommer bli slagen borde hon väl blivit rädd och skrikit till?
Kanske var hon trots allt nedanför backen här det hände?
Citera
2009-06-09, 19:55
Medlem
Ciphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Ja men min frågeställning gäller vad det är som har hänt mellan dessa tre som gör att de hyser sådana känslor inför blotta åsynen utav Therese?

I kombination med polisens uttalande så tror jag att det är mer än "bara" lite hångel på en fest mellan två utav de.
OK, fel av mig. Med den information som kommit fram hittills så skulle jag tro att det var Toves avsky för Therese som lade grunden för det. Eftersom tove och Tim var ett par så stället det litet per automatik dem på samma sida, men Tim verkar ju ha känt något helt annat för Therese, vilket nog bara födde Toves hat ytterligare.
Citera
2009-06-09, 19:55
Medlem
Späks avatar
Från den misstänkta flickans blogg

Som svar på frågor kring när och hur en ev. tredje misstänkt skulle ha blivit gripen:

Citat:
Postat av:
idag, eller igår. vet inte säkert. men det sitter en tjej till.
2009-06-09 @ 19:51:57
Citera
2009-06-09, 19:57
Medlem
mysErnsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuLuktarBajs
Är det inte konstigt att ingen hört Tess skrika när hon blev överfallen/vad som nu hände? Hur långt bort från resten av festgänget kan hon ha varit?
Visserligen finns ju misstanke om att hon blivit strypt och då kan hon såklart inte skrika, men när hon får första slaget/inser att hon kommer bli slagen borde hon väl blivit rädd och skrikit till?
Kanske var hon trots allt nedanför backen här det hände?

200 meter har det sagts i media.
Citera
2009-06-09, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Ja men min frågeställning gäller vad det är som har hänt mellan dessa tre som gör att de hyser sådana känslor inför blotta åsynen utav Therese?

I kombination med polisens uttalande så tror jag att det är mer än "bara" lite hångel på en fest mellan två utav de.

Jamen vad rör om det i skallen på sextonåringar förutom kärlek, eller familjeangelägenheter? Låt oss se, det kan vara förtal, mobbing, blåsning på pengar, stulen mobil, någon blev gravid, någon avslöjade en hemlis etc. Det är ju inte det tredje världskriget, eller maffian som är involverad, eller knarkkurirer som har tagit en för hög dos och blivit nojiga, eller organiserad brottslighet.

Detta är ju typ barn/ungdomar-som förstorar petitesser eller?
Citera
2009-06-09, 19:59
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Som svar på frågor kring när och hur en ev. tredje misstänkt skulle ha blivit gripen:

Står ju ingenting skrivet om det ännu i officiella medier, så det där ska man nog ta med en nypa salt...
Citera
2009-06-09, 19:59
Medlem
EcstasyOfGolds avatar
kan det inte har varit så att therese blev gravid efter hennes och tims umgänge och att tove därför blev skitarg och ville döda både henne och barnet, och allting bara gick utför..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in