Flashback bygger pepparkakshus!
2012-07-04, 11:55
Medlem
tzjs avatar
Tänkte jag skulle uppdatera lite.

Denna sommar har det hittills varit mycket, mycket lugnare än föregående sommar. Hyresvärden lovade att hålla efter från bon och ungar på taket, och de verkar ha hållit det löftet!

Jag märker att närbelägna hus har samma problem som de hade förra året, då populationen på de hustaken inte är mindre i år. Det drabbar inte mig på samma sätt märker jag.

Trutarna är de som vrålar mest på morgnarna, och eftermiddagar brukar de göra en räd igen. Jag misstänker att det är mest människoaktivitet då när alla kommer hem från jobbet och närmar sig måsarnas och trutarnas häckningsplatser. Men det är bara en gissning från min sida.

Sedan har media flertalet gånger uppmärksammat olägenheterna med måsar och trutar. Så mycket har jag inte läst om problemet tidigare faktiskt.

Just nu sitter det två måsar och stirrar på mig genom mitt köksfönster. Jag tror de fattar galoppen. Den ena ser ut att skämmas lite, och vem vet? Han eller hon kanske bodde är förra året också?

Men för att sammanfatta så är det som sagt mycket lugnare, men inte helt störningsfritt.

Tack för mig, hej.
Citera
2012-07-10, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestebror
Du vänjer dig, försök istället att kommunicera med dem. Finns ju en och annan som har kunskapen att kunna kommunicera med bl.a fåglar. Kanske du är en av dem
Enda sättet att vänja sig vid dessa förbannade mistlurar är att bli döv. Asen har ungar som går omkring som små ludna mongon på gården, vilket gör att om en människa går ut på gården anfaller runt 6-8 måsar med skitbombning och skrän.

Jag skuller vilja kunna kommunicera med måsar, om de kan bete sig lite socialt och kvittra på morgonen istället för klockan 3 på natten så kan de få vara hur många som helst.
Citera
2012-07-10, 15:10
Medlem
FarbrorKjells avatar
Jag tror de har något skiftsystem, så några alltid är vakna och kan föra oväsen.
Citera
2012-07-17, 22:11
Medlem
tzjs avatar
En video på två dromedarfittor som skall dö snart.

https://dl.dropbox.com/u/5601617/VID_20120717_214007.mp4

Ni hör även andra as i bakgrunden.
Citera
2012-07-22, 06:34
Medlem
Lubrixs avatar
När försvinner fiskmåsarna?

Hatar verkligen fiskmåsarna! dom ska alltid anfalla mig när jag är ute och joggar och det har gjort mig rädd som fan, blir så sjukt nojig för dom. Kan säga att jag är sjukt rädd för dom och det har gjort så jag knappt våga jogga längre.

Nu undra jag när dom försvinner? så att man kan börja vara ute i lugn och ro.

Skulle även vara skönt att höra när dom är som lugnast!
Citera
2012-07-22, 06:44
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Hatar verkligen fiskmåsarna! dom ska alltid anfalla mig när jag är ute och joggar och det har gjort mig rädd som fan, blir så sjukt nojig för dom. Kan säga att jag är sjukt rädd för dom och det har gjort så jag knappt våga jogga längre.

Nu undra jag när dom försvinner? så att man kan börja vara ute i lugn och ro.

Skulle även vara skönt att höra när dom är som lugnast!

Antagligen har dom ett bo i närheten,dom försvarar äggen genom att svepa ner låta en jävla massa etc etc mot vad dom uppfattar som ett hot,vette fan hur länge dom kommer hålla på vet inte nåt om måsar häckningstid så liksom =P
Citera
2012-07-22, 06:51
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
Antagligen har dom ett bo i närheten,dom försvarar äggen genom att svepa ner låta en jävla massa etc etc mot vad dom uppfattar som ett hot,vette fan hur länge dom kommer hålla på vet inte nåt om måsar häckningstid så liksom =P
Har blivit anfallen av dom lite överallt, men mest inne i stan. sjukt jobbigt är det iallafall.
Citera
2012-07-22, 07:01
Medlem
OleYellers avatar
Vilken pussy du är. Rädd som fan?

Hur lever dessa måsar egentligen? Ska man behöva ordna bobyggarkurser åt stackarna? Deras ungar går alltid omkring försvarslösa på marken och deras desperata morsa turrehotar folk.
Citera
2012-07-22, 07:38
Medlem
Rojalistens avatar
Det är ju för tusan fåglar, skärpning min gode herre. Nog för att jag kan acceptera att det blir ett irritationsmoment att vifta bort fåglar om de blir för närgångna men problemen kan väl inte vara så pass som du beskriver dem?

Vart bor du någonstans, och har du jävlats med fåglar innan? Kråkor ska bland annat kunna komma ihåg människor som gjort dem orätt så det kanske funkar får fiskmåsar också
Citera
2012-07-22, 07:49
Medlem
[Strange Days]s avatar
Dessa jävla terroristfåglar...

Under sommarperioden har vi alltid problem med skrikande måsfåglar som flyger runt på låg höjd i flockar på ca 20 individer mellan husen i kvarteret.
De kan nästan jämföras lite med valfritt gäng blatteungar från Rosengård eller annan mindre belevad förort som drar runt och för oväsen.
Nu har det gått så långt så att man knappt kan ha balkongdörren eller fönster öppna pga allt jävla liv de för.

Tidigare år så har det varit en del men inte alls i lika stor omfattning som det är nu...

Av erfarenhet så vet jag att det brukar lugna ner sig på sensommaren och hösten - sedan är det lugnt hela vintern och våren.
Citera
2012-07-22, 07:58
Medlem
Eldarons avatar
Jag själv som har sommarstuga ute i skärgården blir dagligen anfallen av dessa Stuka bombare som inte håller kåll på ungarna, ibland önskar man att man hade en hagelbössa så man kunde skrämma iväg fanskapen. ( eller skjuta ihjäl dom och bränna ungarna )
Citera
2013-04-21, 15:44
Medlem
Jag satt och funderade lite på om man inte skulle kunna använda en radiostyrd helikopter och putta ner deras bon? alternativt bestycka helikoptern med lämpliga raketer så man kan spränga skiten Någon som testat detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in