2009-06-09, 03:41
Medlem
sosas avatar
robban

Hej har både pundat och varit nykter med robban, han e död tyvärr..Skickar en tanke till hans familj och speciellt till hans 2 döttrar..
Citera
2009-06-09, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Men frågan sen tidigare i tråden kvarstår. Var brorsan också en kort neger?

Vårda ditt språk människa. Bara för du sitter tryggt och anonymt bakom din skärm betyder inte att du behöver släppa allt som heter vett och etikett och sunt förnuft för den delen.

On topic;

Väldigt sorgligt för Henke och hans familj. Samma sak för alla familjer som förlorar någon nära - men just i detta fallat har man någon som man skapat sig en "relation" till och är en förebild för många.
Citera
2009-06-09, 04:50
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bassetasse
Har precis (och äntligen) tagit mig igenon denna tråden och samtidigt förundrat mig över vissa av er, exempelvist Agni, om Ni är fullständigt efterblivna?!?!?
Varför det? Grinar du över varje heroinist som dör? Skulle inte tro det. I det här fallet så kände du personen, men för oss andra var det bara en okänd knarkare.
Citera
2009-06-09, 07:14
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Helt korrekt! Brorsan använder faderns efternamn, dvs 1974-05-01 Robert Daniel Rocha Rodrigues . Var också skriven hos pappan.

Brodern Kim, född 1968, bodde som liten parvel ensam tillsammans med sin ensamstående mamma. Detta alldeles före Henkes födsel år 1971. Är det inte möjligen så att Robert i själva verket är en halvbror till dem, han kom ju till när den ensamstående mamman Eva blev sambo med Rocha Rodrigez. Om man därtill lägger det faktum att de två äldre bröderna heter Larsson medan den yngre Rocha Rodrigez förefaller det mest troligt. Om sedan Henke och Kim är hel eller halvbröder det vet nog bara de själva och follkbokföringen (i bästa fall). Det kan ju vara som i så många andra familjer, dvs att alla syskon är lika mycket syskon, dvs alla är halvsyskon. Inget ovanligt alls numera.
Men Robert och Henke måste ha samma far, eftersom Robert heter Rocha och Henkes far heter Francisco Rocha. Har egentligen ingen betydelse om man är hel eller halvsyskon, syskon är man i allafall.
Citera
2009-06-09, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Men Robert och Henke måste ha samma far, eftersom Robert heter Rocha och Henkes far heter Francisco Rocha. Har egentligen ingen betydelse om man är hel eller halvsyskon, syskon är man i allafall.

Håller fullständigt med om att syskon är man oavsett om man är bonussyskon, halv, hel eller något annat!

Däremot så bodde inte pappan tillsammans med familjen då Kim var liten eller då Henrik föddes. Det gjorde han däremot när Robert föddes.
Citera
2009-06-09, 10:10
Medlem
luxxxinteriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sosa
Hej har både pundat och varit nykter med robban, han e död tyvärr..Skickar en tanke till hans familj och speciellt till hans 2 döttrar..

Fan, han hade alltså 2 barn också???
Citera
2009-06-09, 10:17
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Håller fullständigt med om att syskon är man oavsett om man är bonussyskon, halv, hel eller något annat!

Däremot så bodde inte pappan tillsammans med familjen då Kim var liten eller då Henrik föddes. Det gjorde han däremot när Robert föddes.
Ja, man sörjer lika mycket, vilket som.

Jag har bara för mig, att för några år sedan, var det en massa skrivande om att Henke hade hittat sin biologiska pappa. Och det skulle alltså vara denna F. Rocha. Iofs har jag kanske fel i minnet
Citera
2009-06-09, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Varför det? Grinar du över varje heroinist som dör? Skulle inte tro det. I det här fallet så kände du personen, men för oss andra var det bara en okänd knarkare.

Okända knarkare finns det många, du kanske är en av dom rentav.., som sitter och argumenterar kl 04-05 på natten/morgonen..?!?!

Om du läst alla inlägg så kanske du hoppade över #229..?? Läs det isf och tänk sen en ggn till!
Citera
2009-06-09, 11:46
Medlem
fressas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turkish
Frågan är väl i allra högsta grad relevant. Kan mycket väl vara så att han haft identitetsproblem pga sin hudfärg, så att han då börjat missbruka som ung. Utanförskap helt enkelt.

Om han däremot var vit, så kan det finnas helt andra orsaker till missbruk.

Och sluta komma med att alla som inte håller med går på soc och bor på landsbygden. Det ska komma från en snubbe som ser Thailand som paradiset på Jorden. Så svennigt och bonnigt!

Utifrån sättet som frågan ställdes på drog jag slutsatsen att personen enbart var ute efter att provocera. Jag betvivlar att han var ute efter det som du nämner ovan, eller har han kanske senare i tråden yttrat några kärleksförklaringar till "negrer"?, för att använda hans egna ord.

Är du godtrogen eller bara obota korkad?

OT: Om du var läskunnig skulle du snabbt kunnat avgöra att det inte är MIN åsikt utan ett CITAT från en ANNAN användare här på flashback som jag finner väldigt underhållande.
Citera
2009-06-09, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Les Binks
Ok. Har aldrig träffat honom själv som sagt, men en bekant till mig är mycket, mycket nära vän med Kim. Har för mig att han sagt att de är halvbröder men jag kan mycket väl minnas fel.

Faktum är att jag tror dom alla är halvbrödrar, men då jag själv är nummer sist på en syskonskara på 6 st där ett antal av oss är halvsyskon, men dock vuxit upp och levt ihop är det inget man funderar över...
Vet inte varför så intressant i Henkes fall...?? P g a hudfärgen, eller..?!?! Isf har denna tråden stundvist fått en annan innebörd...?!

Henkes far kommer alltid via sin cykel (inte den modernaste och tror även, om inte minns fel, är en dammodell.. ;o), och joynar samtliga matcher och även många träningar... Han är jätte försynt och säger inte ett pip och glider iväg och "i skymundan liksom" precis som han aldrig var där.. Hans far håller m a o OTROLIGT låg profil och är faktiskt nåt av den "raraste och sötaste farbror" av alla de man träffat på...
Citera
2009-06-09, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Du kan bekräfta det? Berätta!

jag tycker de är dumt att snacka om egentligen, att spekulera i sånt man inte har att göra med. Är ifrån Helsingborg. Men jag har hört de innan också att han har en brosha som hette robban eller något som var missbrukare, och har även hört nu efteråt att de var av en överdos
R.I.P
Citera
2009-06-09, 22:22
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bassetasse
Faktum är att jag tror dom alla är halvbrödrar, men då jag själv är nummer sist på en syskonskara på 6 st där ett antal av oss är halvsyskon, men dock vuxit upp och levt ihop är det inget man funderar över...
Vet inte varför så intressant i Henkes fall...?? P g a hudfärgen, eller..?!?! Isf har denna tråden stundvist fått en annan innebörd...?!

Henkes far kommer alltid via sin cykel (inte den modernaste och tror även, om inte minns fel, är en dammodell.. ;o), och joynar samtliga matcher och även många träningar... Han är jätte försynt och säger inte ett pip och glider iväg och "i skymundan liksom" precis som han aldrig var där.. Hans far håller m a o OTROLIGT låg profil och är faktiskt nåt av den "raraste och sötaste farbror" av alla de man träffat på...

Henke och Robert bör med största sannolikhet vara helbröder. Robert hade bytt efternamn till samma som Henkes pappa och de bodde alla tillsammans 1980 enligt folkbokföringen.
Sedan bodde iochförsig mamman och Kim själva 1970 men det kan ju också vara som föräldrarna inte flyttat ihop än eller bara att nån glömt ändra adress i folkbokföringen. Är Kim mulatt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in