Flashback bygger pepparkakshus!
2013-06-02, 10:32
Medlem
hejsantests avatar
I år har det varit väldigt lungt, inte mycket måsar allt. Riktigt tyst...
Citera
2013-06-15, 20:10
Medlem
Guy Incognitos avatar
Hade rejäla problem förra året, till slut fick jag nog och gick ut mitt i natten och lade ut degklumpar med fiskekrokar i, på ett lågt tak. Jag såg inga döda måsar men dagen efter var alla borta, och för resten av sommaren. Nu är dom tillbaka....
Citera
2013-06-17, 21:44
Medlem
SirHizzs avatar
en fiskmås dök emot mig idag

så idag var jag ute på en ö, där jag bor jag, skulle bara promenera lite omkring osv.

sen efter ett tag såg jag en fiskmås som dök emot mig, och ca 2 meter ovan mitt huvud så vände den upp igen.

jag tänkte kasta stenar efter den men jag lät bli,

jag gick från området men den fortsatte dyka mot mig hela tiden typ och sen vände och flög upp när den var nära mitt huvud.

ville måsen varna mig eller nåt, eller försöka skada mig. måsen visste nog att jag var mycket större än den och den hade inte haft en chans mot mig.

gör dom så här när dom har ungar i närheten? för det var väldigt konstigt beteende från en mås. jag har aldrig sett någon göra så förut. det var ganska läkskigt för mig med, det var som en scene från Alfred Hitchcocks the birds
Citera
2013-06-17, 21:46
Bannlyst
Mhm förmodligen hade den något bo i närheten med ungar som den ville skydda.
Citera
Medlem
Inget ovanligt när de har ungar. Bodde nära havet innan och vid denna tiden på året var jag tvungen att gå en omväg till bilen varje morgon för att jag blev anfallen av fiskmåsar.
Citera
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
så idag var jag ute på en ö, där jag bor jag, skulle bara promenera lite omkring osv.

sen efter ett tag såg jag en fiskmås som dök emot mig, och ca 2 meter ovan mitt huvud så vände den upp igen.

jag gick från området men den fortsatte dyka mot mig hela tiden typ och sen vände och flög upp när den var nära mitt huvud.

ville måsen varna mig eller nåt, eller försöka skada mig. måsen visste nog att jag var mycket större än den och den hade inte haft en chans mot mig.

gör dom så här när dom har ungar i närheten? för det var väldigt konstigt beteende från en mås. jag har aldrig sett någon göra så förut. det var ganska läkskigt för mig med, det var som en scene från Alfred Hitchcocks the birds
Den har ungar i bo.... då gör de så där- Var glad att den inte sket på dig...
Citera
2013-06-17, 21:47
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz

gör dom så här när dom har ungar i närheten? för det var väldigt konstigt beteende från en mås. jag har aldrig sett någon göra så förut.

Ja. Det har hänt mig med. Sen när jag och en kompis gick förbi där med flit blev han attackerad och fäktade som en tjej. Så jävla ball.

Akta dig för herr och fru mås. De försvarar sin unge galet. Den kan t.ex. ha varit i ett bo i ett träd, på tak men sen övat att flyga och hamnat på marken.
Citera
2013-06-17, 21:49
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Inget ovanligt när de har ungar. Bodde nära havet innan och vid denna tiden på året var jag tvungen att gå en omväg till bilen varje morgon för att jag blev anfallen av fiskmåsar.

shit . läskigt

tror inte måsarna vågar göra nåt dock. dom vill väl bara markera mot en. att hålla sig därifrån
Citera
2013-06-17, 21:51
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Ja. Det har hänt mig med. Sen när jag och en kompis gick förbi där med flit blev han attackerad och fäktade som en tjej. Så jävla ball.

Akta dig för herr och fru mås. De försvarar sin unge galet. Den kan t.ex. ha varit i ett bo i ett träd, på tak men sen övat att flyga och hamnat på marken.

jo så tänkte jag med, det fanns en del träd runt omkring dom kan ha bott i.

det var nog en unge i närheten då.

tack för svar iallfall.
Citera
2013-06-17, 21:53
Medlem
FireOnTheSides avatar
Vi har fiskmåsar som bygger bo på ett tak nära vårt hus och som attackdyker mot en om man promenerar över gräsmattan under den tid de har ungar i boet. Jag hatar fiskmåsar. Förra sommaren flög en av dem så nära att den bitch-slappade mig i bakhuvudet med vingen. True story.
Citera
2013-06-17, 21:59
Medlem
idiamin2s avatar
den har nog ett bo i närheten med ungar
Citera
2013-06-17, 22:08
Medlem
Hackadkycklings avatar
Ja, den har bo i närheten! Men om den attackerar dig så sträck ut armarna som en att du är en fågel! Då kommer den flyga undan! Den tror nämligen att du är en större fågel då!

Om ni inte nu skulle tro mig, så testa nästa gång ni är ute och en fiskmås skulle attackera er! Ett tips bara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in