2009-06-07, 13:26
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilhelm.MJ
Folk är här inne är väl inte ledsna för att just en pundare dött, förstår du väl.

Nu kände jag Robert men jag tycker bara det är lågt att man snackar om döda som vissa gör härinne. Antagligen lever dom i en skyddad värld där ingen har lämnat dom i förtid. Själv har jag typ 2 barndomskompisar kvar. Resten är döda. Hemskt att tänka på att så många unga bra människor lämnat i förtid...Att sedan vissa härinne inte har ngn touch alls. Har ni inget vettigt att säga så skriv inget..
Citera
2009-06-07, 13:30
Medlem
barabajares avatar
har en farbror som bor i samma trapp som henkes morsa , har gjort det i över 20 år , enl. honom så är henkes mor psyksjuk och att henke hjälper henne mycket , sen sa han för ett par år sen att hans bröder var illa ute och att en av dem hade varit med och slagit ihjäl någon och satt på kåken , var det samma bror som dog ?
Citera
2009-06-07, 13:35
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia
Vilka losers här finns. Böla för att en negerpundare, som tillika är bror till en känd mångmiljonär har dött. Vilket skämt. Någon supernolla här inne påstod att vi var uppufostrade slynglar jämfört med Henkes knarkande brorsa. Vilken välutvecklad logisk förmåga!

Ja den välutvecklade logiken är att ni drar slutsatser om en människa ni aldrig träffat utan ser bara han som en jävla pundare. Att håna döda eller att snacka skit om döda tyder på väldigt dålig uppfostran. Robert var en väldigt väluppfostrad kille. Tro det eller ej men det finns faktiskt folk som är väldigt väluppfostrade i den branschen oxå. Man måste inte vara asocial och lowlife bara för att man använder droger. Men sen lever ni ju i en skyddad värld så hur fan ska ni veta allt detta?
Citera
2009-06-07, 14:43
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namgreb
Angående bluebeast. Det här är flashback, inte familjeliv. Även om jag inte sympatiserar med det han skriver tycker jag man får vara lite redo för sådana uttalanden på det här forumet. Reggade ni er igår eller?
Måste säga att jag håller med. De upprörda känslorna över andras kallsinniga cynism är lika irriterande som de cyniska kommentarerna.

OnT, undrar jag fortfarande varför ingen är upprörd eller ens lite bestört över det faktum (som det verkar) att Henkes familj tjuvhöll på att berätta för honom om broderns död till efter matchen.
Citera
2009-06-07, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Måste säga att jag håller med. De upprörda känslorna över andras kallsinniga cynism är lika irriterande som de cyniska kommentarerna.

OnT, undrar jag fortfarande varför ingen är upprörd eller ens lite bestört över det faktum (som det verkar) att Henkes familj tjuvhöll på att berätta för honom om broderns död till efter matchen.

Dom hade väl inte fått tag på honom av vad jag läst?
Citera
2009-06-07, 14:47
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilhelm.MJ
Dom hade väl inte fått tag på honom av vad jag läst?
Men hur svårt kan det vara? Det är ju inte som om dom inte visste var han befann sig?
Om det inte var familjen som teg, måste det ha varit nån annan. Om brodern inte dog innan matchstart, så var han i alla fall allvarligt skadad långt innan matchen började. Samtalet till SOS kom in kl 12.47
Citera
2009-06-07, 14:49
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Men hur svårt kan det vara? Det är ju inte som om dom inte visste var han befann sig?
Om det inte var familjen som teg, måste det ha varit nån annan. Brodern dog innan matchstart.

Men det är väl förståeligt att man väntar till matchen är färdigspelad? Det handlar ju bara om ngn timme och sedan kan man berätta. Det var helt enkelt inte rätt läge...
Citera
2009-06-07, 14:51
Medlem
klimaxxs avatar
Citat:

Om vi antar att de nu tjuvhöll på infon, varför skulle man bli bestört över det? Att berätta innan matchen skulle ju bara innebära att han stod över, och det hade ju ingen blivit glad över (på förhand).

Robert kommer inte vända sig i sin grav bara för att Henke fick beskedet några timmar senare.
Citera
2009-06-07, 14:51
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Men det är väl förståeligt att man väntar till matchen är färdigspelad? Det handlar ju bara om ngn timme och sedan kan man berätta. Det var helt enkelt inte rätt läge...
Om det var jag i Henkes situation skulle jag inte vilja att man dröjde med att berätta. Tvärtom skulle jag bli fly förbannad på vem det nu var som tjuvhöll på beskedet.
Citera
2009-06-07, 14:53
Medlem
Det tragiska är att nästa alla som dör av överdos (om han dog av det?) har försökt att trappa ner innan eller varit på behandlingshem. Sedan får det ett återfall och drar i sig samma mängd som tidigare. Efter som man har varit ren ett tag så klar inte kroppen samma mängd och då släcks lyset…
Citera
2009-06-07, 14:53
Medlem
Detta är bara spekulationer, men...

När tidningar inte uppger dödsorsak tyder det på att det handlar om självmord. Har läst lite i tråden, och om man ska tro era uppgifter har han haft problem med droger. Medveten/Omedveten överdos? Vad tror ni att det handlar om?
Citera
2009-06-07, 14:54
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimaxx
Om vi antar att de nu tjuvhöll på infon, varför skulle man bli bestört över det? Att berätta innan matchen skulle ju bara innebära att han stod över, och det hade ju ingen blivit glad över (på förhand).

Robert kommer inte vända sig i sin grav bara för att Henke fick beskedet några timmar senare.
Tänk dej själv att du hade spelat match och i efterhand fått veta att medan du gjorde det låg din bror död eller döende. Jag skulle inte förstå dom som hade tigit för mej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in