Tänkte jag skulle uppdatera lite.
Denna sommar har det hittills varit mycket, mycket lugnare än föregående sommar. Hyresvärden lovade att hålla efter från bon och ungar på taket, och de verkar ha hållit det löftet!
Jag märker att närbelägna hus har samma problem som de hade förra året, då populationen på de hustaken inte är mindre i år. Det drabbar inte mig på samma sätt märker jag.
Trutarna är de som vrålar mest på morgnarna, och eftermiddagar brukar de göra en räd igen. Jag misstänker att det är mest människoaktivitet då när alla kommer hem från jobbet och närmar sig måsarnas och trutarnas häckningsplatser. Men det är bara en gissning från min sida.
Sedan har media flertalet gånger uppmärksammat olägenheterna med måsar och trutar. Så mycket har jag inte läst om problemet tidigare faktiskt.
Just nu sitter det två måsar och stirrar på mig genom mitt köksfönster. Jag tror de fattar galoppen. Den ena ser ut att skämmas lite, och vem vet? Han eller hon kanske bodde är förra året också?
Men för att sammanfatta så är det som sagt mycket lugnare, men inte helt störningsfritt.
Tack för mig, hej.