Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-04, 18:35
  #1
Medlem
Kimpzors avatar
Jag skulle behöva hjälp med att hitta ett bra grafikkort, så jag kan börja spela mitt The Sims 3. Jag har kollat runt lite men hittar ingen som passar in så bra. Och det finns säkert de som kan mer om hårdvaran än mig här.

Grafikkortet ska kosta något under 2000 kr. Ju billigare desto bättre eftersom det få bli mamma eller pappa som får betala det (mina pengar går åt till trafikskolan nu).

Lite info om det jag har just nu:

http://i40.tinypic.com/23ux5wk.jpg
http://i43.tinypic.com/2mds46v.jpg

Och när jag ändå får hjälp med grafikkortet, så skulle jag behöva hjälp med minnet. Hur vet man vad för minne man behöver utan att öppna upp datorn och kolla? Tips på bra minnen?
Citera
2009-06-06, 12:00
  #2
Medlem
FRA-mannens avatar
Köp en nya dator i stället, man kan få en hyffsat bra dator för ca 3000-4000:-
Citera
2009-06-06, 13:42
  #3
Medlem
BaalZeBubs avatar
Om du har en pci-express slot för grafik på moderkortet så finns det många bra och billiga grafikkort som ger din dator en bra skjuts.
Om din dator är så pass gammal att slot för grafik är agp, minnet är ddr m.m. så är det bortkastat att lägga ned pengar på den. Det blir billigare att köpa ett nytt moderkort.
Citera
2009-06-06, 13:49
  #4
Medlem
HaxxarNs avatar
För att byta till ett bra grafikkort kommer du förmodligen behöva byta ut nätaggregatet (strömdelen), det är sällan överdimensionerat på PC-citys datorer (eller var du nu köpt burken). Ditt minne är nog såpass gammalt att det är DDR1 och inte DDR2 som går att få tag på :P. Rekommenderar en helt ny dator, du kan ju spara hårddisk, CD-läsare och chassie för att spara in typ 1000 kr.
Citera
2009-06-06, 14:35
  #5
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxarN
För att byta till ett bra grafikkort kommer du förmodligen behöva byta ut nätaggregatet (strömdelen), det är sällan överdimensionerat på PC-citys datorer (eller var du nu köpt burken). Ditt minne är nog såpass gammalt att det är DDR1 och inte DDR2 som går att få tag på :P. Rekommenderar en helt ny dator, du kan ju spara hårddisk, CD-läsare och chassie för att spara in typ 1000 kr.

Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Om du har en pci-express slot för grafik på moderkortet så finns det många bra och billiga grafikkort som ger din dator en bra skjuts.
Om din dator är så pass gammal att slot för grafik är agp, minnet är ddr m.m. så är det bortkastat att lägga ned pengar på den. Det blir billigare att köpa ett nytt moderkort.

Om ni hade kikat på bilderna så hade ni hittat specen och här kommer den igen:

- AMD Athlon 64 3000+ ~ 1,8 Ghz
- GeForce PCX 5300, 128 MB
- Windows XP Home
- 512 MB RAM

P.S När jag sökte så hittade jag en helt ny dator i delar för 1995:- alltså under 2000 spänn som du sa och skjuter du till 500:- så får du ett hyffsat grafikkort som klarar det mesta.
Citera
2009-06-06, 14:36
  #6
Medlem
FRA-mannens avatar
EDIT: Dubbel post
Citera
2009-06-06, 16:31
  #7
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FRA-mannen
Om ni hade kikat på bilderna så hade ni hittat specen och här kommer den igen:

- AMD Athlon 64 3000+ ~ 1,8 Ghz
- GeForce PCX 5300, 128 MB
- Windows XP Home
- 512 MB RAM

P.S När jag sökte så hittade jag en helt ny dator i delar för 1995:- alltså under 2000 spänn som du sa och skjuter du till 500:- så får du ett hyffsat grafikkort som klarar det mesta.

Men the fuck? Vem sa att jag inte tittat på specsen? Jag ser ju inte vilka PCI-portar o minneshastigheter ditt moderkort har av dom där? Står nätaggregatet där? Blir nog bäst om du ringer komplett och låter dom våldta dig med sina skitpriser.

Aja säg till om jag ska plocka ihop ett Sims 3 paket till dig.
__________________
Senast redigerad av HaxxarN 2009-06-06 kl. 17:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback