2015-05-14, 22:49
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristianstad
det kommer han göra både swerige och usa,dom har inte rätt känna pengar genom att lura folk och hänga på trädet,han er van i usa men inte swerige funkar inte så

Vad gäller TV4 håller jag med dig till fullo. Att pekas ut som mördare i tv utan att vara dömd är förkastligt. Svag journalistik och simpel sensationstv.

Men du får tänka på att vi som skriver i tråden och engagerar oss i fallet inte har någon som helst insyn i utredningen.

Så för att komma vidare i sökandet efter alternativa gärningsmän så behöver tråden ny information.

Det vore mycket uppskattat om du kunde berätta mer.

Hur har exet hanterats av polisen?

Har du hört om det finns andra misstänkta?

Är cykelmannen aktuell i utredningen?
Citera
2015-05-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Spännande information. Vem är Alper?

Tänker Exet stämma tv4 för förtal?
han kom 20 års older til sverige som annika hade hemtad från turkiet,annika var 40 osv han jobbade hos mig ibland,do kände jag annika dom hade massa problem när han kände sverige treffade folk normal?jag hade åkt till dom och hjälpte ,löste deras problem,eva kände inte annika special tils han lemnade annika och okt ofta bljard då följt annika ditt ,eva så till mig att hon tränar ibland för att vinna över mig? man jag var inte så duktigt om bljard vi skulle spela tils hun er bred)ven vad som konstig hun okt aldrigt i veckan som hon jobbade,detta var konstig,vad jag vet hon blev bestis med min sverföreldrar hjorde vad han så??men ingen vet att innan huset brendes hade någon hade försökt brenna upp huset jag var hemma eva var hos sina föreldrar??men jag kunde slecka elden och trodde kom från damsugaren från altanen tils utredarna bevisade att altanen tänds under altanen?när hade jag sagt eva vad som har hänt så hun att varför har jag inte lått detta?jag tror att hon var tröt för huset hela tiden arbete renovering?jag hade köpt henne i åhus 4årig villa såm hon so att ville gå stranden med barnen men efter 6 månader ville hon flytta orsaken hon vill vara nära sina kompisar som var borta när hon fick barn?sen hamnade till ölsjö 400 hundra bort hennes föreldrar?det fans mycket att sega ??? man behöver kolla min skatte tabel och eva 1999 till 2004 kolla banken do kan ni se om pengar vam hade ,gör mig ledsen om snack om man er famly pratar man inte om pengar detta hjorde vi inte allafal tils bo strandmark bemstemde sig för vissa saker,som som inte vet nogot ska vara tyst ????men om nogon saker ska beratta men bara sanningen???
Citera
2015-05-14, 23:31
Medlem
Citat:
Vad gäller TV4 håller jag med dig till fullo. Att pekas ut som mördare i tv utan att vara dömd är förkastligt. Svag journalistik och simpel sensationstv.

Men du får tänka på att vi som skriver i tråden och engagerar oss i fallet inte har någon som helst insyn i utredningen.

Så för att komma vidare i sökandet efter alternativa gärningsmän så behöver tråden ny information.

Det vore mycket uppskattat om du kunde berätta mer.

Hur har exet hanterats av polisen?

Har du hört om det finns andra misstänkta?

Är cykelmannen aktuell i utredningen?
jag er exet var så uptagen om min dotter,och förlorat min helsa på grund av alt vet jag inget om polisen vad som hender,jag blev inkallat lika som bo strandmark,tro mig dom var insats hela tiden om hendelsen från början inte efter 6 månader?det fins så mycket sega alt skrevs bara skit vad jag vet svenka polisen jobbar ordentligt.dom har alla resurser,jag har varit hela tiden i sverige med min dotter,oker ibland träffa min dotter hade planerat hemta henne till sverige men dagslege hur??vi ska se hon er svensk kommer alltid vara svensk och turkisk medborgare,ge mig rod som inte påverkar min dotter som gor till skolan i sverige ?mobbar elaka barn min dotter??????att vara mamma pappa svårt ??????????ge mig rod eller alla som snackar önskar jag dom ska ge råd till mig
Citera
2015-05-14, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Hur mycket bidrag betalar vi till honom o dottern i Turkiet?
inget betalas
Citera
2015-05-14, 23:49
Medlem
massepojkens avatar
En sak jag funderar lite över och som verkar märklig.

Eva-Maries föräldrar hade ordnat med nya lås till Eva-Maries hus. Vet du om hon kände sig hotad eller var rädd för någon?

När polisen kommer till huset är ytterdörren låst. Låst kan ju Eva-Marie inte gjort själv av förklarliga skäl. Frågan är om någon låst dörren utifrån eller om det typ fanns en spärr att trycka ner så låstes dörren vid stängning. Känner du till hur dörrens låsmekanism fungerade?

Finns det någon som Eva-Marie skulle känt sådant förtroende för att hon gav ut en nyckel?

Hade du nyckel till huset?, kanske för att underlätta hämtning och lämning av dottern tex.

Förövrigt intressant info att någon försökt sätta eld på huset tidigare. Eva-Marie trivdes inte där om jag tolkat dig rätt?

Nämnde Eva-Marie någon gång att hon sett en person iaktta henne och huset?

Ett vittne har ju sett en man ca 40 år och svensk 5-7 gånger spana mot Eva-Maries hus från cykel (aka cykelmannen),, därav frågan

Varför är alla så säkra på att du är mördaren? Det finns ju ingen som helst bevisning som styrker detta.
Senast redigerad av massepojken 2015-05-14 kl. 23:54.
Citera
2015-05-14, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Hur mycket bidrag betalar vi till honom o dottern i Turkiet?

Citat:
Ursprungligen postat av sologa
Har svårt att tro att hon skulle kröka till det med Baki halv 2 på natten medans dottern skulle ligga hemma o sova med barnvakt?? inte troligt. Sen har det skrivits att hon inte rökte inne, skulle det då ligga massa fimpar under sängen? känns placerat.. ´Hon lämnade av väninnan 01.10 skulle hon då återvänt till krogen och hämtat upp nån okänd kille? Körde hon bil borde hon varit nykter? Cykelmannen, vem var han?
jag tror att du känner eva du har rätt hon skulle aldrig tillåta sitt barn var hoss andra utan pappas,morföräldrars nerheten ?vi har rökt hemma bara ner vi hade fest och dottern var hos morföräldrar annars aldrigt.hon krammar och sover varken eva eller mig hur kunde vi lemna henne fan hon hade sina egna nappar annars skrek hon vad som er trokig skriver jag efter efter 11 or och min dotter leser alt och hon er ledsen för alt ner ska sluta undrar vi
Citera
2015-05-15, 00:01
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
jag tror att du känner eva du har rätt hon skulle aldrig tillåta sitt barn var hoss andra utan pappas,morföräldrars nerheten ?vi har rökt hemma bara ner vi hade fest och dottern var hos morföräldrar annars aldrigt.hon krammar och sover varken eva eller mig hur kunde vi lemna henne fan hon hade sina egna nappar annars skrek hon vad som er trokig skriver jag efter efter 11 or och min dotter leser alt och hon er ledsen för alt ner ska sluta undrar vi

Har diskuterats i tråden.
Det talar för att du mkt väl kan vara oskyldig. Eva-Marie hade knappast suttit ner mig dig och druckit vin och rökt mitt i natten utan att veta var er dotter var. Hon hade troligtvis blivit utom sig av oro och på något sätt agerat. Ringt eller krävt att omedelbart få hämta dottern.
Senast redigerad av massepojken 2015-05-15 kl. 00:04.
Citera
2015-05-15, 00:14
Medlem
Citat:
En sak jag funderar lite över och som verkar märklig.

Eva-Maries föräldrar hade ordnat med nya lås till Eva-Maries hus. Vet du om hon kände sig hotad eller var rädd för någon?

När polisen kommer till huset är ytterdörren låst. Låst kan ju Eva-Marie inte gjort själv av förklarliga skäl. Frågan är om någon låst dörren utifrån eller om det typ fanns en spärr att trycka ner så låstes dörren vid stängning. Känner du till hur dörrens låsmekanism fungerade?

Finns det någon som Eva-Marie skulle känt sådant förtroende för att hon gav ut en nyckel?

Hade du nyckel till huset?, kanske för att underlätta hämtning och lämning av dottern tex.

Förövrigt intressant info att någon försökt sätta eld på huset tidigare. Eva-Marie trivdes inte där om jag tolkat dig rätt?

Nämnde Eva-Marie någon gång att hon sett en person iaktta henne och huset?

Ett vittne har ju sett en man ca 40 år och svensk 5-7 gånger spana mot Eva-Maries hus från cykel (aka cykelmannen),, därav frågan

Varför är alla så säkra på att du är mördaren? Det finns ju ingen som helst bevisning som styrker detta.
bra frågor när det geller nyckel vad jag vet hade bara bo ekstra tror jag fattade efter evas död men inte sekert,jag behövde inte nyckel hemma ner hon hade blivit försenat ringde hon mig elller föreldrarna eftersom dottern gillade åka bill och somnade tenkte jag aldrigt faktikst detta,jag hade gamla nyckel som aldrigt anvende tror jag kommer jag inte ihog men hade aldrigt haft nya nycklar ner det gäller vem har försökt elda upp mig jag vet men kan inte bevisa derför pekar jag ingen,eva trivdes huset för att ner skulle köpa huset vi hade inte solt huset åhus,jag så till henne detta er skrot hus men jette vackert kuperad tregård samt nera dina föreldrar men behövs mycket att göra,do hade vi litet barn men hon so att hon ville do så jag ok,hade öpnat ny företag,men vad ska man göra viktigaste hon ska vara galad eftersom hon skulle ta hand om vårt barn men vi hade tur grannen var hennes och min bestis en kvinna )varken cykelmannen,eller andara vet inget om
Citera
2015-05-15, 01:03
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
han kom 20 års older til sverige som annika hade hemtad från turkiet,annika var 40 osv han jobbade hos mig ibland,do kände jag annika dom hade massa problem när han kände sverige treffade folk normal?jag hade åkt till dom och hjälpte ,löste deras problem,eva kände inte annika special tils han lemnade annika och okt ofta bljard då följt annika ditt ,eva så till mig att hon tränar ibland för att vinna över mig? man jag var inte så duktigt om bljard vi skulle spela tils hun er bred)ven vad som konstig hun okt aldrigt i veckan som hon jobbade,detta var konstig,vad jag vet hon blev bestis med min sverföreldrar hjorde vad han så??men ingen vet att innan huset brendes hade någon hade försökt brenna upp huset jag var hemma eva var hos sina föreldrar??men jag kunde slecka elden och trodde kom från damsugaren från altanen tils utredarna bevisade att altanen tänds under altanen?när hade jag sagt eva vad som har hänt så hun att varför har jag inte lått detta?jag tror att hon var tröt för huset hela tiden arbete renovering?jag hade köpt henne i åhus 4årig villa såm hon so att ville gå stranden med barnen men efter 6 månader ville hon flytta orsaken hon vill vara nära sina kompisar som var borta när hon fick barn?sen hamnade till ölsjö 400 hundra bort hennes föreldrar?det fans mycket att sega ??? man behöver kolla min skatte tabel och eva 1999 till 2004 kolla banken do kan ni se om pengar vam hade ,gör mig ledsen om snack om man er famly pratar man inte om pengar detta hjorde vi inte allafal tils bo strandmark bemstemde sig för vissa saker,som som inte vet nogot ska vara tyst ????men om nogon saker ska beratta men bara sanningen???

Har du sett programmet på tv4? Isåfall hur kändes det?

Har polisen eller några svenska journalister kontaktat dig efter programmet?

Har du haft någon direktkontakt med Bo Åström eller Safarik? Erbjöd dom dig att berätta din version i programmet?

Skulle du kunna tänka dig en intervju med en svensk tidning där du berättar om din syn på allt som hänt?

Av ren nyfikenhet. Vad gör du i Turkiet? Har någon ny business?
Senast redigerad av massepojken 2015-05-15 kl. 01:06.
Citera
2015-05-15, 08:44
Medlem
Citat:
Har du sett programmet på tv4? Isåfall hur kändes det?

Har polisen eller några svenska journalister kontaktat dig efter programmet?

Har du haft någon direktkontakt med Bo Åström eller Safarik? Erbjöd dom dig att berätta din version i programmet?

Skulle du kunna tänka dig en intervju med en svensk tidning där du berättar om din syn på allt som hänt?

Av ren nyfikenhet. Vad gör du i Turkiet? Har någon ny business?
nej ingen kontaktade men jag skrev aftonbladet önskade träffa ,prata ingen svar? jag har bo åströms drekt mobil telefon ,sökt honom 4 gånger lemnade meddelande för 5 månader tidigare programmet ville träffa) ?? utan resultad ,, jag har inte affår i turkiet,jag åker fram och tilbaka jag bor i sverige inte turkiet,åker pga min dotter mvh
Citera
2015-05-16, 10:25
Medlem
Giftpennans avatar
Citat:
jag hade köpt henne i åhus 4årig villa såm hon so att ville gå stranden med barnen men efter 6 månader ville hon flytta orsaken hon vill vara nära sina kompisar som var borta när hon fick barn?sen hamnade till ölsjö 400 hundra bort hennes föreldrar?det fans mycket att sega ??? man behöver kolla min skatte tabel och eva 1999 till 2004 kolla banken do kan ni se om pengar vam hade ,gör mig ledsen om snack om man er famly pratar man inte om pengar detta hjorde vi inte allafal tils bo strandmark bemstemde sig för vissa saker,som som inte vet nogot ska vara tyst ????men om nogon saker ska beratta men bara sanningen???

Vad bestämde Bo Strandmark sig för? Kan du berätta mer om detta? Vilket förhållande hade ni till varandra?

Huset i Öllsjö köpte du inte. Eva stod själv på kontraktet, vad jag fått höra. Bo stod som borgenär för huset, fastän hon hade fast jobb och allt.
Citera
2015-05-17, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giftpennan
Vad bestämde Bo Strandmark sig för? Kan du berätta mer om detta? Vilket förhållande hade ni till varandra?

Huset i Öllsjö köpte du inte. Eva stod själv på kontraktet, vad jag fått höra. Bo stod som borgenär för huset, fastän hon hade fast jobb och allt.
du vet redan svaret?vaför ställer du frågan ? när han önskade bygga hus i tomten till eva och mig sen önskade han flytta till vårt hus sen ville leva tillsammans men han fick nej,,derför före eller efter NEJ ,varför kontraktet ölsjö blev borgäner kan du fråga bo) han kan svara detta)) fast inte viktig om han,eva,eller mormor stod för kontraktet ,,,mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in