2011-03-19, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deaner
Lite mer information hade inte skadat? Har den kontakt med plex eller är det bara dött? Felmeddelande?
har kört med plex media server och den har kontakt men hittar inte filerna, det finns alla möjliga fil format både bilder, musik och filmer
Citera
2011-03-20, 12:45
Medlem
Noetlovskijs avatar
Ämnen sammanfogade.

/Mod
Citera
2011-03-20, 12:50
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickard423
har kört med plex media server och den har kontakt men hittar inte filerna, det finns alla möjliga fil format både bilder, musik och filmer
Hur ser inställningarna ut som du gjort för mapparna där dina saker är?
Citera
2011-03-23, 17:52
Medlem
Danro80s avatar
Två problem med Plex!

1. Om jag tar bort en film ifrån mitt "filmbibliotek" så finns den fortfarande kvar i Plex, givetvis går det inte spela upp filmen, men jag vill ju ha bort den helt.

2. Ibland så laddas inte alla filmer in, hjälper heller inte att uppdatera biblioteket manuellt
Citera
2011-03-23, 22:45
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Två problem med Plex!

1. Om jag tar bort en film ifrån mitt "filmbibliotek" så finns den fortfarande kvar i Plex, givetvis går det inte spela upp filmen, men jag vill ju ha bort den helt.

2. Ibland så laddas inte alla filmer in, hjälper heller inte att uppdatera biblioteket manuellt

1. Kommer finnas i nästa version, det blir ett "!" på fodralet media manager så att sådana går att identifiera, likadant som i iTunes.

2. Kollat så att de filmerna inte hamnat som andra filmer pga. liknande namn/jättekonstiga filnamn? Kan även vara om du har ett jättestort bibliotek så får du dela upp det.
Citera
2011-03-25, 09:04
Medlem
ceetee2001s avatar
Tja!

Funderar på att köpa mig en begagnad Mac Mini för att ha som mediacenter och köra plex på.

Kommer denna att fungera eller behöver jag en fetare? Kommer i stort sett köra uteslutande 720p och uppåt.

Mac mini
Snow Leopard
1.83 GHz Intel Core Duo
1 GB ram minne
Citera
2011-03-25, 10:41
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceetee2001
Tja!

Funderar på att köpa mig en begagnad Mac Mini för att ha som mediacenter och köra plex på.

Kommer denna att fungera eller behöver jag en fetare? Kommer i stort sett köra uteslutande 720p och uppåt.

Mac mini
Snow Leopard
1.83 GHz Intel Core Duo
1 GB ram minne

Jag kör samma setup, förutom att jag har Leopard, och jag spelar då 720p utan problem. Har inte provat högre då min TV endast är "HD-ready".
Citera
2011-03-28, 08:20
Medlem
Pappersvargens avatar
Eftersom jag inte fick något svar vid årsskiftet kommer frågan igen.
Jag har sorterat allt som till exempel; Plex -> Serier -> Simpsons -> Säsong 22 -> Avsnittet (rarat)
Allting fungerar jättebra. Däremot så har mina filmer problem.
Allt ligger i Plex -> Filmer -> filen. Lägger jag det i till exempel Plex -> Filmer -> Matrix så hittas inte filmfilen. Det spelar ingen roll om det är rarat eller inte, Plex vägrar hitta filmfilen förrän jag flyttar över den direkt till film-mappen.

Hur fasen ändrar jag detta?
Citera
2011-03-28, 08:38
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Eftersom jag inte fick något svar vid årsskiftet kommer frågan igen.
Jag har sorterat allt som till exempel; Plex -> Serier -> Simpsons -> Säsong 22 -> Avsnittet (rarat)
Allting fungerar jättebra. Däremot så har mina filmer problem.
Allt ligger i Plex -> Filmer -> filen. Lägger jag det i till exempel Plex -> Filmer -> Matrix så hittas inte filmfilen. Det spelar ingen roll om det är rarat eller inte, Plex vägrar hitta filmfilen förrän jag flyttar över den direkt till film-mappen.

Hur fasen ändrar jag detta?
Jag har mitt ordnad -filmer/90tal/1999/filtitel/film.mkv och det fungerar för mig, har för mig att det är någon ruta du skall kryssa i för att den skalm söka djupare i mapparna men kommer inte ihåg vilken :/ står nog i tråden men är lite segt att läsa igenom hela
Citera
2011-03-28, 08:47
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Jag har mitt ordnad -filmer/90tal/1999/filtitel/film.mkv och det fungerar för mig, har för mig att det är någon ruta du skall kryssa i för att den skalm söka djupare i mapparna men kommer inte ihåg vilken :/ står nog i tråden men är lite segt att läsa igenom hela
Jag har bläddrat i inställningarna men hittar ingenting =(
Citera
2011-04-04, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Två problem med Plex!

1. Töm papperskorgen så kommer det funka. Du kan även ställa in i Plex inställningar (den du kommer åt via ikonen, inte inne i plex) att den automatiskt ska rensa vid varje scan.

2. Vet ej, har inga problem med det.
Citera
2011-04-04, 01:05
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andorphia
1. Töm papperskorgen så kommer det funka. Du kan även ställa in i Plex inställningar (den du kommer åt via ikonen, inte inne i plex) att den automatiskt ska rensa vid varje scan.

2. Vet ej, har inga problem med det.

Problemen är redan lösta, jag ställde in automatisk rensning.

Det andra problemet berodde på att filen var feldöpt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in