• 1
  • 2
2009-06-06, 00:35
Medlem
Wargs avatar
Nu är det så att på senare dagar har förintelseförnekare börjat spridas över inte bara vårat vackra land, utan även globalt. Förintelsens offer är de jag känner mest med av dödsutbudet från Andra världskriget. Även om en del tysk civilbefolkning slaktades av ex. Röda Armén och Brittiska flygbombningar, så anser jag förintelsen lika hemsk, eller hemskare. På grund av att det var i en större omfattning och i mina ögon var offren oftare oskyldiga till något ont, jämfört med tysk nazistsympatisk civilbefolkning. Dessutom sköts de inte bara simpelt i huvudet, utan behandlades som djur till oigenkännbarhet innan döden.

Som bevis har vi tusentals, eller hundratusentals överlevande alla med identifikationstatueringar i ett slags siffersystem. Alla berättar samma sak. Vi har bilder på människohögar, folks tillhörigheter som konfiskerats och skickats till riksbanker i Tyskland, dokumentbevis på beställningar och leveranser av onormala mängder giftiga skadedjursbekämpningsmedel. Lägren står kvar. Gärningsmännen har själva många erkänt, men dessa erkännanden räknas inte ens det av förintelseförnekare, som anser att de varit "skrämda till att säga vad som helst". Filmer finns ju också. Massgravar med skelett.

Jag skulle nästan vilja påstå att det existerat få sådana hemska händelser med så pass många vittnen. Tror ni själva att flera flera tusentals personer gick ihop för cirka 60 år sedan och tatuerade in siffror, skickade sina tillhörigheter till tyska riksbanken, ordnade enorma mängder fejkade beställningsdokument på giftiga ämnen, dödade eller kanske gömda sina släktingar och vänner på Mars, tänk om de åkte batmobil dit, eller åkte med Stålmannen. Jag orkar inte ens fortsätta, blir förbannad på den respektlöshet förintelseförnekare visar mot offrens anhöriga. Hur ska vi motbevisa dem, eller är det lönlöst att försöka påverka de små feta Sverigedemokraterna med dåligt självförtroende till något bättre.
2009-06-06, 00:38
Bannlyst
Varför nämner du Sverigedemokraterna? De har väl fan inget med förintelsen att göra, skärpning hos både dig och dessa som "förnekar" förintelsen!
2009-06-06, 00:39
Medlem
pokerpavels avatar
Vad är förintelsen?
2009-06-06, 00:42
Medlem
Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananacognac
Varför nämner du Sverigedemokraterna? De har väl fan inget med förintelsen att göra, skärpning hos både dig och dessa som "förnekar" förintelsen!
Förlåt, menade inte Sverigedemokraterna som parti. Men typen som förnekar förintelsen brukar ofta ligga på den högra sidan av skalan. (Långt ut, längre än SD)
2009-06-06, 00:45
Medlem
Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokerpavel
Vad är förintelsen?
Förintelsen är benämningen på nazisternas försök att utrota de europeiska judarna under andra världskriget. Många avlivades i gaskammare eller av Einsatzgruppen, andra dog som en följd av de usla förhållandena i koncentrationslägren med svält och sjukdomar. Förintelsen skiljer sig på grund av de systematiska, fabriksliknande och statligt organiserade mordmetoderna från de andra massmorden i historien och också ifråga om nazisternas förhållningssätt till politiska motståndare. De hade chansen att överleva när de visade underdånighet. De som enligt Nürnberglagarna – de lagtexter som definierade begrepp som "jude", "arisk" etcetera – klassades som judar var de som först och främst var Förintelsens offer. Ingen hänsyn togs till individerna i gruppen och deras ålder, kön, etcetera.

Systematiskt förföljande av judar har skett upprepade gånger i historien och omnämns redan i Bibeln.

Begreppet "Förintelsen" är egentligen en direktöversättning av ett begrepp i den terminologi som nazisterna själva använde. Ordet förintelse, Vernichtung, var det begrepp som man använde inom det tyska nazistpartiet när man pratade om det systematiska mördandet av alla Europas judar.[källa behövs] Ibland används även det hebreiska ordet Shoah (ungefär "katastrofen"). I bland annat den moderna tyskan samt på engelska, danska och norska används begreppet Holocaust, som ursprungligen är grekiska med betydelsen "eldoffer". Denna benämning kom i bruk efter TV-serien Förintelsen från 1978.[källa behövs]
2009-06-06, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Förintelsen är benämningen på nazisternas försök att utrota de europeiska judarna under andra världskriget. Många avlivades i gaskammare eller av Einsatzgruppen, andra dog som en följd av de usla förhållandena i koncentrationslägren med svält och sjukdomar. Förintelsen skiljer sig på grund av de systematiska, fabriksliknande och statligt organiserade mordmetoderna från de andra massmorden i historien och också ifråga om nazisternas förhållningssätt till politiska motståndare. De hade chansen att överleva när de visade underdånighet. De som enligt Nürnberglagarna – de lagtexter som definierade begrepp som "jude", "arisk" etcetera – klassades som judar var de som först och främst var Förintelsens offer. Ingen hänsyn togs till individerna i gruppen och deras ålder, kön, etcetera.

Systematiskt förföljande av judar har skett upprepade gånger i historien och omnämns redan i Bibeln.

Begreppet "Förintelsen" är egentligen en direktöversättning av ett begrepp i den terminologi som nazisterna själva använde. Ordet förintelse, Vernichtung, var det begrepp som man använde inom det tyska nazistpartiet när man pratade om det systematiska mördandet av alla Europas judar.[källa behövs] Ibland används även det hebreiska ordet Shoah (ungefär "katastrofen"). I bland annat den moderna tyskan samt på engelska, danska och norska används begreppet Holocaust, som ursprungligen är grekiska med betydelsen "eldoffer". Denna benämning kom i bruk efter TV-serien Förintelsen från 1978. [källa behövs]
Och innan den tv-serien hade ingen "förintelse" ägt rum, bara vanliga krigsbrott.. men sen bestämde sig judarna för att göra business av det och en jävla massa miljoner fler judar gasades ihjäl och blev tvålar och lampskärmar..

Och nej, så länge man inte får vara källkritisk utan att klassas som judemördare så köper inte jag "förintelsen", inte i judarnas version iaf..
2009-06-06, 00:50
Bannlyst
Citat:
Förlåt, menade inte Sverigedemokraterna som parti. Men typen som förnekar förintelsen brukar ofta ligga på den högra sidan av skalan. (Långt ut, längre än SD)

Nja har väl fortfarande inget med politik att göra? Dessa personer som nu förnekar detta är ju lika funtade i skallen som de som tror att terrorister har varit och lekt ombord på planet som försvann över Atlanten i veckan.

Sen så förstår jag inte varför man ska ta dessa personer seriöst? Om du vet, jag vet och de flesta andra vet att Förintelsen har skett, varför då bry sig om några som påstår att allt är ett påhitt?
2009-06-06, 00:51
Medlem
pokerpavels avatar
seriöst, du låter fan övertygad, tur att man har släktinger som sett det med egna ögon
2009-06-06, 01:02
Medlem
vampenss avatar
Det är jävligt sorgligt att vissa fortfarande inte tror på att det har hänt...
2009-06-06, 01:04
Medlem
Fruktpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananacognac
Om du vet, jag vet och de flesta andra vet att Förintelsen har skett, varför då bry sig om några som påstår att allt är ett påhitt?

För inte så länge sedan så visste alla att jorden var platt, hur gick det med det?
Majoriteten har inte alltid rätt.

Fast jag gillar ts uppfattning om Sverigedemokrater.. små feta med dåligt självförtroende.
2009-06-06, 01:32
Medlem
Förintelsen är ett bra exempel på vilseledande marknadsföring
2009-06-06, 01:48
Medlem
Citat:
Nu är det så att på senare dagar har förintelseförnekare börjat spridas över inte bara vårat vackra land, utan även globalt. Förintelsens offer är de jag känner mest med av dödsutbudet från Andra världskriget. Även om en del tysk civilbefolkning slaktades av ex. Röda Armén och Brittiska flygbombningar, så anser jag förintelsen lika hemsk, eller hemskare. På grund av att det var i en större omfattning och i mina ögon var offren oftare oskyldiga till något ont, jämfört med tysk nazistsympatisk civilbefolkning. Dessutom sköts de inte bara simpelt i huvudet, utan behandlades som djur till oigenkännbarhet innan döden.

Som bevis har vi tusentals, eller hundratusentals överlevande alla med identifikationstatueringar i ett slags siffersystem. Alla berättar samma sak. Vi har bilder på människohögar, folks tillhörigheter som konfiskerats och skickats till riksbanker i Tyskland, dokumentbevis på beställningar och leveranser av onormala mängder giftiga skadedjursbekämpningsmedel. Lägren står kvar. Gärningsmännen har själva många erkänt, men dessa erkännanden räknas inte ens det av förintelseförnekare, som anser att de varit "skrämda till att säga vad som helst". Filmer finns ju också. Massgravar med skelett.

Jag skulle nästan vilja påstå att det existerat få sådana hemska händelser med så pass många vittnen. Tror ni själva att flera flera tusentals personer gick ihop för cirka 60 år sedan och tatuerade in siffror, skickade sina tillhörigheter till tyska riksbanken, ordnade enorma mängder fejkade beställningsdokument på giftiga ämnen, dödade eller kanske gömda sina släktingar och vänner på Mars, tänk om de åkte batmobil dit, eller åkte med Stålmannen. Jag orkar inte ens fortsätta, blir förbannad på den respektlöshet förintelseförnekare visar mot offrens anhöriga. Hur ska vi motbevisa dem, eller är det lönlöst att försöka påverka de små feta Sverigedemokraterna med dåligt självförtroende till något bättre.

Jo för att vara Israelvän och förintelseförnekare brukar ju gå hand i hand. Om du vill diskutera med förintelseförnekare finns det ett forum för det som heter Revisionism där det finns en gigantisk tråd om förintelsen. Men jag tror inte du skulle tillföra något nytt där.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in