2009-06-08, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananacognac
Varför nämner du Sverigedemokraterna? De har väl fan inget med förintelsen att göra, skärpning hos både dig och dessa som "förnekar" förintelsen!

För att han är sjuk i huvudet samt vill inte bli tagen på allvar.
2009-06-09, 14:34
Medlem
Schadenfreudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktpress
För inte så länge sedan så visste alla att jorden var platt, hur gick det med det?
Majoriteten har inte alltid rätt.
Ständigt denna missuppfattning.

http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth_mythology
2009-06-09, 15:01
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Bra, Herkulesbig!

Men jag är rädd för att ditt skeptiska sinnelag inte biter det minsta på våra vänner "revisionisterna" för du är inte skeptisk mot rätt (?) saker!?

Ja de kan jag kanske hålla med om.... men ibland så flödar orden ur mig. . Men finns det något som biter på dem ? För de har alltid en utväg, liksom vi har. Dörrar,hål,skorstenar,siffror,juderna,massugnerna, klädeshögar,skor,blåsyrahalten,stängsel,transports träckor,tiden med mera, är för små eller för stora. Personer lever, även om de dog 10 år tidigare. Grejor som är sannolikt, är ett måste att det är lögn. För det kan ej vara så... enligt någon konstig undersökning gjord av person som levde 40 år efter kriget. Så vidare :P
2009-06-09, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schadenfreude
Ständigt denna missuppfattning.

http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth_mythology
Huruvida jorden är platt eller ej är väl än idag ett debattämne inom vissa religioner; http://www.youtube.com/watch?v=wppjYDj9JUc "A debate between an Iraqi "Researcher on Astronomy" and a physicist on Iraqi television."
2009-06-09, 17:55
Medlem
Schadenfreudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonHammersmark
Huruvida jorden är platt eller ej är väl än idag ett debattämne inom vissa religioner; http://www.youtube.com/watch?v=wppjYDj9JUc "A debate between an Iraqi "Researcher on Astronomy" and a physicist on Iraqi television."
Kan så vara, men det var inte någon allmänt utbredd uppfattning under medeltiden att jorden var platt. Tvärtom trodde man alltsedan antiken att jorden var sfärisk. Likväl återkommer ständigt denna myt, att "förr trodde alla att jorden var platt".
2009-06-09, 18:40
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schadenfreude
Kan så vara, men det var inte någon allmänt utbredd uppfattning under medeltiden att jorden var platt. Tvärtom trodde man alltsedan antiken att jorden var sfärisk. Likväl återkommer ständigt denna myt, att "förr trodde alla att jorden var platt".
Jo, men "revisionister" tror ju fortfarande att vi (troende?) tror att jorden är platt för att de tror att vi tror att jorden är platt! .... ... ...... .... ...

2009-06-13, 23:06
Medlem
Överallt läser jag förnekares utlägg över hur hemska judarna är och vilket hot de är. Och sedan förnekas alla övergrepp mot judar. Från samma håll. Inte ens de själva kan höra ljudet av hyckel.
Auschwitz var förstås en förnämlig ort, Treblinka var ett rastställe och Sobibor en turistanläggning.
Visst hatade man judar och ansåg att de förstörde Tyskland, men omsorg i massor, de fick de!
2009-06-13, 23:19
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Överallt läser jag förnekares utlägg över hur hemska judarna är och vilket hot de är. Och sedan förnekas alla övergrepp mot judar. Från samma håll. Inte ens de själva kan höra ljudet av hyckel.
Auschwitz var förstås en förnämlig ort, Treblinka var ett rastställe och Sobibor en turistanläggning.
Visst hatade man judar och ansåg att de förstörde Tyskland, men omsorg i massor, de fick de!

Har inte revisionisterna på FB framhållit att de judiska fångarna fick bada i en swimmingpool?

/VV
2009-06-14, 08:18
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Jag har också märkt det. Ena meningen spyr de galla över zionisternas som styr över världen. För att sedan tro att tyskerna vara humana och kärleksfulla med klapp på axlen.
2009-06-27, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pokerpavel
Vad är förintelsen?
Gick du aldrig i svensk skola?
2009-06-27, 09:30
Medlem
Citat:

Ja det fanns väl faktiskt swimmingpool, teater, en orkester och mycket annat för fångarna i Auschwitz?
2009-06-27, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Ja det fanns väl faktiskt swimmingpool, teater, en orkester och mycket annat för fångarna i Auschwitz?

Nä, inte riktigt så nej.

Det fanns egentligen ingen pool alls, utan det som kallas pool var egentligen bara en gjuten brandvattendamm i vilken folk (ss själva i början om jag förstått det rätt) tog sig ett dopp ibland. Det ska inte ens ha varit någon stege för bad där i början, men det kom dit senare på ett eller annat vis.

Sen detta med teater orkester och annat, så var det förvisso så att det fanns i Auschwitz, men det var bara förunnat vissa fångar, eller grupper av fångar. Inte alls till alla fångar, och definitivt inte till de lägst stående judarna.

De som kunde ha chans att åtnjuta dessa faciliteter var i första hand med "prominenta" fångar som t ex. de som var av judisk härkomst men gift med mer prominenta eller välbeställda tyskar, vissa politiska fångar, ev. kapos som gjort så bra ifrån sig att de fick "fribiljett" tilldelad.

Det fanns en klar hierarki bland fångarna i Auschwitz, på samma sätt som i Dachau (vilket jag själv besökt alldeles nyligen) och judar stod då absolut lägst och hade mins eller inga förmåner i lägret. Enstaka undantag kan som vanligt alltid existera av olika orsaker, där någon jude lyckas klara sig bättre än andra p g a av tur drivenhet eller kontakter.

I Auschwitz så användes också orkestern ibland för att ge ett mindre skrämmande intryck av lägret till vissa nyankommna grupper. Orkestern blev alltså beordrad att spela.

Dr Tinnitus

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in