2009-06-06, 02:03
Medlem
Xploits avatar
Som tidigare påpekats finns det ett forum för diskussion av revisionism.

Historia -> Revisionism
/Mod
2009-06-06, 02:13
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vampens
Det är jävligt sorgligt att vissa fortfarande inte tror på att det har hänt...

Många av de som stämplas som förnekare är väl dock de facto inte alls det, utan de bestrider den offentliga versionen. D.v.s. man håller inte med om varken de metoder som påstås ha använts och inte heller antalet som avrättades.

I dagsläget finns det väldigt många förståsigpåare som påstår det ena och det andra och utgår från det som de blivit lärda i skolan, vilket absolut inte bör ses som någon absolut sanning.

Faktum är ju att historien skrivs av vinnarna och det finns absolut inga anledningar till att de skulle underdriva - snarare tvärtom.

Tar man att dagsaktuellt exempel påstår t.ex. Kina att ett par hundra studenter dog vid massakern på himmelska fridens torg medan de omvärlden uppskattar antagligen rörde sig om ett par tusen.

Vietnamkriget så påstår amerikarna att de hade ett visst antal stupade, medan verkligheten pekar på ett annat, samma gäller vinterkriget och forsättningskriget mellan Ryssland och Finland o.s.v. o.s.v.

Att ta det som en absolut sanning att det är exakt 6 miljoner judar som blev avrättade och att detta skedde på ett visst sätt är rätt naivt med andra ord.

Det kan ha varit mycket värre, och det kan ha varit mycket bättre. Det jag helt kallt utgår från dock är att den information som lärs ut i skolorna inte är hela sanningen.
2009-06-06, 12:56
Medlem
Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abschaum
Jo för att vara Israelvän och förintelseförnekare brukar ju gå hand i hand. Om du vill diskutera med förintelseförnekare finns det ett forum för det som heter Revisionism där det finns en gigantisk tråd om förintelsen. Men jag tror inte du skulle tillföra något nytt där.
Vad folk hänger upp sig på det där. Skippa den meningen, jag har redan ursäktat mig för att jag drog till med SD.

Det med att historien skrivs av vinnarna är ju sant, siffrorna bör vara lägre i verklighet, säg en miljon, inte sex. Förstår bara inte varför så många har så svårt att acceptera just denna grupp av krigsoffer, det är inte särskilt svårt att acceptera Brittisk civilbefolknings dödsantal, Rysk Civil, Tysk Civil m.m
2009-06-06, 22:31
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vampens
Det är jävligt sorgligt att vissa fortfarande inte tror på att det har hänt...

TROR??

Man ska veta med säkerhet att något sådant har hänt!
Om man förbjuder någon att yttra sig i frågan, utan sakliga bevis till det inträffade, luktar det skunk!
Avrättningar skedde i alla s.k läger, men det är inget bevis att gasning skedde.
Krematoier kan å andra sidan ha funnits, men de hade inte den kapacitet som man vill påstå, utan var avsedda för de som dog på annat sätt.
2009-06-07, 00:00
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
TROR??

Det finns de som tror att månlandningen aldrig hänt.
Eller fotbollsVM 1958.
De är skojjigare pajasar än du.

/VV
2009-06-07, 00:09
Medlem
Fruktpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Det finns de som tror att månlandningen aldrig hänt.
Eller fotbollsVM 1958.
De är skojjigare pajasar än du.

/VV

Att det fanns folk som inte trodde på VM58 var endast ett skämtprogram på tv, men kul att du trodde på den bluffen.. Några andra bluffar du tror på?
2009-06-07, 16:09
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktpress
Att det fanns folk som inte trodde på VM58 var endast ett skämtprogram på tv, men kul att du trodde på den bluffen.. Några andra bluffar du tror på?

TVprogram?

http://www.konspiration58.com/default.php

/VV
2009-06-07, 17:39
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Förintelsen är benämningen på nazisternas försök att utrota de europeiska judarna under andra världskriget.
Hur har du mage att påstå att enbart judar mördades av nazisterna? Enligt historieskrivningen var handikappade de första offren för nazisternas folkmord. Dessutom mördades en halv miljon zigenare vilket proportionellt sett motsvarar lika många offer som de judiska offren. Men det är bara judarnas "eviga lidande" som räknas och inga andra offer för nazistisk terror eller andra folkmord i historien är värda något eller? Du har svalt sionistisk propaganda om FFFörintel$en av judarna med hull och hår. Om man nu kan tala om att det verkligen skedde en "förintelse" eller "utrotning" av judarna borde det väl överhuvudtaget inte existera några judar idag eller? Märk väl att det aldrig talas om någon "utrotning" eller "förintelse" av handikappade eller zigenare.
Citat:
Förintelsen skiljer sig på grund av de systematiska, fabriksliknande och statligt organiserade mordmetoderna från de andra massmorden i historien och också ifråga om nazisternas förhållningssätt till politiska motståndare.
Sionistpropagandistiskt skitsnack, etniska rensningar har alltid förekommit i historien och FFFörintel$en är inte en unik historisk händelse. T.ex. utsatte bosjevikerna den ukrainska befolkningen för tvångssvält som skördade 4 miljoner liv på 1930-talet och totalt mördades 20 miljoner människor i Gulags läger i Sovjetunionen. Den röda terrorn var minst lika systematisk och behandlade politiska motståndare minst lika hänsynslöst som nazisterna då man t.o.m. avrättade hundratusentals partimedlemmar som inte var tillräckligt underdåniga den judisk-bolsjevikiska elitens partipiska.
Citat:
Systematiskt förföljande av judar har skett upprepade gånger i historien och omnämns redan i Bibeln.
Då kanske inte "Förintelsen" var någonting alldeles "unikt" och ofattbart trots allt?
Citat:
Begreppet "Förintelsen" är egentligen en direktöversättning av ett begrepp i den terminologi som nazisterna själva använde. Ordet förintelse, Vernichtung, var det begrepp som man använde inom det tyska nazistpartiet när man pratade om det systematiska mördandet av alla Europas judar.[källa behövs] Ibland används även det hebreiska ordet Shoah (ungefär "katastrofen"). I bland annat den moderna tyskan samt på engelska, danska och norska används begreppet Holocaust, som ursprungligen är grekiska med betydelsen "eldoffer". Denna benämning kom i bruk efter TV-serien Förintelsen från 1978.[källa behövs]
Begreppet "6 miljoner mördade judar" lanserades redan år 1900. Sionisterna försökte använda denna propagandamyt redan under första världskriget men det lyckades inget vidare så man fick vänta till efter andra världskriget istället. Först 1967 efter sexdagarskriget började judarna tala om Förintelsen, dessförrinnan ville den judiska makteliten i USA och på andra håll inte kännas vid eller tala om någon judeutrotning eftersom den inte passade USA:s utrikespolitiska hållning till Tyskland. Efter 1967 fanns dock skäl att utnyttja FFFörintel$en för politiska syften i Mellanöstern. Utan överdriven och lögnaktig propaganda om FFFörintel$en hade det varit omöjligt för sionisterna att genomdriva sin orättfärdiga politik i Israel. Och judiska organisationer har genom utpressning kunnat håva in miljardbelopp från alla möjliga håll tack vare FFFörintel$e-religionen om "6 miljoner utrotade judar". Man har dock inte brytt sig om att ge de utlovade skadestånden till judiska överlevande från lägren. Man har hela tiden vidgat innebörden av begreppet "överlevande" för att få upp siffrorna på antalet av dessa i syfte att lättare kräva in ännu mer pengar (för påstådda skadestånd till offer som alltså aldrig betalas ut) till sin Förintelseindustri. Enligt Norman Finkelstein, en judisk historiker vars föräldrar överlevde lägren, går man på så sätt paradoxalt nog de riktiga förintelseförnekarnas intressen eftersom det rimligen inte kan bli så stort antal judar kvar som dog i lägren om så många av dem plötsligt fortfarande är i liv.

http://www.normanfinkelstein.com/cat...aust-industry/
Senast redigerad av ambiscko 2009-06-07 kl. 17:42.
2009-06-07, 20:38
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambiscko
[...] Om man nu kan tala om att det verkligen skedde en "förintelse" eller "utrotning" av judarna borde det väl överhuvudtaget inte existera några judar idag eller?
Ännu en som har dålig koll på begreppen och vad de betyder. En total förintelse är självklart att något förintas och inte längre finns kvar. Förintelsen (själva begreppet alltså (alt. Holocaust)) är däremot inte den fullständiga utrotningen av alla judar i hela världen!

Citat:
Ursprungligen postat av amiscko
Märk väl att det aldrig talas om någon "utrotning" eller "förintelse" av handikappade eller zigenare.
Jaså!? Görs det aldrig det? Har du hört talas om Förintelsen (eller likvideringen) av zigenarlägret i Auschwitz Birkenau??
2009-06-08, 06:16
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonHammersmark
Och innan den tv-serien hade ingen "förintelse" ägt rum, bara vanliga krigsbrott.. men sen bestämde sig judarna för att göra business av det och en jävla massa miljoner fler judar gasades ihjäl och blev tvålar och lampskärmar..

Och nej, så länge man inte får vara källkritisk utan att klassas som judemördare så köper inte jag "förintelsen", inte i judarnas version iaf..

Om du menar serien "Holocaust" från 1978(79)?, så är du ute och reser. "Förintelsen" hade ägt rum innan också, tanke på de rättegångerna efter krigslutet inte enbart nurnberg 1948. Det finns filmer innan serien också som tar upp det.
Men sedan kan jag vara överens, om att många fick upp ögonen tack vare serien. En av dem var jag, jag korsförhörde min morfar. utan någon större resultat, utom han var onykter eller prata i sömnen.
Men tack vara det , så är jag bevisad att det hände. Det kan aldrig någon ta ifrån mig.
Sedan finns det säkert skröner i dessa historier typ lampskärmar, tvål med mera. Men så har de alltid varit , eller?
En del säger det är konspiration från judarna eller segermakterna. Bland annat rysserna skulle hitta på alltihop.
Om det var ryssarna, varför beväpnade de arabländerna så att de anföll Israel 1948? Varför "reviderade" de inte historien i Sovjets anti-zionistiska period?
Hur har konspirationen kunnat hållas igång över generationer? Hur lyckades ryssarna styra myndigheterna i USA, England, Polen, Grekland, Jugoslavien, Italien, Frankrike, Holland, Belgien, Norge, Danmark, Sverige?
Var finns dokumentationen för denna konspiratoriska organisation?
Hur lyckades man få in alla dokument i arkiven som matchar dokument på andra sidan efter järnridåns kollaps?
Hur lyckades man få överenstämmelse av dokumenten med utsagor vittnes hade gjort?? med mera... man kan hålla på i det oändliga.
2009-06-08, 09:44
Medlem
Rusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Nåja.. Helt fel ute tycker inte jag att du var.

Sverigedemokrater idag var riktiga Sverigenazister förr!

Det är väl lika så gott att inleda med att jag INTE är SD:are.

Hur var det med socialdemokrater, bondeförbundare, moderater etc förr!?
(tidigt 1900-tal +).
Inte heller de är desamma idag. Tidsandan förändras...
Aftonbladets hållning under VK2 är självfallet bekant för dig.

Vad jag vill ha sagt med det är att saker och ting förändras med åren, och skall man göra sådana jämförelser så tycker jag att man skall vara konsekvent.
2009-06-08, 21:38
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Om du menar serien "Holocaust" från 1978(79)?, så är du ute och reser. "Förintelsen" hade ägt rum innan också, tanke på de rättegångerna efter krigslutet inte enbart nurnberg 1948. Det finns filmer innan serien också som tar upp det.
Men sedan kan jag vara överens, om att många fick upp ögonen tack vare serien. En av dem var jag, jag korsförhörde min morfar. utan någon större resultat, utom han var onykter eller prata i sömnen.
Men tack vara det , så är jag bevisad att det hände. Det kan aldrig någon ta ifrån mig.
Sedan finns det säkert skröner i dessa historier typ lampskärmar, tvål med mera. Men så har de alltid varit , eller?
En del säger det är konspiration från judarna eller segermakterna. Bland annat rysserna skulle hitta på alltihop.
Om det var ryssarna, varför beväpnade de arabländerna så att de anföll Israel 1948? Varför "reviderade" de inte historien i Sovjets anti-zionistiska period?
Hur har konspirationen kunnat hållas igång över generationer? Hur lyckades ryssarna styra myndigheterna i USA, England, Polen, Grekland, Jugoslavien, Italien, Frankrike, Holland, Belgien, Norge, Danmark, Sverige?
Var finns dokumentationen för denna konspiratoriska organisation?
Hur lyckades man få in alla dokument i arkiven som matchar dokument på andra sidan efter järnridåns kollaps?
Hur lyckades man få överenstämmelse av dokumenten med utsagor vittnes hade gjort?? med mera... man kan hålla på i det oändliga.
Bra, Herkulesbig!

Men jag är rädd för att ditt skeptiska sinnelag inte biter det minsta på våra vänner "revisionisterna" för du är inte skeptisk mot rätt (?) saker!?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in