2019-09-17, 23:42
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Öh, nej. Jag tror det mer handlar om att inte riskera att begå förtal, plus småsinthet från hans sida då han konsekvent kallar henne för "Instagramkändisen" i "Utan nåd" - dvs en pik från hans sida att hon inte är legitim journalist eller ens krönikör och bara känd från Instagram. Det har inget att göra med oro för hennes psykiska hälsa från hans sida.

Nej precis, hennea hälsa är inte direkt relevant.
äh vem vet, hon kanske sätter en hummer i halsen i lyxlägenheten och dör innan rättegången.
Citera
2019-09-18, 00:09
Medlem
Hon spottar ur sig väldigt många inlägg på Instagram. Lite för många för att budskapet ska vara effektivt.
Citera
2019-09-18, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Öh, nej. Jag tror det mer handlar om att inte riskera att begå förtal, plus småsinthet från hans sida då han konsekvent kallar henne för "Instagramkändisen" i "Utan nåd" - dvs en pik från hans sida att hon inte är legitim journalist eller ens krönikör och bara känd från Instagram. Det har inget att göra med oro för hennes psykiska hälsa från hans sida.

Han talade om detta i sin pod. Han kan ha sagt att det "också" var för att skydda henne. Och på senare tid har han nämnt att det borde stå klart för alla vad det handlar om nu. Ingen vettig människa kan längre anse Wallin vettig heller. Hur som helst så vill JAG ha bort henne från allt det utrymme hon tar från mycket viktigare saker.
Senast redigerad av Ajara 2019-09-18 kl. 05:53.
Citera
2019-09-18, 05:50
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Han talade om detta i sin pod. Han kan ha sagt att det "också" var för att skydda henne. Och på senare tid har han nämnt att det borde stå klart för alla vad det handlar om nu. Ingen vettig människa kan längre anse Wallin är vettig heller. Hur som helst så vill JAG ha bort henne från allt det utrymme hon tar från mycket viktigare saker.

Då ljög han för att få sig själv att se bättre ut.

Nej, det där handlar om småsinthet från hans sida. Sedan kan han påstå vad fan han vill.
Citera
2019-09-18, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Efter detta hemska övertrampet kommer Cissi aldrig mer hjälpa någon som har mindre följare än henne men "vill ha lika många", eller någon kvinna med mindre kapital och makt än vad hon har. Förstår ni vad ni har gjort mot alla kvinnor som inte kommer få Cissis hjälp? Vill ni att kvinnor ska gå på soc?

Hon kommer kanske ta "brutalt" självmord också, vad är ni för människor egentligen? Vem ska "göra" #metoo då hade ni tänkt?

Hahaha precis som om Cissi betalat fattiga kvinnors räkningar. Vad pratar du om? Hon vill ju för fan fortfarande att hennes följare samlar ihop till hennes böter om hon får några efter rättegången.
Citera
2019-09-18, 08:00
Medlem
”Glitterfeminist” var tydligt ironisk

Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Hahaha precis som om Cissi betalat fattiga kvinnors räkningar. Vad pratar du om? Hon vill ju för fan fortfarande att hennes följare samlar ihop till hennes böter om hon får några efter rättegången.
Citera
2019-09-18, 08:02
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha

Sarkasm 101
Citera
2019-09-18, 08:10
Medlem
https://psmag.com/.amp/social-justic...members-insane

https://www.icsahome.com/articles/an...cult-burke-5-3

https://www.psychologytoday.com/intl...lt-leaders?amp

Sektledare beskrivs genomgående som psykopater, narcissister eller antisociala. Jag tror det handlar om att Cissi är en kvinna som gör att du hellre ser henne som psykotisk, sjuk/svag, förvirrad osv.

Citat:
Jag tror hon är psykotisk. Alltså i detta nu.

Och javisst. Hon har uppmanat människor att gå ut på kyrkbacken och fylla nävarna med stenar. Och nu får hon smaka på det själv.

Tror ändå hon är helt från vettet nu. Till och med Virtanen har velat skydda henne av just den anledningen. Bland annat genom att inte nämna hennes namn i sin bok.
Citera
2019-09-18, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esse.v.e
https://psmag.com/.amp/social-justic...members-insane

https://www.icsahome.com/articles/an...cult-burke-5-3

https://www.psychologytoday.com/intl...lt-leaders?amp

Sektledare beskrivs genomgående som psykopater, narcissister eller antisociala. Jag tror det handlar om att Cissi är en kvinna som gör att du hellre ser henne som psykotisk, sjuk/svag, förvirrad osv.

Ok, jag medger att jag står och väger lite. Lyssnade på halva intervjun med henne i söndagsintervjun i p1 och tänkte att nog är hon narcissist alltid. Men det är svårbedömt. Väldigt psykiskt sjuka människor som inte har fått behandling kan nämligen också bete sig som riktigt självupptagna arslen. Sen tycks ju Cissis hysterikabeteende ha eskalerat väldigt. Förut kunde hon tas för en ganska vettig människa som förekom i public service, men nu är hon ju bara bindgalen och härjar i kommentarsfält i värsta Jonas Inde stil.
Citera
2019-09-18, 08:29
Medlem
Jo fast dom brukar vara ensamma och isolerade då, inte speciellt skickliga på att få med sig en cult under sig. Donald Trump gör och säger också helt sjuka saker, men det funkar. Som han själv sagt skulle han kunna stå och skjuta någon på öppen gata inför publik och hans följare skulle ändå rösta på honom igen.
Hanif Bali kan säga nästan vad som helst utan att hans fans tar avstånd. Jag tror det handlar om att dessa människor inte vill ha vettiga och reflekterande människor i sin svans (vettiga och reflekterande människor har inte sådan utpräglad flockmentalitet och tänker själva/kritiskt).
Dom som Cissi behöver för sitt case skiter i rätt och fel, vad som är rimligt och inte. Dom ÄLSKAR när hon hänger ut någon som dom får kalasa på. Det ter sig sjukt för dig och mig men psykopater, narcissister och andra med dessa personligheter har en annan logik än oss och kommer undan med saker vi inte gör. Eftersom dom skiter totalt i hur du och jag och alla andra utanför ser på dom.

Citat:
Ok, jag medger att jag står och väger lite. Lyssnade på halva intervjun med henne i söndagsintervjun i p1 och tänkte att nog är hon narcissist alltid. Men det är svårbedömt. Väldigt psykiskt sjuka människor som inte har fått behandling kan nämligen också bete sig som riktigt självupptagna arslen. Sen tycks ju Cissis hysterikabeteende ha eskalerat väldigt. Förut kunde hon tas för en ganska vettig människa som förekom i public service, men nu är hon ju bara bindgalen och härjar i kommentarsfält i värsta Jonas Inde stil.
Citera
2019-09-18, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esse.v.e
Jo fast dom brukar vara ensamma och isolerade då, inte speciellt skickliga på att få med sig en cult under sig. Donald Trump gör och säger också helt sjuka saker, men det funkar. Som han själv sagt skulle han kunna stå och skjuta någon på öppen gata inför publik och hans följare skulle ändå rösta på honom igen.
Hanif Bali kan säga nästan vad som helst utan att hans fans tar avstånd. Jag tror det handlar om att dessa människor inte vill ha vettiga och reflekterande människor i sin svans (vettiga och reflekterande människor har inte sådan utpräglad flockmentalitet och tänker själva/kritiskt).
Dom som Cissi behöver för sitt case skiter i rätt och fel, vad som är rimligt och inte. Dom ÄLSKAR när hon hänger ut någon som dom får kalasa på. Det ter sig sjukt för dig och mig men psykopater, narcissister och andra med dessa personligheter har en annan logik än oss och kommer undan med saker vi inte gör. Eftersom dom skiter totalt i hur du och jag och alla andra utanför ser på dom.

Något som intresserar mig med Wallin är hennes ständiga behov av att ljuga, och det kan ju verka slugt men kan också handla om en inre kamp och förnekelse. Till exempel i den Söndagsintervjun i P1 får hon fråga om hennes förhållande till alkohol och då gör hon ett långt utlägg om att hon nu gått hos en terapeut som sagt att nej hon är inte alkoholist utan detta har med hennes ADHD att göra, att det är som hennes förhållande til socker, att det bara blir för mycket ibland. Och med en enkel googling går det att hitta äldre intervju med henne från Aftonbladet där hon talar om att hon är nykter alkoholist, att det blev för mycket för henne av sånt en gång.

I den intervjun talar hon en del om det där att hon inte kan kontrollera sig ibland, att hon torskar på att shoppa och så vidare. To much alltså. För att ibland bara vilja gömma sig och gå i myskläder hemma, så allt eller inget kan man säga. Det talar för att hon kan vara bipolär.

Psykopater beter sig inte sådär. De är jämna i humöret, inte upp och ner alltså. Men å andra sidan kan de torska på beroende. Hon är svårbedömd som sagt.
Citera
2019-09-18, 09:42
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Något som intresserar mig med Wallin är hennes ständiga behov av att ljuga, och det kan ju verka slugt men kan också handla om en inre kamp och förnekelse. Till exempel i den Söndagsintervjun i P1 får hon fråga om hennes förhållande till alkohol och då gör hon ett långt utlägg om att hon nu gått hos en terapeut som sagt att nej hon är inte alkoholist utan detta har med hennes ADHD att göra, att det är som hennes förhållande til socker, att det bara blir för mycket ibland. Och med en enkel googling går det att hitta äldre intervju med henne från Aftonbladet där hon talar om att hon är nykter alkoholist, att det blev för mycket för henne av sånt en gång.

I den intervjun talar hon en del om det där att hon inte kan kontrollera sig ibland, att hon torskar på att shoppa och så vidare. To much alltså. För att ibland bara vilja gömma sig och gå i myskläder hemma, så allt eller inget kan man säga. Det talar för att hon kan vara bipolär.

Psykopater beter sig inte sådär. De är jämna i humöret, inte upp och ner alltså. Men å andra sidan kan de torska på beroende. Hon är svårbedömd som sagt.

Hon är en borderline-tjej. Det som känns rätt just nu är sanningen. Det svänger snabbt.

Om hon känner nu att hon inte är alkoholist så är det så. Kritiserar du det är du emot henne, inte det hon har sagt!

Hon är ganska klassiskt borderline/adhd människa. Sjukt mycket energi för att tjafsa med folk överallt. Det finns inget stopp.

Hon är egentligen ganska ofarlig. Lätt att skjuta ner i diskussion när du nystar upp själva logiken runt saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in