2019-11-08, 22:59
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Dagen,/kvällen har väl visat att det är konsensus som gäller i tråden. Om man ens antydningsvis problematiserar det rådande hatet mot Cissi så är man, vad jag förstår, "kontrollerade" av denna ondskefulla person.
Hennes makt synes obegränsad om man ska tro det som sägs. Otäckt!

Samma fenomen ser man i nästan alla trådar som tar upp kvinnliga aktivister eller överhuvudtaget "starka kvinnor". Man får räkna med att ta skit om man inte rättar in sig i leden.

Vad gäller Cissi och Henko. Fundera på vad som framkommit. Vad är fakta och vad är ren och skär spekulation. Tänk självständigt och vägra följ flockbeteendet i tråden .

Kanske är jag udda men jag föredrar diskussioner där olika åsikter kan gnagas mot varandra utan att invektiven omedelbart blir en del samtalet .
Citera
2019-11-08, 23:29
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Om vi tillåts tala på ett symboliskt plan; Jag kommer osökt att tänka på den andra Batman-filmen "The Dark Knight" Något Harvey Dent (two face) säger; "You either die a hero or live long enough to see yourself become the villain"

Applicerat på CW´s öde -under masshysterin #Meetoo i Sverige sågs hon på initialt som en slags frälsare, men med tiden föll glorian; hon blev feminismens Harvey Dent. De flesta av oss ser den fula söndertrasade masken, ett fåtal den intakta.

Men till skillnad från fiktionen tror jag ingen av betydelse kommer att komma till undsättning för att rädda hennes anseende.
Citera
2019-11-08, 23:31
Medlem
mjuk-kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Hennes makt synes obegränsad om man ska tro det som sägs.
makt ? förutom att låta kukhålet komma till tals, vilken makt har hon ?
Citera
2019-11-08, 23:55
Medlem
Citat:
Dagen,/kvällen har väl visat att det är konsensus som gäller i tråden. Om man ens antydningsvis problematiserar det rådande hatet mot Cissi så är man, vad jag förstår, "kontrollerade" av denna ondskefulla person.

Samma fenomen ser man i nästan alla trådar som tar upp kvinnliga aktivister eller överhuvudtaget "starka kvinnor". Man får räkna med att ta skit om man inte rättar in sig i leden.

Vad gäller Cissi och Henko. Fundera på vad som framkommit. Vad är fakta och vad är ren och skär spekulation. Tänk självständigt och vägra följ flockbeteendet i tråden .

Kanske är jag udda men jag föredrar diskussioner där olika åsikter kan gnagas mot varandra utan att invektiven omedelbart blir en del samtalet .

Det är för mycket hat mot Cissi det håller jag med om hon är blott en människa hon också. Men gällande "flockbeteende" så har väl ingen använt detta mer än CW själv som viglat upp massorna mot FV. Hon har ridit på en våg av dumma får som alla kutat åt det håll hon pekat.
Citera
2019-11-09, 00:10
Medlem
mjuk-kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Det är för mycket hat mot Cissi det håller jag med om hon är blott en människa hon också. Men gällande "flockbeteende" så har väl ingen använt detta mer än CW själv som viglat upp massorna mot FV. Hon har ridit på en våg av dumma får som alla kutat åt det håll hon pekat.
Ja ? och vad skulle vara speciellt med att hon gömt sig bakom ryggar och enbart rabblat nåt nån annan sagt innan ? Knappast förvånande om sk hat.
Citera
2019-11-09, 00:27
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:

På vilket sätt är hon en "stark kvinna"? En stark människa ägnar väl inte all sin vakna tid på att peka finger åt andra, förstöra för andra osv. Hade hon haft någon självinsikt (som många av oss brottas med) hade hon antagligen lagt ner.

Men hon verkar vara typen som aldrig skärskådar sig själv, utan ständigt projicera egna tillkortakommande på andra.

Det är ingen människa att se upp till i min värld.
Citera
2019-11-09, 00:41
Medlem
mjuk-kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
På vilket sätt är hon en "stark kvinna"? En stark människa ägnar väl inte all sin vakna tid på att peka finger åt andra, förstöra för andra osv. Hade hon haft någon självinsikt (som många av oss brottas med) hade hon antagligen lagt ner.

Men hon verkar vara typen som aldrig skärskådar sig själv, utan ständigt projicera egna tillkortakommande på andra.

Det är ingen människa att se upp till i min värld.
När skulle en manipulativ skräphög nånsin vara nåt att se upp till ?
Citera
2019-11-09, 00:48
Medlem
Hur går det för den där garder-tidningen? Är den nerlagd nu?
Citera
2019-11-09, 00:57
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
På vilket sätt är hon en "stark kvinna"? En stark människa ägnar väl inte all sin vakna tid på att peka finger åt andra, förstöra för andra osv.

Precis! Jag blir alltid förvånad när jag läser saker som att Cissi är en "stark kvinna" eller att hon är/var "en idol för mig" - ursäkta, varför? Hur definierar man en stark person om man tror att det definieras som Cissi Wallin?

Att hon får så mycket skit just nu handlar inte om att hon har begått ETT felsteg, utan att hon helt enkelt hållit på att trycka ned andra människor i åratal nu och kört viskningsleken bakom andras rygg. Att det nu exploderar rakt i hennes ansikte är hennes eget fel. Det är inte Flashbacks fel, inte Haveristernas fel, inte hennes svägerskas fel - det är Cissis egna göranden som har lett till denna situation hon befinner sig i.

Hon kan såklart ta ansvar, försöka reda ut en del av den röra hon orsakat eller fortsätta gå i samma fotspår. Hon väljer det senare. Kul för denna tråden åtminstone.
Citera
2019-11-09, 00:57
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjuk-kuk
När skulle en manipulativ skräphög nånsin vara nåt att se upp till ?

Aldrig, det är väl vad jag försöker att säga.
Citera
2019-11-09, 01:32
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Precis! Jag blir alltid förvånad när jag läser saker som att Cissi är en "stark kvinna" eller att hon är/var "en idol för mig" - ursäkta, varför? Hur definierar man en stark person om man tror att det definieras som Cissi Wallin?

Att hon får så mycket skit just nu handlar inte om att hon har begått ETT felsteg, utan att hon helt enkelt hållit på att trycka ned andra människor i åratal nu och kört viskningsleken bakom andras rygg. Att det nu exploderar rakt i hennes ansikte är hennes eget fel. Det är inte Flashbacks fel, inte Haveristernas fel, inte hennes svägerskas fel - det är Cissis egna göranden som har lett till denna situation hon befinner sig i.

Hon kan såklart ta ansvar, försöka reda ut en del av den röra hon orsakat eller fortsätta gå i samma fotspår. Hon väljer det senare. Kul för denna tråden åtminstone.

"Stark Kvinna" har blivit lite ett frikort att bete sig hur som helst. CW är dock motsatsen till "stark" - det är svagt, oerhört svagt att utnyttja andras tillkortakommanden i syfte att försöka höja sig själv. Varje människa med någon slags moralkompass ser ner på detta.
Citera
2019-11-09, 01:36
Medlem
Annacondas avatar
Råkade trycka på fel knapp och hamnade i början av tråden. 10 år sen. Rolig läsning. Här är ett exempel:
Citat:
Ursprungligen postat av Xyzzy
Ursäkta om det här blir lite osammanhängande, jag ligger hemma med feber.

Jag känner inte till henne mer än att hon uppenbarligen vill höja svältlönen som "journalist" (haha) på Metro och per klick-betald bokstavssyndrom-bloggare genom att få några klick fr oss FB:are. Och det kan vi väl bjuda en människa med såna uppenbara mindervärdeskomplex på? Vi besparar dem besväret att så analt korslänka varann hit och dit för att höja arvodet.

Utan att ha orkat scrolla ner mer än två-tre inlägg så lyser lantis- och mindervärskomplexet fram genom att håna "Svenne-Banan" som får dricka folköl i helgen - själv är hon ju elit lixom och dricker eko-märkt palmhjärtevin framstampat och munjäst av någon obskyr stam i Polyneseien? Direktimporterat till Sverige med hjälp av vindkraft.
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.10028522

Vart kommer alla såna här post-post-pubertala FI/PK-fjantar ifrån? Vart är medialandskapet på väg?
Frågorna hopar sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in