Citat:
Ursprungligen postat av Strawbee
Hej.
om det är nån som är expert på djur här.
jag va nere idag vid havet där jag bor, jag va helt ensamn och det va säkert 20-30 måsar som flög runt och simmade i vattnet.
men dom attackerade inte mig, dom 20-30 måsarna hade lätt kunnat attackera mig om dom hade viljat och dödat mig typ men dom gjorde inget alls.
är fåglar normalt rädda för människor? jag har läst att dom kan attackera om man kommer för nära deras ungar dock.
Nej, 30 måsar hade inte kunnat döda dig, och de har ingen glädje i att göra det. Ett djur i din storlek tillhör inte deras bytesdjur. Måsar äter småfisk, insekter, och små fåglar och däggdjur, saker de enkelt kan plocka i sig. De är allätare, så as går ner också, men inte fan ger de sig på stora bytesdjur? Skulle så vara fallet skulle de vara omöjligt att arbeta på en soptipp, där hundratals måsar uppehåller sig.
Jo, kommer du för nära deras bo KAN de göra dykattacker på dig. De kommer INTE stanna kvar och klösa på dig, och det är långt från alla måsar som vågar ens göra en störtdykning förbi dig, än mindre smälla till.
Vad lever du i för värld? Sett för mycket film?