2019-05-21, 13:29
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Har Cissi sagt att hon tagit droger? Har inte följt allt hon babblat om särdeles noggrant.

Parodi och satir kan förstås vara helt lagligt.

Har du en länk så är det kanske lättare att bedöma.

https://instagram.com/gardets.nu?igshid=197om6vd6jvj9

Skrämmande hur 90% av hennes följare inte fattar att det är på skämt.
Citera
2019-05-21, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
https://instagram.com/gardets.nu?igshid=197om6vd6jvj9

Skrämmande hur 90% av hennes följare inte fattar att det är på skämt.

Förstår dock inte hur de kunde få för sig att detta var en bra kampanj? Det kommer ju ge dem rättsliga problem redan innan den börjat.
Citera
2019-05-21, 13:48
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Det finns många som hejar på och njuter av att se Cissi och Fredrik förgöra varandra. Lätt att sitta på läktaren och heja på den ene eller andre. Så gör inte vänner.

Att Cissi upplever sig vara utsatt för ett övergrepp råder det ingen tvivel om Likaså att Fredrik har en annan minnesbild. Men båda var den här natten 2006 kraftigt berusade i kombo med droger ( kola respektive antidepp). Båda var inne i en ond cykel av missbruk och dåligt sex.

Fredrik måste ta första steget här och inse att Cissi minns det som ett sexuellt övergrepp. Cissi måste sen backa från detta att hon drogats . Det behövdes inga extra påfyllningar av droger för någon.

Alternativet till att samtala är att fortsätta denna cirkus där båda slutar som förlorare. Två smarta och kreativa personer som slänger bort sina liv.

Men absolut. Fredrik måste ta första steget, en åsikt som säkert delas av hans hustru också.
Men vad är det här för barnsligheter? Åklagare ska väcka åtal mot henne för grovt förtal av Virtanen. Det är inget som "Fredrik" kan göra något åt genom att ta något första steg. Det är inte fråga om enskilt åtal, som han kan driva eller låta bli.
Citera
2019-05-21, 14:47
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Förstår dock inte hur de kunde få för sig att detta var en bra kampanj? Det kommer ju ge dem rättsliga problem redan innan den börjat.

Förhoppningsvis inte. Nej jag tycker inte det var särskilt roligt.
MEN
Internet är fullt av satir , fake news och trollningar. Att folk är så jävla värdelösa på kritiskt tänkande och saknar humor samt sarkasm/ironiradar får inte styra.
Citera
2019-05-21, 15:23
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:

Jag tror knappast att någon kommer att anmäla ngt som är en uppenbar satir.

Ska bli intressant att se vad som händer imorgon 18.00 då hemsidan går igång. Det går ju en del rykten om man säger så .....
Citera
2019-05-21, 15:29
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Men vad är det här för barnsligheter? Åklagare ska väcka åtal mot henne för grovt förtal av Virtanen. Det är inget som "Fredrik" kan göra något åt genom att ta något första steg. Det är inte fråga om enskilt åtal, som han kan driva eller låta bli.

Ja det blir en rättegång där Cissi döms till ett villkorligt fängelsestraff. Det jag beskrev är folks oro för vad som händer sedan.

Många följare på läktarna önskar naturligtvis att tvekampen ska fortsätta även om det innebär undergången för båda två. Vänner däremot försöker hitta lösningar så att de båda kan gå vidare i livet .
Citera
2019-05-21, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Jag tror knappast att någon kommer att anmäla ngt som är en uppenbar satir.

Ska bli intressant att se vad som händer imorgon 18.00 då hemsidan går igång. Det går ju en del rykten om man säger så .....

Fast det var väldigt många som iinte förstod att det var satir. Det ser man på kommentarerna under inläggen på instagram. Dessutom har flertalet av lamottes följare skrivit att de polisanmält då gardets.nu har manipulerat hans swishnummer och konto på handelsbanken i bilderna etc.
Så tror faktiskt att det kan bli reprissalier av detta. Tror dock inte det blir mot Cissi personligen denna gången utan mot gardet.nu som organisation som polisanmälningarna kommer att riktas mot.
Citera
2019-05-21, 17:16
Medlem
Proras avatar
Citat:

Det här faller väl under rubriken satir, det är alltså tillåtet.

Men det var ju vare sig särskilt roligt eller elakt, även om jag kanske inte kan anses som opartisk med tanke på att jag befinner mig på den andra politiska planhalvan.

Risken med att det är så lamt och tandlöst är att många inte fattar att det är på skoj och att det därmed kanske också tangerar gränsen till vad som kan anses vara satir.

Bristen på humor och absurditet gör, som sagt, att alltför många inte höjer på ögonbrynen och därför tar det för en sanning. Tydligen är så fallet, om man får tro den ovanstående kommentatorn som hävdar att en majoritet av följarna inte begriper ett skvatt.

Själv kan jag inte läsa några kommentarer då jag inte är ansluten till Instagram.
Citera
2019-05-21, 19:33
Medlem
peterZiipens avatar
Är det verkligen satir och inte förtal? De ljuger ju om att Lamotte ska swisha hälften av donationerna han får in till Gardet. Sett flera stora konton som tagit skärmdump på inlägget och ifrågasatt varför Lamotte inte vill att man direkt ska swisha till Gardet.
Citera
2019-05-21, 20:54
Medlem
BigFatCones avatar
Det är inte satir att få det att se ut som ett av Lamottes inlägg fast med sitt eget Swishnummer. Det är försök till bedrägeri.
Citera
2019-05-21, 21:31
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är inte satir att få det att se ut som ett av Lamottes inlägg fast med sitt eget Swishnummer. Det är försök till bedrägeri.

Swishnumret gick inte till någons konto enligt CW.
Folk väljer att bli upprörda, sheeple..
Citera
2019-05-21, 21:33
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Swishnumret gick inte till någons konto enligt CW.
Folk väljer att bli upprörda, sheeple..
Och enligt Lamotte så går det till Cissi Wallin. I min bok så har Lamotte högre trovärdighet och integritet än Wallin så tills vidare väljer jag att ta hans ord över hennes. Jag är dessutom inte särskilt upprörd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in