Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-04, 13:07
  #1
Avstängd
Min kompis råkade bryta av sin nyckel på sitt abus granitlås x, hur får han ut den ? eller är de bättre att en nyckelaffär tar hand om skiten? om de nu går att fixa
Citera
2009-06-04, 13:09
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juntunen
Min kompis råkade bryta av sin nyckel på sitt abus granitlås x, hur får han ut den ? eller är de bättre att en nyckelaffär tar hand om skiten? om de nu går att fixa


Borra!
Citera
2009-06-04, 13:10
  #3
Medlem
cannaBes avatar
Tror inte det kostar mycket om du går till en låssmed. Om han får prova moppen blir säkert till och med gratis
Citera
2009-06-04, 13:11
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Tror inte det kostar mycket om du går till en låssmed. Om han får prova moppen blir säkert till och med gratis
Haha, kan man inte ta ut nyckelskiten själv då?
Citera
2009-06-04, 15:00
  #5
Medlem
Smart..
Borra, såga (maskin av något slag) är nog tyvärr de enda alt. jag har.

/H
Citera
2009-06-04, 15:26
  #6
Medlem
jontäs avatar
nära omöjligt att såga , du förstör sågen långt innan låset går sönder!
Citera
2009-06-04, 15:34
  #7
Medlem
Jag hade inte försökt att pilla i själva "nyckelhålet", där nycklen sitter. Hade gått till en låssmed eller pregat ner en hel del olja i hålet. Men hade somsagt inte pillat med större verktyg eller liknande.
Citera
2009-06-04, 15:53
  #8
Medlem
Ta en kolsyresläckare och kyl ner låset, sedan slår du med hammare, slägga etc på låset så ska du se att det löser sig.
Citera
2009-06-04, 15:56
  #9
Avstängd
gimpstars avatar
Domkraft är melodin, kostar säkert lika mycket med ett sprillansnytt lås som
att låta nån låssmed hålla på. Så det e bara knäcka skiten.

mvh Gimpen
Citera
2009-06-04, 16:29
  #10
Medlem
Harald.Nyborgs avatar
Borra ur cylindern och köp ett nytt lås..

Är det helt omöjligt att få ut nyckelbiten med en tång om det nu finns extranycklar ??
Citera
2009-06-04, 18:21
  #11
Medlem
murre-myrsloks avatar
Alltså är det ett nyare lås så har du problem, pricipen är ju att dem ska vara omöjliga att få upp utan nyckel (precis som alla lås)
Men jag skulle nog gått till ett industriföretag och bett om att gå hyra deras fetaste j-vla skärbrännare, tigersåg, värstingvinkelslip. Om du är lite nyskapande så häller du flytande kväve på låset (Men akta fingarna) och sen smäller du på det med slägga! Ska funka grymt på alla lås sägs det!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback