Kan vi ha en sån? En valvaka här på Flashback där vi följer Europavalet?
Det är det magiska datumet nu, den 7 juni och om några timmar öppnar val-lokalerna.
Kommer vi kunna få reda på valresultatet redan ikväll som det är med Riksdagsvalet? Om det är så är en sån här tråd perfekt. Här kan vi följa hur de går i ett val där utgångpunkten är mer oviss än till Riksdagsvalet.
Mina personliga huvudfrågor inför en valvaka är:
*Kommer Piratpartiet in? Gör de ett succéval som det pratats om?
*Kommer Sverigedemokraterna in? Jag tror de gör ett dåligt val faktiskt. Och detta är ett viktigt val för SD. Hade de gjort ett bra val här hade folk fått upp ögonen på att folk röstar på dem och de hade gynnat dem i Riksdagsvalet nästa år.
*Hur går de för de stora drakarna Socialdemokraterna och Moderaterna?
*Ett parti floppar alltid, vilket blir det i år? Kristdemokraterna? Kanske Centerpartiet? Detta är riktigt intressant.
*Junilistans tid kommer avslutas ikväll, sanna mina ord.
Nått mer som är extra intressant att följa i en valvaka framåt kvällen?
Så om det funkar så följer vi Valvakan till Europavalet 2009 här tillsammans. SVT och TV4 sänder nog och tillsammans kan vi ta in de viktiga faktan tillsammans här i vår egna valvaka. Även hur det går i andra europeiska länders val påverkar ju också oss i Sverige till viss del. Så vi kan söka av all fakta och ha det här i våran egna valvaka á la Flashback!